اخبار ورزشیسایر اخبار

انتقاد شناگران و مربیان از دمای بالای آب مسابقات آزاد در المپیک

تعداد زیادی از شناگران و مربیان به محل برگزاری رقابت‌های شنای آبهای آزاد المپیک توکیو انتقاد کردند.

به گزارش پیشرو اسپرت و به نقل از japantoday، با توجه به افزایش گرما در طول برگزاری بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو، کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) محل برگزاری رقابت‌های دوی ماراتن و پیاده‌روی را تغییر کرد.

برخی از شناگران و ۱۱ هزار مربی درخواست کردند تا این برنامه برای مسابقات شنای آبهای آزاد نیز صورت بگیرد. دمای آب اودایبا مارین پارک در رقابت‌های آزمایشی شنای آزاد و سه‌گانه که امسال برگزار شد، در سطح خطرناک قرار داشت.

گرمای هوا در توکیو دوباره مشکل‌ساز شده است. دمای هوا در رقابت‌های آزمایشی بسیار بالا و حدود ۳۰ درجه بود. قوانین فدراسیون جهانی شنا در این باره می‌گوید در صورت دمای بالای آب، مسافت مسابقات کوتاه و یا رقابت‌ها لغو می‌شود.

مربی تیم ملی شنای آبهای آزاد آمریکا با انتقاد از میزبانی توکیو، اظهار داشت: باید برای مسابقات آبهای آزاد برنامه جایگزین وجود داشته باشد. واقعیت این است که ما در ورزشگاه اودایبا راحت نیستیم.

وی افزود: به شناگران آمریکایی پیشنهاد شده در صورتی که دمای آب بیش از ۲۹ درجه بود، از مسابقه انصراف دهند. البته شناگران می‌توانند این قدرت انتخاب را داشته باشند که در مسابقات شرکت کنند.

مشکل دیگر ورزشگاه محل برگزاری شنای آبهای آزاد باکتری موجود در آب است. کمیته برگزاری بازی‌های المپیک اعلام کرده باکتری‌های موجود در آب نگران‌کننده نیست اما باران تعداد آنها را تشدید می‌کند.

طبق اعلام کمیته سازماندهی بازی‌های ۲۰۲۰، برای مقابله با این موضوع هیچ برنامه‌ای وجود ندارد.

انتهای پیام/س

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 2 =

دکمه بازگشت به بالا