اخبار ورزشیاسلایدر اصلیورزش بانوانویژه‌های خبری

کاظمی پور: با ایجاد فضای فرهنگی مناسب حضور بانوان در ورزشگاه‌ها تضمین می‌شود

معاون توسعه ورزش بانوان در حاشیه مراسم تجلیل از قهرمانان و ورزشکاران از حواشی حضور بانوان در ورزشگاه ها و تعهدات محقق شده وزارت ورزش گفت.
به گزارش پیشرو ورزش، مریم کاظمی پور، معاون توسعه ورزش بانوان درباره نشست های اخیر درباره حضور بانوان در ورزشگاه ها گفت: از حدود ۱سال و نیم پیش، موضوع صدور مجوز حضور هواداران، با کلیه ملاحظات و رعایت چارچوب های فرهنگی و موضوعی مطرح و ریل گذاری بود که ان شاالله بتوانند پس از اخذ مجوزها و ایجاد زیرساخت های مناسب در ورزشگاه ها حضور پیدا کنند و این مطالبه اجتماعی رخ دهد تا فضای اجتماعی خوبی برای آن ها شکل گیرد.
وی افزود: از سال گذشته کارگروه هایی تشکیل شد که استمرار فعالیت آن ها، استان های کشور را مشمول وضعیتی کرد که با تغییر در زیرساخت ها و مدیریتی که سکوی بانوان به آن احتیاج دارد به سمتی برویم که حضور بانوی ایرانی در ورزشگاه متناسب با شان و شخصیت وی باشد.
معاون توسعه ورزش بانوان ادامه داد: همچنین درگیر چالش هایی شدیم که عوامل محیطی در آن اثرگذار بودند. در جلسات آسیب شناسی موضوعات مورد بحث قرار می گیرند و قطعا هم افزایی بیشتری لازم است تا این چالش ها رفع شود. ما به دنبال این هستیم تا با تامین زیرساخت های تخصصی برای بانوان، بتوانیم کرامت زن مسلمان ایرانی را حفظ کنیم. البته بخشی از این هم به خود هواداران بر می گردد که با ایجاد فضای فرهنگی بتوانند ادامه حضور بانوان را تضمین کنند.
وی درباره تنش هایی که از سوی ورزشکاران و مربیان به سکوها منتقل می شود، گفت: این ها از مواردی است که در کلیات شاخص های ارزیابی باشگاه ها و کانون های هواداری باشگاه ها روی آن کار می کنیم. مشی مشترک هم افزا در باشگاه ها، فدراسیون و استان هایی که تیم های لیگ برتری دارند، در ساختار مدیریتی که لازم است در کلیه بخش های مرتبط اعم از نهاد های امنیتی و نظارتی، نهادهای مجری، فدراسیون فوتبال، وزارت ورزش باید به تفکیک شرح وظایفی که در این موضوع دارند هم سیاست گذار باشند، هم برنامه ریزی کنند و هم پاسخگو باشند که این مسیر به بهترین شکل مدیریت شود تا بانوان از فرصت نشاط آوری اجتماعی بهره مند شوند. اگر هر کدام از این ارکان وظیفه اجتماعی خودرا با اثرگذاری انجام دهند، این فضا قابل بازبینی است و به همان نسبت هم قابل حمایت است.
کاظمی پور درباره بانوانی که سهمیه المپیک گرفتند و حمایت خاص از آن ها افزود: کسب سهمیه المپیک شاخص حضور در المپیک است. ورزشکاران ما باید در سطحی از صلاحیت فنی و حرفه ای قرار بگیرند که بتوانند این سهمیه را که همه ی کشور های دنیا برای آن تلاش می کنند به خودشان اختصاص دهند و این تعبیر که ما خواستیم که تعداد بانوان کم باشد درست نیست. این ظرفیتی است که دختران ما کسب کردند.ما هروقت بتوانیم در آسیا در بخش بانوان سرآمد شویم می توانیم با جسارت بگوییم به اهداف بالاتری نگاه می کنیم.
وی گفت: با سیاست گذاری های وزارت ورزش قرار است تجهیزات تخصصی ورزشکارانی که ورزش آن ها وابسته به تجیزات است تامین شود. مثل قایقرانی و تیراندازی که به تجهیزات وابسته هستند. بخش دیگر نیز حمایت از فدراسیون ها در برنامه ریزی و تدارک تیم های ملی است. در سال گذشته تمام تعهداتی که وزارت ورزش با فدراسیون های المپیکی داشت محقق شد و در سال جاری تا المپیک نیز این برنامه را خواهیم داشت. برای میان مدت و بلند مدت و المپیک ۲۰۲۸، ایجاد میزبانی و ایجاد فرصت های مسابقاتی با احتساب رنکینگ را در برنامه خواهیم داشت تا دختران ما شانس بیشتری برای حضور در المپیک داشته باشند.
وی در آخر گفت: بر اساس دستورالعملی که سال ها در وزارت ورزش و جوانان جاری است پاداش مدال آوران بر اساس رنگ مدال و رنک مسابقات قابل محاسبه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 17 =

دکمه بازگشت به بالا