اخبار ورزشیورزش بانوان

هانیه رستمیان: تیراندازی دیده نمی‌شود

تیرانداز کشورمان گفت: تیراندازی وابسته به تجهیزات است و خیلی نیاز به حمایت‌های بیشتری دارد.

به گزارش پیشرو ورزش، هانیه رستمیان درمورد انتخابش به عنوان برترین ورزشکار زن کشورمان در سال ۱۴۰۱، اظهار داشت: خیلی از این اتفاق خوشحالم زیرا با کسب آرای مردمی توانستیم لین جایزه را به دست آورم و خیلی برای من ارزشمند است. یکی از اهداف ورزشکاران این است که بتوانیم با افتخارآفرینی هایمان مردم را خوشحال کنیم. ممنون لطف مردم هستم و امیدوارم در آینده هم بتوانم با انرژی که از مردم می‌گیرم موفق باشم و دلشان را شاد کنم.

وی درخصوص اینکه آیا می‌تواند مانند جواد فروغی که برای اولین بار در المپیک ۲۰۲۰ برای تیراندازی کشورمان موفق به کسب مدال طلا شد، در المپیک ۲۰۲۴ این مدال را به عنوان یک زن تکرار کند، گفت: با توجه به تجربه ای که از المپیک قبلی دارم، سهمیه المپیک پاریس را کسب کرده‌ام و فرصت زیادی تا آن المپیک مانده تمام تلاش خود را می‌کنم در رقابت‌های آتی ها عملکرد خود را بهتر کرده و با کسب تجربه بیشتر در پاریس ۲۰۲۴ بهترین نتیجه را بگیرم.

تیرانداز کشورمان درمورد میزان حمایت‌ها و امکانات این رشته، توضیح داد: تیراندازی وابسته به تجهیزات است و خیلی نیاز به حمایت‌های بیشتری دارد. این رشته المپیکی است و در دوره قبلی نیز با ورزشکاران زیادی یعنی ۶ نفر در المپیک توکیو حضور داشتیم. به همین دلیل نیاز به حمایت‌های بیشتری داریم. باید تجهیزات‌مان تهیه شود و با برگزاری اردوهای برون‌مرزی کمبودهای موجود برطرف شود. امیدوارم مسئولان به این رشته بیشتر توجه کنند تا برای مسابقات پیش‌رو بیشتر آماده شویم. همه رقابت‌ها به این دلیل که مسابقات کسب سهمیه محسوب می‌شوند برای ما مهم هستند و امیدواریم با افزایش تعداد سهمیه‌ها بتوانیم در المپیک هم نتایج خوبی کسب کنیم.

رستمیان درمورد درآمد ورزشکاران تیراندازی در لیگ، پاسخ داد: متاسفانه در تیراندازی به دلیل نبودن اسپانسر، مسابقات کمتر دیده می‌شود. یکی از دلایل اصلی این موضوع نیز پخش تلویزیونی نداشتن مسابقات برون مرزی و جهانی است‌ که‌ حتی در آن ها فینالیست می‌شویم. مسابقات داخلی نیز پخش ندارد و دیده نمی‌شود. به همین دلیل لیگ تیراندازی اسپانسر و حامی مالی ندارد. تیراندازان درآمد خاصی از لیگ ندارند و حداکثر درآمد ما از مسابقات لیگ برای ۶ ماه، ۳۰ میلیون تومان است.

وی درمورد اینکه مبلغ ۳۰ میلیون تومان به عنوان بالاترین درآمد یک ورزشکار در لیگ برتر رشته‌ای کخ مدال طلای المپیک را دارد، زیاد جالب نیست، عنوان کرد: متاسفانه ایم مبلغ نصف هزینه سلاح که خودمان پرداخت می‌کنیم نمی‌شود. با توجه به تحریم‌های موجود خیلی سخت می‌توانیم تجهیزات را تهیه کنیم و قیمت‌ها خیلی بالا رفته است‌. تیراندازی خیلی رشته پرهزینه‌ای است و درآمد ما از لیگ واقعا کافی نیست. امیدوارم در سال‌های آینده بیشتر این رشته دیده شود. قطعا پخش تلوزیونی برای جذب اسپانسر خیلی می‌تواند کمک کند. امیدوارم شرایط بهتری پیش برود.

وی درخصوص اینکه آیا ملی‌پوشان تیراندازی از فدراسیون حقوق می‌گیرند، اظهار داشت: مدتی است که از فدراسیون حقوق می‌گیریم که مبلغ آن هم ماهی ۵ میلیون تومان است. ما صبح و تا غروب سر تمرین هستیم و برای مسابقات مهم آماده می‌شویم. بیشتر بچه‌ها هم درگیر تمرینات هستند و شغل نداریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × پنج =

دکمه بازگشت به بالا