اخبار ورزشیفوتبالفوتبال ایران

نبی: ورزش زبان مشترک صلح و دوستی در جهان است

نایب رییس فدراسیون فوتبال ورزش زبان مشترک صلح و دوستی در جهان است.

به گزارش پیشرو ورزش، مهدی محمدنبی نایب رییس فدراسیون فوتبال و مشاور وزیر ورزش وجوانان در مراسم تجلیل از بزرگان و پیشکسوتان ورزش که در فیروزکوه برگزار شد گفت: ورزش زبان مشترک همه ملت هاست و ارتباط دهنده خوبی برای مردم نقاط مختلف جهان از هر نژاد و زبان و رنگ و منطقه است و تجلیل از بزرگانی که عمری با حضور در میادین جهانی ارائه کننده فرهنگ و منش ایران و ایرانی بوده اند بر اشاعه و گسترش ورزش سلامت محور در بین جوانان و خانواده ها خواهد افزود.
نایب رییس فدراسیون فوتبال با استفاده از حضور نمایندگان مجلس و سایر مسئولین ورزشی و سیاسی گفت: یک مسابقه فوتبال ملی یا باشگاهی عامل شور و نشاط جامعه می شود و این معجزه فوتبال است و باید قدر بدانیم و تلاش کنیم تا جوانان و نوجوانان به این سمت و سو روی آورند تا جلو بسیاری از ناهنجاری ها گرفته شود.
وی ازبرنامه های مدون فوتبال جهت حضورپرقدرت تیم های ملی درمسابقات جام ملت های آسیا گفت و به رقابت دو تیم سپاهان و پرسپولیس و سایر مسابقات هفته پایانی لیگ برتر که همزمان با مراسم برگزار می شد اشاره کرد و گفت: این امر نشانه کیفیت بالای فوتبال باشگاهی و زمینه ساز حضور پرقدرت تیم ملی در جام ملت های آسیا خواهد بود.
محمد نبی با قدردانی از برگزار کنندگان مراسم تجلیل از بزرگان ورزش گفت: مراسم تجلیل ازورزشکاران وپیشکسوتان یک ابتکار خوب وماندگاردرتاریخ ورزش است و احترام به مو سپیدانی که هرکدام گنجینه ایی از تجربه و تخصص می باشند نشانه عزت و احترام به اصل ورزش می باشد و اینکار الگوی خوبی برای نسل های آینده است .

دراین مراسم سالاریه معاون فرمانداری فیروزکوه ضمن خوش امد به حاضرین وبزرگان ورزش گفت : هدف ازتشکیل این گردهمائی تقدیروتشکرازورزشکارانی است که سالیان سال درمیادین ورزشی حضورداشته و ‌باکسب افتخاراتشان شکوفایی ورشد ورزش رادراین شهر و در ایران رقم زدندوعمرگرانبهای خودراصرف این راه کردند .
همچنین مهندس علیرضا صادقی شهردارفیرورکوه نیز گفت : این شهرباداشتن ورزشکاران خوب ومستعد پتانسیل بسیارخوبی برای احداث مجموعه های ورزشی وحضورتیم های ملی دارد که شهرداری بعنوان بازوی توسعه ورزش درکنارورزشکاران وعلاقه مندان به ورزش ایستاده است ودراین راستاازهیچ حمایتی دریغ نخواهدکرد .
مهندس داریوش مصطفوی رئیس اسبق فدراسیون فوتبال بابیان اینکه کمبودتاسیسات وامکانات ورزشی دراکثرشهرهاهمچون فیروزکوه کاملا مشهوداست ، گفت: منطقه فیروزکوه بواسطه آب و هوا و جغرافیا زندگی سالمی که مردم دارند مردمانی مستعد ورزش در همه رشته های ورزشی دارد و اگر دقت کنید اغلب جوانان این منطقه بزرگ کوهپایه ایی دارای استعدادهای فوق العاده ایی است و جوانانی رشید با استخوانبندی مناسب دارد که بواسطه زندگی در ارتفاع علاوه بر هوازی دارای قدرت بدنی بسیار خوبی نیز می باشند.
مصطفوی افزود: من در رشته فوتبال که تخصص خودم هست مثال می زنم . اگر چند آکادمی درست و حسابی در فیروز کوه و مردان سخت کوش آن دایر کنیم در کمتر از ۵ سال بزرگانی به عرصه باشگاهی و ملی معرفی می شوند که در بهترین تیم های باشگاهی توپ خواهند زد .
علیرضاحیدرزاده مدیرعامل سازمان گردشگری سیب لند هدف از برگزاری مراسم تجلیل از پیشکسوتان ورزش را ارج نهادن به قهرمانان گذشته خواند و به گردشگری ورزشی اشاره کرد و افزود: گردشگری ورزشی یک صنعت بسیار مهم و تاثیر گذار و اشتغالزا در جهان است که درهای اقتصادی را به روی جهانیان باز می کند.
وی گفت: ما با اهمیت دادن به گردشگری ورزشی در تلاش برای توسعه آن در منطقه زیبا و توریستی و خوش آب و هوای فیروز کوه هستیم و هدف از این گردهمایی اولا تجلیل از بزرگان ورزش است و ثانیا اهمیت دادن به جایگاه گردشگری ورزشی که یک صنعت جدید در ایران است.
وی افزود : با اتکا به جاذبه های خدادادی وزیبای منطقه فیروزکوه توانستیم باتحمل سختیهای طاقت فرسا فازاول تله کابین وپیست های موتورسواری رابه پایان برسانیم ودرفازدوم ‌سوم درنظر داریم کمپ تیم های ملی ، دهکده ورزشی ،پیست های دوچرخه سواری، پیاده روی، اسکی ، ورزش های پروازی وبیمارستان تخصصی قلب رااحداث وراه اندازی کنیم با این دورنما که گردشگری این منطقه جزو بهترین ها درخاورمیانه به شمارآید .
سیداحمدرسولی نژاد نماینده مردم فیروزکوه ودماوند درمجلس شورای اسلامی که سابقه حضور درمعاونت وزارت ورزش وجوانان وهئیت مدیره باشگاه استقلال رادرکارنامه خوددارد نیز گفت: ورزش یک پدیده خوب اجتماعی است و اعتقاددارم روزبه روزبایدگسترش بیشتری پیداکند،علیرغم کاستی هایی که دربخش مدیریتی وزارت ورزش به چشم میخورد ورزش همانند اب روانی است که به راه خودادامه میدهدوبه منزل و مقصد میرسد.
رسولی نژاد که از مدیران باتجربه عرصه ورزش می باشد من بعنوان نماینده مردم این شهرودماوند ازحضورربزرگان ورزش کشوروپیشکسوتان و ورزشکاران در این مراسم تشکروقدردانی می کنم.
مراسم تجلیل وتقدیرازپیشکسوتان ورزش فیروزکوه طی مراسم باحضور مهندس داریوش مصطفوی ، محمدرضاطالقانی ،محمد نبی ،حسن روشن، ستارهمدانی ، سردارمرتضی طلائی ، حسن میرزااقابیک ، کیانوش گرامی ، حمیدگرشاسبی ، بهروزمنتقمی، سیداحمدرسولی نژاد نماینده مردم دماوند وفیروزکوه، مهدی سالاریه معاون فرمانداری ، علیرضا صادقی شهردار ، علیرضا حیدرزاده مدیرعامل گردشگری سیب لند ،عزت الله شفیعی مدیرکارخانه سن ایج فیروزکوه، احمد ارشدی مشاور اداره کل ورزش استان تهران، مازیار خویشوند سردبیر رسانه خبری پیشرو ورزش وجمعی ازمسئولان شهری وپیشکسوتان ورزش برگزارگردید

درپایان ازکتاب “تاریخ ورزش فیروزکوه” که به همت سیروس ملاجعفری وبرادرش زنده یاد دکترابوالفضل ملاجعفری به رشته تحریردرآمده رونمائی شد

گزارش از مازیارخویشوند سردبیر پیشرو ورزش

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × چهار =

دکمه بازگشت به بالا