اخبار ورزشیورزش بانوان

گام های استوار ورزش تهران در مسیر توسعه

قدم های استوار ورزش پایتخت در چهارسال گذشته، شعار “تهران در مسیر توسعه” را به بهترین شکل ممکن به مرحله عمل و اجرا رساند.

به گزارش پیشرو اسپرت و به نقل از  روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان تهران، مسئولیت ورزش و تربیت بدنی، مسئولیتی خطیری در هر جامعه است، چرا که تامین و تربیت سرمایه انسانی سالم، لازمه پیشرفت هر جامعه در همه ابعاد به شمار می رود. این مهم در کشور عزیزمان و به ویژه در دولت “تدبیر و امید” یکی از اساسی ترین و بااهمیت ترین برنامه های موجود بود که خوشبختانه ورزش پایتخت موفق شد آیینه تمام نمایی از سیمای تلاش، خدمت عمومی و برنامه ریزی دقیق و اجرای اصولی را به نمایش بگذارد.
در کنار موفقیت های ورزش پایتخت از درخشش بی نظیر در المپیاد کشوری گرفته تا بازپس گیری اماکن و پیش گامی در زمینه های مختلف، نقطه اوج گام های استوار ورزش تهران را می توان افتتاح و بهره برداری از ۹۲ پروژه ورزشی دانست.
این تلاش های جمعی آنجا به صورت ارزشمندتری تبلور پیدا می کند که در مناطق “کم برخوردار” کلید خورده باشد. پروژه هایی گاها عظیم و پربازده که بهره برداری از آن در همین مناطق کم برخوردار علاوه بر اشتغال زایی گسترده، موجبات تمرکز زدایی را هم فراهم کرده است.
حالا ورزشکاران جای جای پایتخت بزرگ کشور می توانند در همان محله و شهرستان خود، ولو هرقدر که کوچک و کم برخوردار باشد، تمرین کرده، رشد کنند و چهره بی نظیری از تلاش همگانی را درجهت توسعه و پیشرفت ورزش تهران به تصویر بکشند.
در این بین مشارکت بخش خصوصی در ورزش پایتخت طی چهارسال گذشته، نمادی از همدلی و همکاری عموم جامعه برای خدمت به هم شهری، هم استانی و هم میهنی خود بوده است.
افزایش چشمگیر سرانه ورزشی پایتخت در سالهای اخیر برگ زرینی در دفتر افتخارات خدمتگزاران ورزش استان تهران بوده، اولویتی که هر قدر میزان آن رو به فزونی باشد، موجب رونق ورزش شده و بزه را در جامعه کم و کمتر می کند.
آغاز عملیات اجرایی احداث خانه های جوان در سطح استان نیز آغاز تفکری روشن با هدف بسیج نیروها و اندیشه هایی جوان و پربازده، نه تنها در ورزش تهران بلکه در کشور بوده است. ساماندهی ۸۰ سمن در قالب سازماندهی مردم نهاد، افزایش ۳۰ درصدی مشارکت شهروندان در ورزش های همگانی، رشد ۴۰ درصدی برنامه های نشاط و تندرستی ویژه بانوان، تنها آمار و ارقامی نیستند که بر روی کاغذ بیایند، بلکه ماحصل تلاش ها و نشانگر آنست که پایتخت امروز به مراتب از پایتخت چند سال پیش بشاش تر، با انرژی تر و ورزشی تر شده؛ اتفاقی که برای اثبات آن کافیست ابعاد رشد و پیشرفت همگانی و قهرمانی ورزش تهران را مرور کرد.
بی تردید “تدبیر” ورزش پایتخت در دولت یازدهم، شادابی، نشاط و پیشرفت و از همه مهمتر “امید” را به جامعه هدیه داد، امیدی که تهران را به آینده ای روشن با حضور نیروها و سرمایه های سلامت انسانی بشارت می دهد.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + 1 =

دکمه بازگشت به بالا