اخبار ورزشیاسلایدر اصلیفوتبالفوتبال ایرانویژه‌های خبری

گل‌محمدی: باور کردنی نیست بازی پرطرفدارترین تیم آسیا بدون تماشاگر باشد

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: برای پرطرفدارترین تیم آسیا باور کردنی نیست که بازی‌اش بدون تماشاگر باشد و شوک خیلی بدی بود.

به گزارش پیشرو ورزش، یحیی گل محمدی در نشست خبری پیش از اولین دیدار پرسپولیس در لیگ ۲۳ مقابل آلومینیوم اراک، اظهار داشت: کنفرانس افتتاحیه لیگ است. خیلی خوشحالم و خداراشکر می‌کنم به عنوان سرمربی پرسپولیس اینجا حضور دارم. افتخار می‌کنم برای چهارمین سال پیاپی مربی این تیم هستم.

*شروع خوب برای قهرمان شدن یک الزام است

وی افزود: امیدمان به خدا و حمایت هواداران است. امیدواریم همانطور که سال قبل توانستیم هواداران را خوشحال کنیم، امسال هم برای شادی دل همه‌شان موفقیت به دست بیاوریم. همیشه داشتن . جمع آوری امتیازات باعث می‌شود با روحیه بیشتر روند بهتری در مسابقات داشته باشیم.

*مقابل آلومینیوم با هدایت مجتبی حسینی کار سختی داریم

سرمربی پرسپولیس گفت: می‌دانیم مقابل تیم آلومینیوم با هدایت مجتبی حسینی کار سختی داریم. او را می‌شناسیم. مربی کاری و پرتلاش است. همیشه تیمش منظم بوده، علیرغم‌ مشکلاتی که بود امیدواریم روند خوبی را شروع کنیم. تا حدودی آماده این بازی هستیم. خیلی دیر شروع کردیم. متاسفانه اردوها و بازی‌هایمان کنسل شد اما تلاش کردیم با برنامه ریزی خوب و تمرینات بیشتر و منظم این کمبودها را جبران کنیم. بازی‌های تدارکاتی نسبتا خوبی انجام دادیم و خودمان را برای این بازی آماده کردیم.

وی افزود: با اینکه ناهماهنگی‌هایی وجود دارد ولی انگیزه و اشتیاق خوبی را در بچه‌ها برای شروع مسابقات می‌بینم. ان‌شاالله فردا بازی خوبی داشته باشیم.

*بازی بدون تماشاگر برای پرطرفدارترین تیم آسیا باور کردنی نیست

گل‌محمدی در مورد برگزاری اولین بازی پرسپولیس بدون تماشاگر، گفت: شوک خیلی بدی بود. این موضوع را امروز شنیدم. خودمان را آماده کردیم بعد از ۳ قهرمانی کنار هواداران‌مان باشیم و از وجودشان استفاده کنیم. شوک خیلی منفی و بدی خوردیم. باورم نمی‌شود از شروع مسابقات این ناهماهنگی را ببینیم. بدون تماشاگر معنی ندارد. برای پرطرفدارترین تیم آسیا باور کردنی نیست.

* اگر واقعا زیرساخت‌ها را نداریم، یکسال لیگ را تعطیل کنیم

وی افزود: اگر واقعا زیرساخت‌ها را نداریم، یکسال لیگ را تعطیل و زیر ساخت‌ها را درست کنیم. بعد دوباره شروع کنیم. اینکه از اولین بازی لیگ این داستان‌ها به وجود بیابد برای فوتبال ما زشت است. نمی‌دانم دلیلش چه بوده ولی با این نوع برنامه ریزی و این نگاه در فوتبال، روز به رور پسرفت می‌کنیم. می‌بینید کشورهای دیگر چه امکانات، ساختار، برنامه‌ریزی، بازیکنان و سرمایه‌گذاری‌های خوبی دارند.

سرمربی پرسپولیس تصریح کرد: به جای پیشرفت، متاسفانه پسرفت می‌کنیم. واقعا از این خبر ناراحت شدم. حس بی انگیزگی در وجود همه افرادی که کنارم بودند به وجود آمد. خودم حالم بد شد.

* نمی توانیم تیمی را که با چنگ و دندان نگه داشته بودیم، از دست بدهیم

وی در مورد جذب بازیکن خارجی، اظهار داشت: هنوز پرونده بازیکن خارجی باز است. دنبال این هستیم یکی دو بازیکن اضافه کنیم. با توجه به نیازی که تیم دارد. اگر در مورد این مسائل صحبت نکردم چون در تمرینات بدنسازی و فشار بازی‌های تدارکاتی بودیم. نمی‌توان جلوی بچه‌ها مدام از بازیکن خارجی صحبت کنیم. تیمی را که با چنگ و دندان نگه داشته بودیم، از دست می‌دادیم ولی توقعاتی برای تقویت تیم، قهرمانی دوباره در ایران و اینکه در آسیا حرفی برای گفتن داشته باشیم، وجود دارد. توقع به جایی است. راهی است که باید برویم. باید تیم تقویت شود.

* سطح توقع مردم که به جا است با سطح منابع مالی اصلا همخوانی ندارد

گل‌محمدی گفت: برای رسیدن به مرحله خوب باید برنامه ریزی خوب داشته باشیم. باید از نظر مالی هم این شرایط را به وجود بیاوریم. سطح توقع مردم که به جا است با سطح منابع مالی اصلا همخوانی ندارد. کل درآمدزایی ما فقط این پیراهن است که تبلیغاتی داشته باشیم. درآمدزایی باشگاه‌های دیگر را حتما می‌دانید. بحث حق پخش و مسائل دیگر، راه‌های زیادی برای درآمدزایی وجود دارد.

* شرایط مالی باشگاه با سطحی که باید انجام شود متفاوت است

وی افزود: متاسفانه باشگاه‌های ما منابع دیگری ندارند. برخی تیم‌ها از کارخانه‌ای ارتزاق می‌کنند. منبعی برای درآمد زایی دارند کلی ما یک باشگاه دولتی هستیم. چشم‌مان به این است که چه کسی تبلبغ پشت یا جلوی پیراهن ما را می‌گیرد. شرایط مالی باشگاه اصلا با سطحی که باید انجام شود متفاوت است ولی تلاش می‌کنیم خودمان را تقویت کنیم. واقعا ابن کار منابع مالی و بودجه مشخص می‌خواهد. نمی‌خواهم بگویند دوباره شروع کرد ولی با این شرایط کار سخت است.

* برای قرارداد امسال هم یک هزار تومانی به این بچه‌ها داده نشد

گل‌محمدی عنوان کرد: از ۲ سال گذشته ۵ درصد و از سال گذشته ۱۵ درصد طلب داریم. برای قرارداد امسال هم یک هزار تومانی به این بچه‌ها داده نشد. جور می‌شود و می‌گیریم. مشکلی نیست. مدیرعامل و هیات مدیره شبانه روز کار می‌کنند اما به حدی هزینه‌ها زیاد و درآمدها به این هزینه‌ها نمی‌خورد که آنها هم مشکلات زیادی دارند که این را درک می‌کنیم. اگر یادتان باشد سال گذشته چگونه مجوز حرفه‌ای گرفتیم.

وی افزود: بازیکنان صبوری و تحمل کردند تا بدهی‌ها را دادیم و خدا را شکر مجوز حرفه‌ای ‌مان صادر شد. اگر این اتفاق نمی‌افتاد، شاید ما هم مثل یک تیم دیگر از آسیا کنار گذاشته می‌شدیم. در کل باید بگویم سطح توقع مردم به جا است و باید این اتفاق بیفتد زیرا راه را برای ما مشخص می کند و هواداران همیشه مسیر را به ما نشان می‌دهند اما واقعا موجودی و بودجه ما نمی‌توان کاری کرد. زیاد نمی‌توان درمورد این مسائل توضیح بدهم. خود درویش از تمام مشکلات خبر دارد و شاید او بتواند بیشتر و بهتر درموردش توضیح بدهد.

*مگر پنجره ما بسته است؟

سرمربی پرسپولیس درمورد مباحث مطرح شده نسبت به اینکه پرسپولیس به دلیل پنجره بسته نمی‌تواند از بازیکنان جدیدش استفاده کند، گفت: این موضوع را الان از شما می‌شنوم. مگر پنجره ما بسته است؟

گل‌محمدی درواکنش به این موضوع که قنبرزاده اعلام کرده به دلیل بدهی داخلی پنجره نقل و انتقالات پرسپولیس بسته است، توضیح داد: مگر پنجره ما بسته است؟ بدهی داخلی نداشتیم. به من چیزی نگفته‌اند که می‌توانیم استفاده کنیم یا خیر؟

وی در واکنش به اینکه چنین مشکل گریبانگیر استقلال و سپاهان هم شده است، سر خود با خنده بالا گرفت و به نشانه تاسف تکان داد.

* نمی خواهیم مازاد تیم ها را بگیریم

سرمربی پرسپولیس درمورد مباحث مطرح شده در فضای مجازی نسبت به احتمال بازگشت عیسی آل کثیر، گفت: صحبت‌هایی می‌کنید که الان می‌شنوم(باخنده) چنین چیزی امکان ندارد و چنین گزینه‌ای نداریم که بخواهیم مازاد تیم‌ها را بگیریم. بحث عیسی را نمی‌دانم و کلی می‌گویم. چنین مسئله‌ای نیست‌.

* امکان جذب بازیکن یک میلیون دلاری نداریم

وی در خصوص اینکه آیا گزینه مهاجم، ۱۰۰ درصد خارجی است، عنوان کرد: سطح بازیکن خارجی مهم است و باید کمک کند. بازیکنی که بتواند در سطح آسیا عملکرد خوبی داشته باشد حداقل یک میلیون دلار قیمتش است. با توجه به شرایط باشگاه واقعا امکانش نیست. نمی‌خواهم روحیه بازیکنان خراب شود ولی در این مدت شاید چهل بازی ۹۰ دقیقه‌ای دیدم. گزینه‌ای باید باشد که اطمینان خاطر بدهد. نه اینکه بخواهد پولی بگیرد و حرف‌وحدیث شود. بعضی هم تا این را می‌بیند دست روی این موضوع می‌گذارد و مصاحبه می‌کند. از اینجا خبر ندارند. واقعا مشکلات خیلی عمقی داریم. با آنچه از بیرون نشان داده می‌شود متفاوت است. فعلا در مورد گزینه‌ای به جمع بندی نرسیده‌ام.

سرمربی پرسپولیس در مورد جذب شهاب زاهدی، گفت: او بازیکن تیم ملی است. از پرسپولیس لژیونر شد. جای پیشرفت زیادی دارد. در چندسال‌گذشته باتوحه به جنگ اوکراین، مجبور شد تیمش را عوض کند و به همین خاطر روند ثبات خوبی نداشت. بازی به بازی می‌تواند بهتر شود. موقعیت شناسی و ضرب پای خوبی دارد. بابد بتواند بیشتر بدود. می‌تواند به تیم ما کمک کند.

گل‌محمدی در خصوص اینکه درویش اعلام کرده گزینه‌ای به او معرفی نشده، اظهار داشت: در پست مهاجم هنوز صحبت نکردیم. در مورد یک گزینه یکی دو هفته پیش صحبت کردیم. باید ببینیم چه وضعیتی دارد. می‌تواند یکی از گزینه‌ها باشد ولی من مهاجم ندادم. یک گلر زیر ۲۳ سال‌معرفی کردم. شاید در چندروز آینده کارش انجام شود و بیاید.

* فضا برای گوهری محدود بود

وی در مورد اینکه آیا بهتر نبود اول خیالش بابت جذب دروازه‌بان راحت می‌شد و بعد رضایتنامه احمد گوهری را می‌داد، گفت: او خیلی دوست داشت امسال بازی کند اما با توجه به حضور بیرانوند فضا برایش محدود شده بود. از طرفی با توجه به اینکه سهمیه بزرگسال بود، با رفتنش یک جا برای ما باز شد. برای هر بازیکن، به لیست و کیفیتش نگاه می‌کنیم. نسبت به وضعیتش تصمیم گیری می‌شود.

* قانون جدید بازیکنان زیر ۲۵ سال ضربه‌ای مهلک به همه تیم‌ها بود

سرمربی تیم پرسپولیس در‌مورد قانون جدید بازیکنان زیر ۲۵ سال، اظهار داشت: این ضربه‌ای مهلک به همه تیم‌ها بود. تصمیم گیری‌ها باید به نفع فوتبال باشد. آیا فوتبالیست‌ها بخشی از فوتبال نیستند؟ ببینید چند بازیکن بیرون ماندند. آن‌ها هم زندگی دارند. زحمت کشیدند به این مرحله برسند. ممکن است نتوانند بین تیم‌های بالای ندول باشند اما می‌توانستند در تیم‌های دیگر باشند. هدف از این قوانین را متوجه نمی‌شوم. آیا بحث هزینه‌ها بود یا اینکه بازیکنان جوان دیده شوند؟ این اتفاق مطمئنم‌ نیفتاده و از آن طرف خیلی از بازیکنان هم بیرون ماندند. این را یکی دوماه پیش پیش بینی کردم.

گل‌محمدی افزود: قوانینی وضع شد، وقتی خودشان به عنوان مدیر در مسند باشگاهی قرار گرفتند دیدند سخت شد! آمدند دوباره قانون دیگری گذاشتند و عوض کردند. کلی می‌گویم. هر نیتی دارند، این قوانین باید با حضور مربیان، کارشناسان، مدیران و نماینده بازیکنان وضع می‌شد. همه باید به جمع بندی خوب می‌رسیدند. سریع این کار را انجام دادند. کدام یک از مدیران باشگاه‌ها امضا کردند؟ به هرکه می‌گویند، می‌گوید نماینده ما بود، یکی سفر بود و… هیچکس نبود. همه نماینده‌هایشان آمدند، امضا کردند و رفتند.

*برای خودم حرف نمی‌زنم، برای پیشرفت فوتبال و جوانان است

وی تصریح کرد: حالا اگر بخواهم این حرف‌ها را باز کنم، فردا حکمی می‌آید و باید در کمیته انضباطی و کمیته اخلاق پاسخگو باشم. برای خودم حرف نمی‌زنم. برای پیشرفت فوتبال و جوانان است. واقعا اتفاقاتی که افتاد ممکن است خوبی‌هایی داشته باشد اما بدی‌هایش را بیشتر دیدم. باشگاه‌هایی مثل پرسپولیس، استقلال و سپاهان باید برای فدراسیون خط مشی تعیین کنند نه فدراسیون برای آن‌ها، باشگاه‌ها هستند که باید بتوانند درآمدزایی کنند، با بازیکنان در ارتباط هستند، نبض فوتبال هر کشور را دارند، ریشه و تنه فوتبال هستند. آن‌ها باید این مشی و مسیر را برای فدراسیون تعیین کنند.

*حق پخش مهم‌ترین منبع درآمدزایی باشگاه‌ها است

گل‌محمدی در پاسخ به این سوال که آیا بهتر نبود فدراسیون فوتبال به جای درنظر گرفتن سقف بودجه، ابتدا سراغ فراهم کردن زمینه‌های لازم برای کسب درآمدهای بیشتر آنها می‌رفت، گفت: باید این اتفاق می‌افتاد‌. وقتی می‌گوییم فوتبال حرفه‌ای یعنی تیم‌‌ها باید بتوانند از مهم‌ترین منبع درآمدزایی‌شان که حق پخش است، استفاده کنند‌ . باید درمورد این اتفاق مجلس، دولت، صدا و سیما، باشگاه‌ها و فدراسیون به یک جمع‌بندی برسند‌‌. این حق باشگاه‌ها و تیم‌ها است که درآمدزایی استفاده کنند زیرا از جای دیگری نمی‌توانند استفاده کنند.

*حاشیه‌سازی کامیابی‌نیا برای پرسپولیس غیرحرفه‌ای بود

وی درمورد اظهارات اخیر کمال کامیابی‌نیا، تصریح کرد: هر بازیکنی حتی اگر یک بازی در پرسپولیس کند، برای من قابل احترام است. برخی نفرات سال‌های زیادی اینجا بوده و از همه آنها تشکر می‌کنیم اما اینکه وقتی هستند خوب باشند و وقتی بیرون می‌روند، حاشیه برای تیم درست کنند دور از انصاف است. اتفاقات خوبی نبود.

ماندن یک بازیکن در تیم ربطی به سن ندارد بلکه به کیفیت بازمی‌گردد

سرمربی پرسپولیس تاکید کرد: ماندن یک بازیکن در تیم هیچ ربطی به سن و سال ندارد. مثلا سید جلال حسینی و کریم باقری بازیکنانی بودند که سال‌های زیادی به خاطر کیفیت‌شان در پرسپولیس بودند. این ربطی به سن ندارد بلکه به کیفیت بازیکن و نظر سرمربی و کادرفنی بستگی دارد. همه این چیزها بستگی دارد. از کمال به خاطر زحمات زیادی که برای پرسپولیس کشید، تشکر می‌کنیم اما صحبت‌هایش خیلی غیرحرفه ای بود.

گل‌محمدی درخصوص اینکه آیا فردی خارج از تیم در جدایی کامیابی‌نیا نقش داشت، گفت: همه شما اهالی رسانه مرا می‌شناسید.

*سرلک بد باشد باید به خدمت و پادگان برود

وی درمورد احتمال سرباز شدن میلاد سرلک، تصریح کرد: اگر خوب باشد، به تیم ملی دعوت می‌شود و بد هم باشد باید به سربازی و پادگان برود. اگر خوب باشد، سرمربی تیم ملی او را دعوت می کند و من نباید تصمیم بگیرم. از نظر من باید به حدی قوی کار کند که به تیم ملی دعوت شود.

منتظر باقری مانده‌ایم و هیچکس را جای او به کادرفنی اضافه نکرده‌ایم

سرمربی پرسپولیس درمورد آخرین وضعیت کریم باقری و احتمال اضافه شدن او، خاطرنشان کرد: امیدوارم مسئولان امر کمک کنند تا این بحث خیلی زود برطرف شود. کریم از مفاخر و بزرگان فوتبال ایران است. در بحث تمرینات به او نیاز دارم و هنوز کسی را جای باقری نیاورده‌ام. به این خاطر که امیدوارم یک روز بازگردد. همچنان هم کسی را به کادرفنی اضافه نمی‌کنم. منتظر کریم می‌مانیم و امیدواریم با حسن نظر مسئولان بازگردد‌. از تلاش‌های باشگاه اطلاع زیادی ندارم اما خودم در حد توان پیگیری می‌کنم.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + دو =

دکمه بازگشت به بالا