اخبار ورزشیفوتبالفوتبال جهان

یوونتوس ۴۰۰ میلیون یورو بر باد داد

بانوی پیر در نتیجه سیاست‌های غلطی که طی سال‌های اخیر در حوزه نقل و انتقالات داشته، متحمل ضرری چهارصد میلیون یورویی شده است.
به گزارش پیشرو ورزش، هشت برد متوالی داشت امید و خوشبینی را به میان هواداران یوونتوس برمی‌گرداند که باخت سنگین جمعه شب برابر ناپولی آنها را از آسمان به زمین کوبید. این شکست آنها را دوباره متوجه واقعیتی کرد که منشأ بسیاری از بدبختی‌های بانوی پیر در دو سه فصل اخیر بوده است؛ خریدهای فاجعه‌آمیز.

خریدهای نامتناسب با نیاز تیم اما اشتباهی نبوده که یووه تنها در یکی از فصل اخیر مرتکب شده باشد و برای این تیم بیشتر حالت دچار شدن به یک عادت نادرست را داشته است. این اشتباهات تکراری نه تنها از حیث فنی و نتایج بلکه از نظر مالی ضرباتی سنگین به پیکر بانوی پیر زده است.

طبق گزارش نشریه گاتزتادلواسپورت، یوونتوس طی سه فصل اخیر رقمی بالغ بر ۴۲۵ میلیون یورو صرف خرید بازیکنانی کرده که اغلب آنها گره از کار این تیم باز نکرده‌اند و به این ترتیب خریدهایش عملاً پیامدی عینی در نتایج تیم نداشته‌اند. یوونتوس با وجود این سرمایه‌گذاری بی‌مانند در فوتبال ایتالیا، از سال ۲۰۲۰ نتوانسته قهرمان سری A شود و در این فصل هم وضعیتش طوری نیست که بتوان شانس زیادی برای بازگشت نشان اسکودتو روی پیراهن این تیم داشت.

از جمله مهمترین مصداق‌‌های سیاست‌های نقل و انتقالاتی ناکارآمد یوونتوس در این سه سال، می‌توان به معاوضه آرتور و میرالم پیانیچ اشاره کرد که در آن یوونتوس نه تنها یکی از تأثیرگذارترین مهره‌هایش را از دست داد، بلکه به عنوان مابه‌التفاوت قیمت او با هافبک وقت بارسلونا، ۱۰ میلیون یورو هم پرداخت کرد. حتی اگر از خرید ۸۱ میلیون یورویی دوشان ولاهوویچ از فیورنتینا و خرید ۶۰ میلیون یورویی فدریکو کیه‌زا از فیورنتینا به سبب عملکرد خوب مقطعی‌‌شان چشم‌پوشی کنیم، یوونتوس آن‌قدر خریدهای کم بازده داشته است اگر هم کار مثبتی در بازار انجام داده باشد، به چشم نیاید. حتی خرید‌های اقتصادی و کم‌هزینه این تیم مانند آلوارو موراتا، وستون مک‌کنی و مانوئل لوکاتلی را هم می‌توان در زمره خرید‌های ناکارآمد یووه قرار داد.

با استعفای دسته‌جمعی مدیران باشگاه یوونتوس، هواداران بیانکونری اکنون امیدوار به رخ دادن تغییراتی سازنده در زمینه مدیریتی و فنی شده‌اند، هر چند که بعید است که آثار منفی خریدهای اشتباه مدیران قبلی به این زودی محو شود.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + 7 =

دکمه بازگشت به بالا