اخبار ورزشیسایر اخبار

ایران در بازی‌های ساحلی جهانی شرکت نمی‌کند

کاروان ورزشی ایران قصد ندارد در نخستین دوره بازی‌های ساحلی جهانی به میزبانی سن‌دیگو شرکت کند.

به گزارش پایگاهخ بری پیشرو اسپرت و به نقل از خبرگزاری فارس، نخستین دوره بازی‌های ساحلی جهانی روزهای ۹ تا ۱۴ اکتبر به میزبانی سن‌دیگو آمریکا برگزار خواهد شد که ۱۳۰۰ ورزشکار از کشورهای مختلف جهان به مدت ۶ روز به رقابت خواهند پرداخت.

این دوره از بازی‌ها در ۱۵ رشته از جمله شنا، موج‌سواری، بسکتبال ۳ نفره، تنیس، هندبال، فوتبال، والیبال و … برگزار خواهد شد. تاکنون ورزشکارانی از ۶۰ کشور جهان جواز حضور در این بازی‌ها را به دست آورده‌اند که اعلام شده به ۹۰ کشور هم خواهد رسید.

این دوره از بازی‌ها زیر نظر (ANOC) اتحادیه کمیته‌های ملی المپیک برگزار می‌شود و این اتحادیه هزینه بازی‌ها را برعهده دارد. بنابراین کشورهای شرکت‌کننده هزینه‌ای برای حضور در مسابقات پرداخت نخواهند کرد.

* عدم حضور کشتی‌گیران در مسابقات کسب سهمیه

در بین کشورهایی که برای این بازی‌ها اعلام امادگی کرده‌اند نام ایران هم به چشم می‌خورد، اما این احتمال زیاد است که ایران در این بازی‌ها شرکت نکند. پیش از این اعلام شده بود ایران در رشته‌های کشتی، والیبال، کاراته و احتمالا تنیس در این بازی‌ها شرکت خواهد کرد اما روند مسابقات کسب سهمیه به گونه‌ای پیش رفته که احتمال حضور ایران را در مسابقات سن‌دیگو ضعیف می‌کند.

کشتی یکی از رشته‌هایی بود که ایران در نظر داشت در آن شرکت کند اما با توجه به تغییراتی که فدراسیون کشتی داشت، کشتی‌گیران فرصت حضور در مسابقات کسب سهمیه را از دست دادند. بعد از این اتفاقات، بنی‌تمیم که سرپرستی فدراسیون کشتی را در آن زمان برعهده داشت در نامه‌ای به کمیته ملی المپیک خواستار کمک و حضور در مسابقات کسب سهمیه شد. در ادامه این ماجراها ۲ مسابقه دیگر به میزبانی برزیل و پرتغال برای کسب سهمیه مسابقات ساحلی برگزار شد که ایران در هیچ کدام از آنها حضور پیدا نکرد. تیم کشتی ساحلی کشورمان قرار بود روزهای ۹ و ۱۰ فروردین ماه در مسابقات گزینشی این رقابت‌ها که در کشور پرتغال برگزار شد، شرکت کند که با توجه به صادر نشدن روادید کشتی‌گیران کشورمان توسط سفارت این کشور در تهران، اعزام لغو شد. سپس با عدم موافقت شورای برون مرزی وزارت ورزش و جوانان موفق به حضور در آخرین رقابت‌های گزینشی که روزهای ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت ماه در برزیل برگزار شد، هم نشد.

* بلاتکلیفی کسب سهمیه در فوتبال و کاراته

در رشته کاراته هم اگرچه اعلام شده بود ایران سهمیه گرفته، اما این موضوع ۱۰۰ درصد تایید نشد. طبق آخرین نامه‌ای که به ایران ارسال شده ایران برای بازی‌های ساحلی هیچ‌ سهمیه‌ای نگرفته است. در رشته فوتبال ساحلی هم ایران اگرچه از مدعیان به شمار می‌رود اما هنوز هیچ مکاتبه‌ای در خصوص حضور در بازی‌های ساحلی با ایران نشده این در حالی است که مسابقات کسب سهمیه در قاره اروپا برگزار شده است.

در رشته بسکتبال ۳ نفره بانوان، ایران با توجه به رنکینگ خوبی که دارد سهمیه آسیا را کسب کرده اما به دلیل نوع پوشش امکان شرکت برای بانوان وجود ندارد.

* مسائل سیاسی دلیل اصلی عدم اعزام به بازی‌های ساحلی

علاوه براین نکته که طبق اعلام مراجع بین‌المللی، ایران هنوز سهمیه‌ای برای حضور در بازی‌های ساحلی کسب نکرده، مسائل سیاسی یکی از دلایلی است که ایران تمایلی برای شرکت در مسابقات ندارد. با توجه به اینکه بازی‌های ساحلی در سن‌دیگو برگزار می‌شود صدور روادید یکی از موضوعاتی است که ایران را قطعا دچار مشکل خواهد کرد. با توجه به اینکه میزبانی آمریکا در رشته‌های مختلف ورزشی بارها مشکلاتی را برای ایران به وجود آوده که والیبال یکی از آنهاست، کمیته ملی المپیک هم به نظر می‌رسد برنامه‌ای برای حضور در بازی‌های ساحلی ندارد.

عدم معرفی سرپرست و برنامه‌ریزی برای این بازی‌ها، به نظر می‌رسد عدم حضور ایران در بازی‌های ساحلی جهانی سن‌دیگو قطعی است.

انتهای پیام/س

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + چهارده =

دکمه بازگشت به بالا