اخبار ورزشیاسلایدر اصلیسایر اخبارویژه‌های خبری

مناف هاشمی: ۱۴ سهمیه تا به حال کسب کردیم

دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: حدود ۱۶، ۱۷ فدراسیون را پیش‌بینی کردیم کسب سهمیه کنند و حدود ۱۰ رشته ما امید به مدال هستند. سه رشته امید به مدال بالاتری دارند.

به گزارش پیشرو ورزش، سومین آیین تقدیر از قهرمانان و فعالان عرصه ورزش و محیط زیست کشور امروز (سه‌شنبه) با حضور سیدمناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک، سیدنصرالله سجادی مشاور رئیس، مهین فرهادی‌زاد نایب رئیس کمیته، مهرافزا منوچهری رئیس کمیسیون محیط زیست و ورزش کمیته ملی المپیک و نیز جمعی از چهره‌های ورزشی و روسا و اعضای فدراسیون‌های ورزشی در سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

در این مراسم برخی چهره‌های فوتبالی از جمله حمید درخشان، بیژن ذوالفقارنسب و حسین شمس نیز حضور داشتند.

طی این مراسم از علیرضا مختاری قهرمان پرتاب دیسک پارالمپیک توکیو و علی پاکدامن کاپیتان تیم ملی سابر شمشیربازی ایران به‌عنوان قهرمانان فعال در حوزه ورزش و محیط زیست تقدیر به عمل آمد.

سیدمناف هاشمی در این مراسم اظهار کرد: ما در این دوره از مدیریت کمیته ملی المپیک تلاش کردیم افرادی در مورد کمیسیون‌ها پیشنهاد دهیم که علاوه بر نگاه مشورتی اقدامات عملی را هم در برنامه‌های خود داشته باشند. عزیزانی انتخاب شدند که در عرصه کاری خود موفقیت‌های بالایی داشتند از این رو روسای دو کمیسیون آموزش و اقتصاد ما از وزرای سابق هستند.

او ادامه داد: از دید من این جلسه باید یک پیامی را به جامعه داشته باشد. این گونه نشست‌ها طبیعتا نمادین است و شاید خروجی خاصی را مطالبه نکنیم اما همین که بیژن ذوالفقارنسب، علی پاکدامن، حمید درخشان حضور دارند، اتفاق خوبی است و جامعه ورزش در حفظ محیط زیست و آب و خاک این کشور باید مشارکت داشته باشند. آنقدر حوزه محیط زیست مهم است که در سال ۱۳۹۲ در دستور کار سازمان ملل قرار گرفت. کمیته بین‌المللی المپیک از نیروهای خود در کشورهای مختلف استفاده می‌کند تا محیط زیست حفظ شود.

هاشمی گفت: ۱۵ اسفند در مراسم روز درختکاری می‌خواهیم از ورزشکاران و پیشکسوتان استفاده کنیم و این پیام را به مردم ایران بدهیم که همه باید در حفظ محیط زیست دخیل باشیم. همه ما مسئولیت داریم. شورای المپیک آسیا و کمیته بین‌المللی المپیک به حفظ محیط زیست تاکید دارند از این رو گزارشات برگزاری چنین جلساتی را برای آنها ارسال خواهیم کرد. کمیته ملی المپیک از تلاش‌های که دوره قبل داشته، تقدیر می‌کند و تلاش‌هایی که تیم مدیریت جدید داشته را هم تقدیر می‌کند و همچنان ادامه می‌دهد تا نقاط ضعف گذشته برطرف شود. همه تلاش ما باید این باشد که پیام خود را با کمک جمعیت بزرگ ورزش رسا و بلند به همه اعضای جامعه برسانیم.

سیدمناف هاشمی همچنین در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ورزشکارانی که در بحث محیط زیست درگیر بودند و موفقیت و تلاش‌هایی کردند قدردانی کردیم. کار ما کار نمادینی برای حفظ آب، خاک و طبیعت، حفظ گونه‌های حیوانی و جانوری است. کمیته ملی المپیک به عنوان یک مرجع در حوزه ورزش کشور همانطور که شعار ioc و شورای المپیک آسیا است، یکی از بندهای دستور کار ۲۱ که متولی آن سازمان ملل متحد است و دولت‌ها و مردم نیز تکالیفی دارند را قدردانی کردیم.

وی افزود: در قالب شاخص‌های خوب و حوزه‌های اثرگذار تشکر کردیم و امیدواریم این فرهنگ سازی کمک کند در سنوات آینده حوزه مشارکتی و فعالیت‌های بیشتری در سطح جامعه ورزش داشته باشیم و در تمامی حوزه‌ها از جمله هنر و ورزش که مرجع هستند، نهادینه شود.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در خصوص تاثیرگذاری چهره‌ها در فرهنگ‌سازی گفت: هر کسی که در جامعه الگو باشد، رفتار فرد الگو تاثیر خود را می‌گذارد. ورزشکار، هنرمند، پیشکسوت، فوتبالیست، شمشیرباز، رئیس فدراسیون و همکار ما وقتی مسائل زیست محیطی را رعایت کند و در حفظ آب و خاک و توسه پایدار دخیل باشد، قطعاً طرفدارانی دارد و افرادی که به او علاقمند هستند، طبیعتاً همراه خواهد شد. حفظ محیط زیست و توسعه پایدار یک مسائل جمعی است و نمی‌تواند یک فرد به تنهایی محیط زیست را اصلاح کند، اما اگر کار جمعی باشد توفیقات بیشتر خواهد شد.

سیدمناف هاشمی در خصوص آخرین اقدامات در حوزه المپیک عنوان کرد: ۱۴ سهمیه تا به حال کسب کردیم. در رشته‌های تکواندو، وزنه‌برداری، کشتی، شمشیربازی، دوچرخه‌سواری و بعضی رشته‌ها در تلاش هستند در رویدادهای بین‌المللی شرکت و کسب سهمیه کنند. امکانات پشتیبانی از لحاظ ثبت‌نام، بلیت، امکانات مرتبط با لباس و سایر اقدامات در دستور کار ما است و چیزی از برنامه عقب نیستیم.

وی گفت: درحوزه پاداش‌ها، پاداش ورزشکار در پای سکوی را اعلام کردیم و جلسات متعدد با روئسای فدراسیون‌ها و کادرفنی داشتیم. حدود ۱۶، ۱۷ فدراسیون را پیش‌بینی کردیم کسب سهمیه کنند و حدود ۱۰ رشته ما امید به مدال هستند. امید به مدال واقعی ما دو دسته هستند. سه رشته امید به مدال بالاتری هستند. بقیه جز گروه دوم هستند و گروه سوم نیز رشته‌هایی که کسب سهمیه می‌کنند و در المپیک شرکت می‌کنند، اما ما از آنها توقع مدال نداریم.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 4 =

دکمه بازگشت به بالا