اخبار ورزشیسایر اخبار

داوری: فعلا به انتخابات فدراسیون دوومیدانی فکر نمی‌کنم

سرپرست فدراسیون دوومیدانی گفت: تمام فکر و ذکر‌ ما بازی‌های آسیایی است و فعلا به انتخابات فکر نمی‌کنیم.

به گزارش پیشرو ورزش، افشین داوری در نشست خبری پیش از برگزاری مسابقات دوومیدانی جام امام رضا (ع) اظهار داشت: مسابقات دوومیدانی جام امام رضا مسابقات مهمی است و باید خیلی پر قدرت تر در این عرصه ظاهر شویم. حداقل باید سه ماه روزدتر یک کارگروهی تشکیل می‌شد. قرار بود ۳۰ اردیبهشت برگزار شود و به این تاریخ موکول شد وه البته به خاطر برخی مراسم ها عقلایی به نظر نمی رسید. زمانی که من آمدم متوجه شدم که هنوز برای برون مرزی کاری صورت نگرفته است و به خاطر همین تاخیر هندی ها نتوانستند حضور پیدا کنند، هرچند خیلی دوست داشتند.

وقتی این نوع مسابقات در تقویم آسیایی قرار می گیرد امتیازهای آن لحاظ می شود و بنابراین باید با برنامه جلو رفت. علاوه بر اینکه یک مسابقه در کشورمان برگزار می شود می توانیم مذهب و دین مان را هم گسترش دهیم و این می تواند معرف کشور و دوومیدانی ما باشد. حتما باید در وزارت ورزش هم این موضوعات را مطرح کنیم.

وی گفت: چون این مسابقات در تقویم آسیایی است باید امکانات برگزاری را هم بهتر کنیم. ظرفیت لازم را داریم و نیاز به یک سری تجهیزات وجود دارد و اگر می خواهیم از ۳۰ امتیاز به ۱۰۰ برسیم این کارها حائز اهمیت است.

سرپرست فدراسیون دوومیدانی عنوان کرد: مدارس دوومیدانی را باید پیگیری کنیم و اگر دختر ما ۶.۴۰ متر می پرد ماحصل همان مدارس دوومیدانی است که آن زمان راه اندازی کردیم. چند دونده و پرنده خوب داشتیم. الان هم با یو اسپانسر صحبت کردیم که مدارس ما را تحت پوشش قرار دهند. آکادمی های خوبی مثل گل گهر وجود دارند که می توانند استعدادها را زیر نظر بگیرند ک ما هم در حال رایزنی هستیم. برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت طراحی گردیم و اگر در فدراسیون ماندیم برنامه کوتاه مدت بازی های آسیایی و المپیک پارس است و برنامه میان مدت هم برای ۴ سال آینده خواهد بود. احسان حدادی توانست نایب قهرمان المپیک شود اگر به عقب برگردیم این کار نشان از برنامه ۲۰ ساله داشت و اگر می خواهیم باز هم همین اتفاق بیفتد باید برنامه بلند مدت داشته باشیم و حرفه ای جلو برویم.

داوری در خصوص اینکه ورزشکاران مطرح ما مانند حدادی و تفتیان در مسابقات نیستند، عنوان کرد: اگر بخواهیم این اتفاقی که افتاده و می خواهد ادامه پیدا کند، کاملا درست است و باید از قبل برنامه ریزی می شد و ورزشکاران می دانستند که مسابقات برای ایران و فدارسیون مهم است. البته این اتفاق از دست من خارج بود و حدادی هم برنامه اردوی آمریکا را داشت. باید این جام را از لحاظ منابع مالی و انسانی بالا ببریم تا همه با انگیزه بالایی شرکت کنند. به نظر می رسد که حساسیت زیادی روی این موضوع وجود نداشته است و اگر باشم در سال آینده حتما این کار را انجام می‌دهیم.

سرپرست فدراسیون دوومیدانی در مورد حمایت وزارت و کمیته از این رشته گفت: در این ۲۱ روز که آمدم جلسات متعددی را داشتیم‌پپ. حمایت همیشه بوده اما اینکه به موقع باشد، مهم است. باید این ماه های مانده را به صورت مدالی نگاه کنیم و حمایت ها همه جانبه باشد‌. دوومیدانی همیشه در بازی های آسیایی مدال آور بوده و باز هم می‌تواند باشد.

داوری در خصوص هزینه های اعزام حدادی به آمریکا گفت: در سال ۱۳۹۰ وقتی وارد عرصه حمایت از حدادی شدیم گفتیم که او مدال کسب می کند اما برخی که کارشناس هم بودند، این اعتقاد را نداشتند. زمان اسپانسری را فراهم کردیم و اعتبار ما زیر یک میلیارد بود. خیلی‌ها اعتراض کردند که بودجه باید صرف همه شود، اما دیدید که نتیجه گرفتیم. اگر الان هم هزینه‌ای می شود، هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است. می دانم که بلیت او اسپانسری تهیه شده و یک سری پول توجیبی هم داده شده است. اگر شرایط را برای یک ورزشکار حرفه ای فراهم کنیم، توقع مدال خوب هم خواهیم داشت. او ورزشکار حرفه‌ای است و با هم در ارتباط هستیم.

انتخابات‌ شرکت می کنید یاخیر، اظهار داشت: من جزو کوچکی از این مجموعه هستم و علاقمند هستیم تا جایی که اجازه می‌دهند جلو برویم. الان به انتخابات فکر نمی کنیم و تمام فکر ما این است که سک بار دیگر در بازی های آسیایی را خود را مطرح کنیم و خودمان را ثابت کنیم. رکوردهای ما کاملا مشخص است، پس بنابراین به فکر مجمع و انتخابات نیستم. بعد از بازی های آسیایی اگر‌مورد پسند جامعه دوومیدانی در خدمت دوستان خواهیم بود.

سرپرست فدراسیون دوومیدانی در پاسخ به این سوال که پیش بینی شما برای کسب مدال در بازی های آسیایی چیست، عنوان کرد: بازی های آسیایی میدان خاصی است. این ۴ ماه برای ما حیاتی است و باید یک تیم کیفی را آماده کنیم.

وی در مورد اشکالاتی که در قرارداد ورزشکاران وجود دارد و آنها پشتوانه ای ندارند، عنوان کرد: یکی از معضلات دوومیدانی همین قراداد ورزشکاران و مربیان است چون تضمینی وجود نداشته است. یقینا از قبل از شروع فصل ابتدا سازمان لیگ را تشکیل می دهیم و آیین نامه های آن تدوین خواهد شد. باید با باشگاه ها رابطه دوطرفه داشته باشیم و فرصت آفرینی کنیم و مانند برخی رشته ها مثل فوتبال که اتفاق خاصی هم در آن نمی‌افتد! موظف به اجرای ریز تعهدات باشیم و قانونی جلو برویم.

داوری در مورد شرایط فصیحی گفت: چند روز قبل برنامه داشتیم و قرار است در جام امام رضا شرکت کند و حمایت می‌کنیم که او هم موفق باشد و ورودی جهانی و المپیک را کسب کند.

وی در خصوص وضعیت سرپرستی اش در فدراسیون و اینکه این موضوع مشکلی را از سوی فدراسیون جهانی ایجاد نمی‌کند، گفت: این‌ها به نوع اساسنامه باز می گردد و چون مطالعه چندانی نداشتم نمی توانم اظهار نظر کنم. ما با کنفدراسیون آسیایی و اتحادیه جهانی هم در ارتباط هستیم و آنها هم در جریان تغییرات هستند.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + 3 =

دکمه بازگشت به بالا