اخبار ورزشیورزش های رزمی

کاراته به بازی‌های المپیک ۲۰۲۲ اضافه شد

با اعلام کمیته بین‌المللی المپیک، ۴ رشته به بازی‌های المپیک جوانان ۲۰۲۲ داکار اضافه شدند.

به گزارش پیشرو اسپرت و به نقل از insidethegames، با تصویب هیات اجرایی کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) حرکات موزون، کاراته، موج‌سواری، ورزش‌های صعودی و اسکیت برد به بازی‌های المپیک جوانان ۲۰۲۲ داکار اضافه شدند.

موج‌سواری و اسکیت‌برد نخستین حضورشان را در المپیک جوانان تجربه می‌کنند که قرار است در پایتخت سنگال برگزار شود در حالی که کاراته، ورزش‌های صعودی و حرکات موزون در بازی‌های المپیک جوانان بوینس‌آیرس نیز حضور داشتند. هر ۴ رشته به استثنای کاراته در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس نیز حضور دارند.

کشتی ساحلی، کانوئینگ ساحلی و روئینگ از دیگر رشته‌هایی هستند که برای نخستین بار در المپیک جوانان حضور پیدا می‌کنند. بوکس نیز در بازی‌های المپیک جوانان ۲۰۲۲ حضور دارد این در حالی است که فدراسیون جهانی این رشته از سوی IOC تعلیق شده است. مسابقات میکس نیز همچون دوره قبل در بازی‌های ۲۰۲۲ شرکت می‌کنند.

توماس باخ رئیس IOC اظهار داشت: بازی‌های المپیک جوانان ۲۰۲۲ داکار نخستین رویداد المپیک است که در آفریقا برگزار می‌شود و این موضوع برای سنگال و قاره آفریقا یک اتفاق تاریخی است.

وی افزود: رقابت ورزشکاران از نظر جنسیت کاملا متعادل است. این نشان می‌دهد IOC به توسعه المپیک جوانان ادامه می‌دهد که بیش از ۴۵۰۰ ورزشکار از کمیته‌های المپیک تمام کشورها را در برمی‌گیرد.

۳۳ رشته ورزشی در بازی‌های ۲۰۲۲ داکار حضور دارند. در تمامی رشته‌ها نیز برابری جنسیتی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/س

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − هفت =

دکمه بازگشت به بالا