اخبار ورزشیفوتبالفوتبال ایران

سپاهان به یک تورنمنت بین‌المللی دعوت شد

تیم فوتبال سپاهان به تورنمنت بین‌المللی بریکس‌کاپ دعوت شد.

به گزارش پیشرو ورزش، اولین دوره بریکس کاپ در قالب اتحادیه بریکس که جمهوری اسلامی در ارتباطات سیاسی خود اخیرا به آن پیوسته برگزار خواهد شد.

از همین رو طی مکاتبه رسمی، تیم فوتبال سپاهان به این تورنمنت که به میزبانی قطر و ۱ تا ۱۰ فوریه ۲۰۲۴ یعنی ۱۲ تا ۲۱ بهمن ماه برگزار می‌شود، دعوت شده است.

این زمان مصادف با جام ملت‌های آسیا است و تیم‌ها در لیگ‌های داخلی بازی ندارند و بازیکنان ملی‌پوش تیم‌ها در آسیا بازی می‌کنند؛ به این ترتیب سپاهان در صورت حضور در این تورنمنت بدون بازیکنان ملی‌پوش بازی خواهد کرد.

به جز سپاهان ایران از تیم‌های زنیت روسیه، نماینده بزریل، نماینده، چین، نماینده آفریقای جنوبی، نماینده هند و نماینده قطر برای این تورنمنت دعوت به عمل آمده‌است.

به گزارش فارس، ایده ایجاد گروه بریکس با تفاهم ۴ قدرت اقتصادی در حال ظهور جهان شامل برزیل، روسیه، چین و هند در اواسط دهه ۱۹۹۰ میلادی شکل گرفت. سابقه شکل‌گیری این گروه به حضور ۴ عضو موسس، به سال ۲۰۰۱ باز می‌گردد و نهایتاً «گروه بریک» در ۱۶ ژوئن ۲۰۰۹ رسماً تاسیس شد. آفریقای جنوبی نیز در ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۰ به این گروه اضافه شد و نام آن پس از پیوستن این کشور از «بریک» به «بریکس» تغییر یافت؛ ایران نیز در ابتدای شهریور ماه سال جاری عضو این گروه شد.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + سه =

دکمه بازگشت به بالا