اخبار ورزشیاسلایدر اصلیسایر اخبارویژه‌های خبری

هاشمی عنوان کرد؛ اقدامات دولت از واگذاری سرخابی‌ها تا حل مشکلات ورزشکاران

وزیر ورزش و جوانان گفت: ورزشکاران ما با وجود برخی کمبودها لحظه‌ای از افتخارآفرینی دست نکشیدند.
به گزارش پیشرو ورزش، کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان در مراسم تجلیل از مدال‌آوران با حضور رئیس جمهور، عنوان کرد: در ابتدا خداوند را شاکرم که دیدار ورزشکاران با رئیس جمهور فراهم شد. حضور آقای رئیس جمهور در این محفل برای تجلیل از ورزشکاران نشان از اراده دولت برای حل مشکلات قهرمان است. جامعه ورزش قدردان این حضور است و باید گفت این حمایت هرگز در طول ورزش تاریخ کشور سابقه نداشته است.
وی افزود: از سپاهیان که کاری کردند کارستان و باعث تبلور غرور ایرانیان و بالا رفتن پرچم شدند تشکر می‌کنم. آنجا که بحث دفاع از ایران در میان باشد آنها دشمنان را در صفحه شطرنج خود مات می‌کنند. چه دلنشین است پخش سرود ملی کشورمان با کسب ۱۰۰۵ مدال در ۷۹ رشته ورزشی. این قهرمانان از جنس شجاعت هستند و با وجود کمبود امکانات لحظه ای از افتخاری آفرینی دست نکشیدند.
وزیر ورزش افزود: تجلیل از قهرمانان و مدال‌آوران، نشانگر اراده راسخ دولت سیزدهم برای توجه به قهرمانان و حل مشکلات و چالش‌های آنان است. جامعه ورزش، قدردان این مهربانی و حضور است و باید اذعان داشت که این سطح از حمایت و همراهیِ عالی‌ترین مقام اجرایی کشور با این قشرِ تأثیرگذار، هرگز در تاریخ ورزش کشور سابقه نداشته است.
هاشمی با اشاره به اقدامات سپاه پاسداران، گفت: در این لحظه اجازه می‌خواهم مراتب سپاس و قدردانی خود را به محضر سپاهیان غیور ایران اسلامی تقدیم نمایم که با هماهنگی میدان و دیپلماسی کاری کردند کارستان، که موجبات تبلور غرور ایرانیان و اهتزاز پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را در سراسر گیتی توأماً فراهم نمود و نشان داد؛
آنجا که پای غرور و غیرت ایرانی و دفاع از مظلوم در میان باشد، با یک حرکت، هِیمَنه پوشالی دشمن منحوس صهیونیستی را در هم شکسته و آنان را در صفحه شطرنج خودشان مات می‌کنند. غرور و غیرتی که برایمان آشناست و چه دلنشین است طنین سرود و اهتراز پرچم پر افتخار کشورمان در قله‌های بلند ورزش جهان که در سال ۱۴۰۲ با کسب ۱۰۰۵ مدال رنگارنگ در ۷۹ رشته ورزشی به ثمر نشست.
هاشمی همچنین به افتخارآفرینی ورزشکاران اشاره کرد و گفت: این قهرمانان، شیرزنان و شیرمردانی از جنس شجاعت و پایمردی اند که با وجود کمبودها و مشکلات، لحظه‌ای از تلاش برای افتخارآفرینی و شاد کردن دل مردم دست نکشیدند و هرگز دست نخواهند کشید. تلاش آنان مجاهدتی است که به فرموده امام راحل (ره)؛ اجرش کمتر از اجر رزمندگان نیست. امروز این مراسم ارزشمند در حالی برگزار می‌شود که سازمان‌های بینالمللی ورزش جهان، همچنان در قبال جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستی در غزه سکوت اختیار کرده و سر در لاک خاموشی فرو برده‌اند.
وی افزود: آیا شهادت بیش از ۱۴۰۰۰ کودک غزه که مصداق حقیقی نسل‌کشی محسوب می‌شود، برای واکنش سازمان‌های بین‌المللی ورزش کافی نیست؟ آیا مشاهده خیزش جهانی دانشجویان در دفاع از مردم مظلوم غزه که امروز تبلور گسترده آن را در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا مشاهده می‌کنیم، برایشان کافی نیست؟ اگر بگویند که ورزش از سیاست جداست، باید ده‌ها رفتارِ متناقض خودشان را به آنان یادآور شد که هر جا منافعشان ایجاب کرد، سیاست را در بالاترین سطح خود با ورزش عجین کردند و امروز که پای ملت مظلوم فلسطین در میان است، خود را به خواب زده‌اند.
وزیر ورزش خاطرنشان کرد: در همین راستا بنده به نمایندگی از جامعه بزرگ ورزش تأکید می‌کنم ما همچنان به تلاش‌های دیپلماتیک و اِعمال فشار بر نهادهای بین‌المللی ورزش مبنی بر خارج کردن این نهادها از انفعال پایبندیم و برای تحقق این مهم با تمام توان، تلاش خواهیم کرد. خوشبختانه به لطف خداوند متعال و حمایت‌های مستمر دولت مردمی گام‌های بلندی در جهت حل مشکلات قهرمانان در سال گذشته برداشته شد.
وزیر ورزش با اشاره به این اقدامات، گفت: تسویه بدهی چندین ساله دولت به قهرمانان و مربیان تا پایان سال ۱۴۰۲، فراهم شدن مقدمات احداث شهرک مدال با هدف رفع دغدغه مسکن قهرمانان و مربیان ملی،
اصلاح آیین‌نامه تجلیل از قهرمانان با محوریت بهره‌مندی هر چه بیشتر ورزشکاران از حمایت‌های مالی دولت مردمی، برقراری و افزایش مستمری مدال‌آورانی که در فهرست انتظار بودند، همسان‌سازی پاداش مالی قهرمانان آسیایی و پاراآسیایی
و اصلاحات قانون سرباز قهرمان و آیین‌نامه اجرایی آن که زمینه کاهش دغدغه اشتغال و سربازی قهرمانان و افزایش دامنه شمول آن را فراهم نموده است.
وی افزود: در کنار این موارد، به منظور تحقق دستور حضرتعالی مبنی بر انجام دیدارهای نزدیک و چهره به چهره با قهرمانان و نخبگان تلاش شد با حدود ۵۰۰۰ ورزشکار، مربی، نخبه علمی و پیشکسوت، نشست‌های خصوصی و عمومی مؤثری برگزار شود تا ضمن استماع دغدغه‌ها و مشکلات این عزیزان، نسبت به پیگیری ویژه و رفع اثربخش چالش‌های ایشان با تشکیل کارگروه‌ها و اتاق‌های اندیشه‌ورز اقدام شود که بحمدالله این کارگروه‌ها به نتایج ارزشمندی نیز دست یافته‌اند.
وزیر ورزش اظهارداشت: به برکت حمایت و حضور ارزشمند ریاست محترم جمهور در دومین جلسه شورایعالی ورزش و تربیت بدنی کشور که پس از مدت‌ها وقفه و رکود برگزار شد تصمیم‌های ارزشمندی اتخاذ شد که می‌توان به بیش از تعیین تکلیف ۳ هزار پروژه اشاره کرد. شاهد سند آمایش زمینی ورزش کشور هستیم که برای اولین بار در تاریخ در سراسر کشور به تدوین ۹۳ هزار مکان ورزشی منجر شد و در صورت تدوین به ریل گذاری نوین منجر خواهد شد که خروجی آن توزیع عادلانه زیرساخت‌ها و اولویت برای مناطق محروم و پایانی بر مدیریت سلیقه‌ای در ورزش خواهد بود. کلنگ زنی خارج از برنامه محدود خواهد بود. تنها در ۶ ماهه دوم سال گذشته ۹۲۰ پروژه به بهره‌برداری رسید.
هاشمی با تاکید بر تمرکز زدایی از پایتخت با میزبانی رویدادهای بین‌المللی در استان‌های مختلف، به دیگر اقدامات اشاره کرد و گفت: استقرار سامانه سوت زنی، جذب نخبگان در وزارت ورزش و افزایش تعداد مدیران بانو در ورزش از دیگر اقدامات است. ۸۵۰ مدیر مسئول زن مشغول فعالیت هستند. ۳۱ درصد امروز از قهرمانان که تجلیل می‌شوند زنان هستند. یکی از مهمترین راهبردهای وزارت کمک به رونق اقتصادی برای تحقق شعار سال است که شاهد تاسیس باشگاه‌های ورزشی با حمایت مردمی و بخش خصوصی هستیم.
وی افزود: آنچه امید جامعه ورزش را دوچندان کرد افزایش ۹۴ درصدی اعتبارات نسبت به سال گذشته است. واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی و خروج وزارت از باشگاه‌داری، پیگیری دستور وزارت برای احداث ورزشگاه بزرگ تهران از دیگر برنامه‌هاست که سرانه ورزش را در تهران افزایش می‌دهد. در خصوص حضور پر رنگ جامعه ورزش در مناسبت‌های فرهنگی و انقلابی است که می‌توان به انتخابات مجلس و محکوم کردن رژیم صهیونیستی اشاره کرد.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + 12 =

دکمه بازگشت به بالا