اخبار ورزشیاسلایدر اصلیسایر اخبارویژه‌های خبری

پیشنهاد حمید سجادی به همتای روسی برای فعال کردن ظرفیت ورزشی شانگهای

سید حمید سجادی و اولگ ماتیستین وزرای ورزش ایران و روسیه برای دومین بار در پنج ماه اخیر با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش پیشرو ورزش، سید حمید سجادی و اولگ ماتیستین وزرای ورزش ایران و روسیه برای دومین بار در پنج ماه اخیر با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.

در ابتدای این دیدار، وزیر ورزش روسیه با قدردانی از دعوت ورزشکاران روس برای حضور در بازیهای نوروز که اسفند سال گذشته در تهران برگزار شد، گفت: ایران و روسیه در حوزه ورزش عملگرایی خود را ثابت کردند و نشان دادند تفاهمات ورزشی بین دو کشور به حرف نیست. ما ورزش را به عنوان ابزاری برای ساختن می‌دانیم و نه خراب کردن بنابراین کنفرانس مینپس فرصت بسیار مناسبی است برای ارتقای فعالیت دولت‌ها و تلاش برای سازندگی.

ماتیستین دیدار با وزیر ورزش ایران را بسیار مهم دانست و افزود: برخی کشورها با روسیه و ایران مخالف هستند و ورزش را سیاسی و تبعیض آمیز کردند بنابراین ما باید به دنبال هدف مشترکی باشیم که این تبعیض‌ها و نابرابری‌ها در ورزش از بین برود.

او با اشاره به برنامه‌های ورزشی روسیه در سال پیش‌رو و سال ٢٠٢۴ اظهار کرد: قصد داریم میزبان تورنمنت‌های آزاد در رشته‌های مختلف باشیم که از همین جا ورزشکاران ایران را برای حضور در این رقابت‌ها دعوت می‌کنم.

وزیر ورزش روسیه همچنین بر حضور ورزشکاران ایرانی در رقابت‌های دانشجویان جهان تاکید کرد و ضمن قدردانی از حضور ایران در بازی‌های «فیجیتال» کازان، گزارشی از برگزاری این رقابت‌ها ارائه داد.

در ادامه سجادی هم با قدردانی از حضور ورزشکاران روس در بازی‌های نوروز به میزبانی ایران اظهار کرد: پیشنهاد می‌کنم که ایران و روسیه به عنوان دو دولت مستقل ظرفیت ورزشی پیمان شانگهای را فعال کنند. می‌توانیم با کمک یکدیگر مسابقات ورزشی شانگهای را برنامه‌ریزی کنیم.

وزیر ورزش و جوانان ایران با اشاره به تعاملات دو کشور و گفت‌وگوی اخیر روسای جمهور ایران و روسیه اظهار کرد: برخی دولت‌ها به دنبال بی ثبات کردن دولت‌های مستقل ایران و روسیه هستند اما دو کشور در مواقع سخت در کنار یکدیگر قرار دارند.

سجادی افزود: ایران و روسیه می‌توانند بیش از پیش تعاملات ورزشی را گسترش دهند و در این قضیه جدی هستیم. مدیرکل امور بین‌الملل ما گزارشی از مناسبات ورزش و جوانان دو کشور ارائه دادند که نشان‌دهنده سطح عالی این مناسبات است.

وزیر ورزش و جوانان ایران در پایان از همتای روس خود در میزبانی از ورزشکاران ایرانی در مسابقات فیجیتال کازان قدردانی کرد.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × چهار =

دکمه بازگشت به بالا