اخبار ورزشیورزش بانوان

هاشمی: با حضور المپیکی‌های تفنگ در جام جهانی می‌توانستیم ۱۶ مدال کسب کنیم/شانس کسب سهمیه از رنکینگ کم بود

سرمربی تیم ملی تفنگ ایران گفت: حضور ۴ ورزشکار المپیکی تفنگ در جام جهانی می‌توانست ۱۶ مدال به همراه داشته باشد.

به گزارش پیشرو ورزش، الهام هاشمی سرمربی تیم ملی تفنگ ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص مسابقات جهانی هند، رکوردهای تیراندازان، المپیک توکیو و … صحبت‌هایی انجام داده که متن کامل را در زیر می‌خوانید:

فارس: مسابقات دهلی به عنوان تنها مسابقه جهانی در یک سال اخیر در دوران کرونا برگزار شد، وضعیت بچه‌ها را چطور ارزیابی می‌کنید
متاسفانه در رشته تفنگ، المپیکی‌ها اعزام نشدند و تنها در رشته تفنگ بادی مردان که سهمیه نداشتیم شرکت کردیم، هرچند شانس کسب سهمیه رنکینگ باتوجه به اینکه تنها یک سهمیه در هر رشته توزیع می‌شود بسیار پایین بود که قبلا هم به آن اشاره کرده بودم اما به هرحال آخرین شانس بود و باید از آن استفاده می‌کردیم.

فارس: وضعیت رکوردها نسبت به تمریناتی که داشتند چطور بود؟

با توجه به اینکه آخرین شانس برای کسب سهمیه المپیک بود اکثر ورزشکارانی که سهمیه نداشتند از جمله سه تیرانداز ما تحت فشار روانی بالایی بودند و هیچکدام موفق به کسب رکوردهای داخلی‌شان نشدند.

فارس: حضور ورزشکاران المپیکی چقدر می‌توانست در این رویداد موثر باشد؟

حضور ۴ تیرانداز المپیکی رشته تفنگ می‌توانست ۱۶ شانس مدال برای ایران به وجود آورد که به احتمال زیاد درصدی از این شانس‌ها می‌توانست محقق شود که هم باعث افزایش اعتماد به نفس بیشتر بچه ها می‌شد، هم با توجه به اینکه بیش از یکسال بود در هیچ مسابقه‌ای شرکت نکرده بودند شدیدا به آن نیاز داشتند و هم باتوجه به افزایش ۱۰ برابری امتیاز رنکینگ مسابقات هند نسبت به مسابقات سالهای قبل تاثیر به سزایی در رنکینگ جهانی آنها داشت که البته من همه این موارد را قبل از اعزام متذکر شده بودم اما به هرحال با توجه به ویروس کرونا تصمیم بر عدم اعزام المپیکی‌ها غیر از جواد فروغی قهرمان تپانچه شد. خوشبختانه او به بهترین نحو از این فرصت گرانبها استفاده کرد. امیدوارم المپیکی‌های تفنگ هم در مسابقات بعدی و با آمادگی بیشتر به همه این اهداف برسند.

فارس: حریفان را چطور دیدید؟ به نظر می‌رسد هند با نتایجی که به دست آورده یکی از حریفان سرسخت ما در آینده برای کسب مدال باشد.

هند که چندسالی است پیشرفت چشمگیری داشته در این مسابقات نیز باتوجه باینکه میزبان بود در همه رشته‌ها با حداکثر نفرات شرکت کرده بود و مثل همیشه نتایج درخشانی هم به دست آورد که به طور قطع یکی از مدعیان اصلی کسب مدال در اکثر رشته‌های تیراندازی در المپیک خواهد بود.

فارس: با توجه به وضعیت کرونا ارزیابی‌تان از میزبانی هند چیست؟

روزهای اول کمتر رعایت می‌شد و اتوبوس‌های بین هتل تا سالن‌های تیراندازی کاملا پر بودند اما پس از اینکه تست پی سی آر ۶ نفر مثبت شد فاصله‌ها بیشتر رعایت شد، به طور کلی خوب بود. بین خط‌های تیراندازی شیلد گذاشته بودند که هیچگونه تماسی بین تیراندازان وجود نداشته باشد و نظارت نسبتا خوبی بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی وجود داشت.

فارس: دور جدید تمرینات از چه زمانی و با چه تعداد ورزشکار آغاز می‌شود؟

اولین اردوی رشته تفنگ در سال جاری از یکشنبه ۱۵ فروردین با حضور ۶ ورزشکار شروع می‌شود.

فارس: چه رویدادهای دیگری قرار است ملی‌پوشان تا المپیک در آن شرکت کنند؟

تنها مسابقه قطعی تا این لحظه جام جهانی باکوست که اوایل تیرماه برگزار می شود اما من هم در فدراسیون جهانی و هم کنفدراسیون آسیا در کمیته هایی که عضویت دارم پیشنهاد برگزاری حداقل یک مسابقه جایزه بزرگ قبل از المپیک و همینطور برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا را داده‌ام که خوشبختانه با استقبال سایر اعضا هم روبه‌رو شد اما بستگی به این دارد که باتوجه به وضعیت کرونا کشوری میزبانی این مسابقات را بپذیرد یا خیر.

فارس: فرصت کمی تا المپیک مانده کمتر از ۴ ماه، آیا در این مدت فشنگ و مهمات به اندازه به دست ورزشکاران خواهد رسید؟

متاسفانه در ایران فشنگ کافی نداریم اما قرار بر این است که اردوی خارج از کشور داشته باشیم.

فارس: با توجه به اینکه تیراندازی رشته‌ای تمرکزی است، آیا روانشناس در کنار تیم خواهد بود؟

من یکی از افرادی بودم که در اولین دوره تربیت مربی مهارت‌های ذهنی آکادمی ملی المپیک در سال ۸۶ حضور داشتم، تمرینات یوگا و یکسری تمرینات دیگر هم داریم و بچه ها می‌توانند در صورت نیاز به مشاوره، به بخش روانشناسی آکادمی ملی المپیک مراجعه کنند.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × سه =

دکمه بازگشت به بالا