اخبار ورزشیسایر اخبار

اخبار ناگوار از سومین قله بلند جهان؛ مرگ دو هندی و مفقود شدن یک شیلیایی

دو کوهنورد هندی در راه صعود به سومین قله بلند جهان جان باختند و یک شیلیایی نیز در کمپ ۴ این قله مفقود شده است.

به گزارش پیشرو اسپرت و به نقل از خبرگزاری فارس، دو کوهنورد هندی که در راه صعود به قله کانچن چونگا، سومین قله مرتفع جهان بودند، جان خود را از دست دادند.

«بیپلاب بادیا»۴۸ ساله و «کونتال کرار»۴۶ ساله روز گذشته و در ارتفاع ۸۲۷۱ متری و به دلیل بیماری ارتفاع و برف‌کوری و هایپوترمی نیاز به امدادرسانی پیدا کردند که هر دو نفر توسط تیم نیرمال پورجای نپالی امدادرسانی و به کمپ۴ منتقل شدند.

همچنین تعدادی امدادگر نیز با هدف انتقال دو کوهنورد به کمپ ۲ تا کمپ ۴ را صعود کرده و کپسول‌های اکسیژن و سایر موارد مورد نیاز هم به همراه داشتند.

طبق برنامه قرار بود صبح امروز پس از انتقال آنان به کمپ ۲ توسط هلی‌کوپتر، امدادرسانی صورت بگیرد اما متأسفانه جان خود را از دست دادند.

*مفقود شدن یک شیلیایی و سرمازدگی یک آلمانی

اما مرگ دو کوهنورد هندی تنها خبر ناگوار از سومین قله بلند جهان نیست و یک شیلیایی هم بعدازظهر روز گذشته و به دلیل بازگشت دیرهنگام از قله، در بالاتر از کمپ ۴ این کوهستان مفقود شده است.

علاوه بر این یک کوهنورد آلمانی نیز در کمپ ۴ به دلیل سرمازدگی شدید در انتظار امدادرسانی‌ است.

انتهای پیام/

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + 11 =

دکمه بازگشت به بالا