اخبار ورزشیسایر اخبار

کیهانی: تخلفات را به سازمان بازرسی کل کشور گزارش کردم/ شان جایگاه مجمع فدراسیون دوومیدانی خدشه‌دار شد

رئیس سابق فدراسیون دوومیدانی گفت: اتفاقاتی که افتاد در راستای تعجیل برای برگزاری انتخابات فدراسیون بود و متاسفانه شان و جایگاه مجمع فدراسیون دوومیدانی را خدشه‌دار کرد.

به گزارش پیشرو اسپرت و به نقل از  خبرگزار فارس، مجید کیهانی درمورد برگزاری انتخابات فدراسیون دوومیدانی و حواشی مربوط به آن اظهار داشت: برای من مسجل است که وزارت ورزش هیچ جهت گیری در حمایت از یک نامزد خاص نداشته است. این نقطه قوت وزارت ورزش در مقطع کنونی است. مسئولان از هیچ نامزدی طرفداری نکردند و از این موضوع مطمئن هستم. اگر گفتم مهندسی شده منظورم تخلف اتفاق افتاده و عدول از آیین‌نامه‌ای بود که منتج از اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی است.

وی درمورد اینکه گفته می‌شود آیین‌نام، قانون نیست، گفت: اگر قرار باشد در هر مقطعی نظرات شخصی خود را اعمال کنیم دیگر چه نیازی هست که قانون داشته باشیم؟ آیین‌نامه انتخابات منتج از اساسنامه فدراسیون‌ها است و اساسنامه هم مسیر پیش‌روی فدراسیون‌ها را تعیین می‌کند. در روز انتخابات اصراری دیدم که به هر قیمتی باید انتخابات برگزار شود و ۶ مورد تخلف هم صورت گرفت.

رئیس سابق فدراسیون دوومیدانی گفت: اگر عدم برگزاری انتخابات در ساعت مقرر را هم به تخلفات اضافه کنیم تعداد آنها به عدد ۷ می‌رسد. ۲۲ نفر از روسای هیأت‌های استانی که عضو مجمع فدراسیون هستند و در جلسه غایب بودند و متاسفانه نمایندگی برای استان‌های آذربایجان غربی، بوشهر و خراسان جنوبی در نظر گرفته شده بود. این در حالی بود که مدارک مربوط به آنها بررسی نشده بود.

کیهانی ادامه داد: در ماده ۹، بند ۲ آیین‌نامه می‌گوید که روسای هیأت‌های استانی باید شخصاً در مجمع حضور داشته باشند. نماینده آذربایجان شرقی با نامه مدیرکل در مجمع حضور پیدا کرد. وی عوض هیأت رئیسه هست، اما نامه رئیس هیأت استان را نداشت. فردی که به عنوان نماینده آذربایجان غربی در مجمع حضور داشت اساساً ورزشکار رشته کشتی و سرپرست هیأت کشتی استان بود و عضو هیأت رئیسه هم نیست و قطعاً نامه رئیس هیأت دوومیدانی استان را هم نداشت. نامه‌ای که وی در اختیار داشت به امضای دبیر هیأت استان رسیده بود که اصلاً دبیر حق امضا ندارد. این موضوع یعنی قانون نقض شده است.

وی ادامه داد: نماینده بوشهر هم عضوی هیأت رئیسه فدراسیون دوومیدانی نبوده و نامه‌ای از هیأت استانی نداشت و تنها مدیرکل استان نامه‌ای برای وی زده بود. دبیر هیأت نماینده خراسان جنوبی با نامه‌ای که خودش تهیه کرده بود به جلسه آمد و نمی‌دانم امضای رئیس هیأت را دارد یا خیر، اما رئیس این هیأت در دو نامه اعلام کرد که نه خودش در جلسه حضور داشت و نه فردی را معرفی کرده است.

رئیس سابق فدراسیون دوومیدانی در پاسخ به این سوال که آیا اعتراض خود را به ارگان‌های مربوطه اعلام کرده است یا خیر، تصریح کرد: اعتراضم را به نهادهای نظارتی اعلام کرده‌ام. این کار را نه صرفاً برای یک منافع شخصی بلکه برای احقاق حقوق یک مجمع انجام دادم. به سازمان بازرسی کل کشور موضوع را گزارش دادم و منتظر بررسی مستندات از سوی مسئولان هستم.

وی درمورد اینکه گفته می‌شد که برخی از اعضای مجمع به درخواست کیهانی در جلسه حضور پیدا نکرده بودند، عنوان کرد: ۲۲ روسای فدراسیون و ارکان فدراسیون در مجمع نبودند، اما من از آنها نخواستم که این کار را بکنند. اگر می‌آمدند هم احتمالاً با این شرایط به من رای می‌دادند و من می‌توانستم با حدود ۳۲ رای به عنوان رئیس انتخاب شوم؛ پس منطقی نیست که خودم انتخابات را عقب بیندازم. مستندات موجود است و تخلفاتی هم صورت گرفته است.

کیهانی ادامه داد: نمایندگان غیر از هیأت‌های استان‌ها باید ۲ هفته قبل از برگزاری مجمع معرفی شوند. مجمع با حضور دو سوم اعضای باید برگزار شود؛ یعنی یک سوم پیش بینی غیبت شده است. در آیین نامه نیامده که اگر کسی غیبت داشت باید جایگزین برای وی پیدا کرد. رای تلفنی یا فکسی هم از دیگر تخلفات مجمع بود. دوستان می‌گویند شرایط خاص کشور موجب شد تا این اتفاقات رخ دهد. من می‌گویم اگر شرایط خاص است که انتخابات آنلاین برگزار می‌کردید. بازهم تاکید می‌کنم که باید از وزیر ورزش، علی‌نژاد و اسبقیان و… تشکر کرد. اتفاقاتی که افتاد در راستای تعجیل برای برگزاری انتخابات فدراسیون بود و متاسفانه شان و جایگاه مجمع فدراسیون دوومیدانی را خدشه‌دار کرد.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − 7 =

دکمه بازگشت به بالا