اخبار ورزشیورزش تهران

برگزاری کارگاه و گفتگوی مجازی ورزش چه کمکی به درمان افسردگی می کند

به همت هیئت اسکواش جنوب شرق تهران کارگاه مجازی ” ورزش چه کمکی به درمان افسردگی می کند” برگزار گردید.

به گزارش پیشرو اسپرت و به نقل از روابط عمومی هیئت اسکواش جنوب شرق تهران، این کارگاه مجازی که با  تدریس دکتر اکرم عباسی

(روانشناس) به صورت مجازی و پخش از صفحه اینستاگرام این هیئت برگزار شد در خصوص درمان افسردگی به وسیله ورزش نکاتی بیان شد.

در ابتدای این گفتگوی مجازی دکتر عباسی  ضمن تشریح افسردگی بعنوان یک بیماری شایع در جهان ، انواع افسردگی را (فصلی ، ماژور ، موقتی و…) با ذکر مثال اعلام داشت و سپس در خصوص تغذیه مناسبت و دارویی در درمان این بیماری اشاره داشت.

این روانشناس گفت: در زندگی امروز ما بدترین احساس درونی افراد ،  ترس است که به همراه آن اضطراب های ذهنی و فکری به همراه می آورد و اگر ما به شناخت بیشتر به خود نرسیم دچار بیماری فراگیر و شایع افسردگی خواهیم شد.

وی همچنین در خصوص درمان افسردگی به کمک ورزش گفت: ورزش هایی همچون پیاده روی ، یوگا ، ایروبیک و تمرین های هوازی تاثیر بسیار مثبتی بر افسردگی افراد خواهد داشت .

دکتر عباسی در خصوص ورزش اسکواش نیز عنوان داشت این ورزش یکی از سالم ترین و بهترین ورزش ها می باشد و انجام این ورزش که تمرکز ذهن و هماهنگی دو چشم و دست را برقرار کرده است، موجب کاهش افسردگی در افراد می شود.

این روانشناس در پایان این گفتگوی مجازی گفت عملاً ورزش باعث آزادسازی و شادی بیشتر در افراد می گردد و در درمان افسردگی کاربرد به سزایی خواهد داشت که به بیماران افسرده توصیه می شود.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + 6 =

دکمه بازگشت به بالا