اخبار ورزشیفوتبال ایران

پیروانی:‌آنهایی که به تعهد مالی عمل کردند به تعهد ورزشی هم پایبند باشند

مدیر تیم فوتبال پرسپولیس گفت:‌ باشگاه و کادر فنی نظرش این است که بیرانوند بماند و در پوکر قهرمانی که همه به دنبال آن هستند همراه تیم باشد.

به گزارش پیشرو اسپرت و به  نقل از  فارس، افشین پیروانی در خصوص وضعیت فعلی تیم فوتبال پرسپولیس اظهار داشت: خدا را شکر همه چیز مرتب است. از همان روز اولی که تست دادیم همه در سلامت کامل بودند. دو هفته است که تمرینات را دنبال می‌‌کنیم. تنها بحث ما مصدومیت محمد انصاری بود که برای او آرزوی سلامتی داریم. طی چند روز آینده عمل جراحی انجام می‌دهد که به امید خدا با سلامتی کامل آن را پشت سر بگذارد. امروز هم یک بازی دوستانه با تیم خوشه طلایی داریم. هفته آینده هم یک بازی با شهرخودرو داریم و برای اولین بازی با تیم پیکان آماده می‌شویم.

پیروانی در مورد اینکه از روز اولی که کرونا شیوع پیدا کرد حرف‌های ضد و نقیضی مطرح شد عنوان کرد: اینکه بخواهم با زبان تهدید صحبت کنم اصلاً قشنگ نیست. شما وقتی اظهارنظر می‌کنید باید راهکار بدهید و ایده خودتان را مطرح کنید. به طور مثال این مشکلات وجود دارد ولی باید ببینیم اگر بخواهیم با شکل زندگی کنیم چگونه است؟ اگر بخواهیم تعطیل کنیم چگونه است؟ آقایانی که با زبان تهدید صحبت می‌کنند فکر می‌کنم خیلی بیشتر از جایگاه خودشان اظهارنظر می‌کنند.

وی ادامه داد:‌دلیل نمی‌شود من افشین پیروانی بخواهم تهدید کنم که بازی می‌کنم یا بازی نمی‌کنم. فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ به خاطر شرایط و اتفاقاتی که این روزها افتاده نمی‌تواند درست تصمیم بگیرد،  خیلی‌ها به خودشان اجازه می‌دهند که اظهارنظرهایی را مطرح کنند. از فوتبال می‌توان لذت برد و می‌توان در کنار فوتبال به خیلی از اهداف رسید اما متأسفانه فوتبال در کشور ما طوری شده که هر کسی صحبت‌ می‌کند.

سرپرست تیم پرسپولیس تصریح کرد: در روزهای اول که کرونا داشتیم، عده‌ای گفتند اگر فوتبالیستی مرد چه اتفاقی می‌افتد؟ و رفتند در وادی مردن! بعد از آن دیدند به نتیجه نمی‌رسند می‌گویند بازی نمی‌کنیم و تهدید می‌کنند. چه تضمینی می‌دهید که از در بیرون بروید اتفاقی برایتان نیفتد؟ چه کسی تضمین می‌دهد ۲۰ روز یا چند ماه دیگر واکسن کرونا کشف شود؟ چه کسی تضمین می‌دهد که شما مریض نشوید و کرونا نگیرید؟ حرف‌هایی که می‌زنند هدفشان این است که مقابل فوتبال بایستند.

وی ادامه داد: اگر فوتبال را تعطیل کنیم سال آینده هم نمی‌توانیم آن را برگزار کنیم. اولین کسی که این حرف را زد من بودم. اگر بخواهم مصاحبه‌ای کنم اتاق فکری دارم و با آنها مشورت می‌کنم. این طور نیست که فی‌البداهه حرف‌هایی بزنم که شنونده و بیننده ناراحت شوند. مشکلات وجود دارند. باید به آنها عادت کنیم. باید به زندگی در کنار کرونا عادت کنیم. نمی‌توانیم بگوییم نمی‌آییم و نیستیم. تمام اصناف و مشاغل کار می‌کنند. آرزوی قلبی من این است که هر چه زودتر این بیماری و مشکلاتی که برای کاسبی و شرایط اقتصادی به وجود آمده حل شوند و زندگی مردم درست شود اما اینکه بخواهیم تهدید کنیم که نمی‌آیم درست نیست. خب نیایید.

پیروانی در مورد اینکه یکی از مالکان باشگاه‌های لیگ برتری عنوان کرده نام تمام تیم‌ها را پرسپولیس بگذارند و لیگ را برگزار کنند، گفت:‌باید به ما احترام بگذارند. ما قهرمان چندین ساله ایران هستیم. آنهایی که ناراحت هستند باید به تیم پرسپولیس قهرمان احترام بگذارند. آن طور صحبت می‌کنند که من هم مجبور می‌شوم با این لحن صحبت کنم. چرا؟ چه کار کرده‌ایم؟ هر روز با الفاظ و لحنی صحبت می‌کنند. ما ۴۰ میلیون هوادار داریم. آنها هم از ما توقع دارند. از دیروز تا الان ببینید چه تعداد جمعیتی ناراحت شدند. ما چه کار کرده‌ایم؟  جدا از اینکه گفتند امروز تمرین کنید، پروتکل را رعایت کنید، تست بدهید و … گفتیم چشم؟

وی در مورد تهیه تونل ضدعفونی برای تمرینات تیم پرسپولیس تصریح کرد: ما یک تونل گرفتیم که دوست صمیمی من آن را به ما هدیه داده، آمده در کنار نام پرسپولیس می‌خواهد استفاده تبلیغاتی کند. خدا شاهد است یک هزار تومانی برای آن پول نداده‌ایم. در دوران قرنطینه من در خانه ننشسته‌ام و به خاطر پرسپولیس تلاش کردم. ما تا به امروز پول مواد شوینده را هم از خودمان ندادیم. ما پرسپولیس هستیم. با چه زبانی بگویم؟ همه دنبال این هستند که روی پیراهن ما برندشان را تبلیغ کنند و اسپانسر ما بشوند.این تیمی است که طرفدار میلیونی دارد و مورد رصد قرار می‌گیرد. این حرف‌ها را نزنید.

پیروانی ادامه داد: می‌گویند برای یکسری رفته‌اند تونل تهیه کرده‌اند، به خدا کسی در جریان این نبود که من این تونل را گرفتم. ان‌شاءالله اتفاق خوبی برای همه بیفتد اما با لحن تهدید،‌کنایه و مسخره حرف زدن قشنگ نیست. شما اگر مالک، سرمربی یا مدیرعامل شدید، باید با زبان مشترک صحبت کنید. می‌گویند چرا جلسه نمی‌گذارند که ما اظهارنظر کنیم؟ خدا را شکر هر شبکه و هر روزنامه را که می‌بینیم اکثر این مدیران اظهارنظر می‌کنند و می‌گویند تعطیل کنید. خب دور هم بنشینید هم می‌خواهید همین حرف‌ها را بزنید. ما باید با فوتبال زندگی را ادامه بدهیم. باید زندگی کردن در کنار کرونا را ادامه بدهیم. چند روز دیگر لیگ استارت می‌خورد، بیاییم مثبت فکر کنیم تا بتوانیم اتفاقات خوبی را رقم بزنیم.

مدیر تیم پرسپولیس در مورد بیانیه کمیته انضباطی مبنی بر برخورد با صحبت‌های تحریک‌آمیز، گفت:‌ من از آنها ممنون هستم که با قدرت برخورد می‌کنند. تهدید هیچ جا قشنگ نیست. در فوتبال هم همینطور، دلیل نمی‌شود که من بیایم تهدید کنم. نمی‌آیید، راهکارها و جرائمی وجود دارد. اگر در  سه بازی نباشند، به لیگ پایین سقوط می‌کنند. اگر دوست دارید به لیگ پایین بروید یا بازی‌هایتان سه بر صفر شود یا فقط بهانه کنید. شغل‌تان و منبع درآمدتان باز است اما فوتبال داستان شده؟ باز هم می‌گویم هر کسی نسبت به رتبه‌اش مصاحبه می‌کند.

پیروانی تصریح کرد: دیروز بیانیه‌ای بیرون آمد و یکسری تکذیب کردند که این قشنگ نیست. من از کمیته انضباطی ممنونم که با قدرت بیانیه داد. مطمئن باشید اگر اتفاقی بیفتد برخورد شدید می‌کنند و باید هم این کار را بکنند. چون نظم و انضباط همه جا مهم است. ضمن اینکه دو دستگی و دوگانگی در خود امضاءکنندگان وجود دارد. بازیکن از همان گروه به من می‌گوید مدیران ما را تحت فشار می‌گذارند. البته حق هم دارند شرایط اقتصادی خوب نیست، درآمدشان کم شده و این در همه جای کشور ما و در همه جای دنیا وجود دارد. شاید نتوانند قراردادها را پرداخت کنند. برخی می‌گویند دیروز و پریروز پرداختی داشتند. به هر حال دست‌شان درد نکند که به تعهدات مالی‌شان عمل می‌کنند. ان‌شاءالله به تعهدات ورزشی هم عمل کنند تا از طریق فوتبال دل میلیون‌ها ایرانی شاد شود.

سرپرست تیم پرسپولیس در مورد وضعیت بشار رسن گفت: ما به او پرداختی داشتیم. پرسپولیس مدتی است با کمک هوادارانش اسپانسر و تبلیغات می‌گیرد. نمی‌خواهد از بیت‌المال استفاده کند. دوستان اینقدر شعار ندهند. از زمانی که مجلس تصویب کرده ما نمی‌توانیم از پول دولتی استفاده کنیم. از پیامک‌های همراه اول و ایرانسل بوده، من از شرکت آتیه‌پرداز تشکر می‌کنم که به تعهداتش عمل می‌کند و خدا را شکر شرایط مالی باشگاه خوب می‌شود. ان‌شاءالله بدهی‌های خارجی هم پرداخت شود تا مشکلی به وجود نیاید. بشار هم به محض ورودش دریافتی داشت و تا چند روز آینده هم طبق قول رسول‌پناه به همه بازیکنان پرداختی جدید صورت می‌گیرد و مشکلی از لحاظ مالی تا این لحظه نداریم.

سرپرست پرسپولیس در مورد بازگشت بیرانوند اظهار داشت: او قرار بود با هماهنگی باشگاه برود و تست پزشکی بدهد. مشکلاتی به خاطر پرواز به وجود آمد. روز گذشته هم سر تمرین بود. شرایط او خوب است. برای ۹ بازی لیگ و جام‌حذفی آماده می‌شویم. برای قهرمانی، همه تیم همدل و هم قسم شده‌اند. بازی‌های خیلی سختی داریم. امیدواریم بتوانیم قهرمانی‌های دیگر برای هواداران میلیونی خودمان رقم بزنیم چون آنها هم به قهرمانی عادت کرده‌اند و هم لایق قهرمانی هستند.

پیروانی در پاسخ به این سوال که آیا بیرانوند تا آخر لیگ نوزدهم در کنار پرسپولیس می‌ماند، گفت:‌ بر اساس قانون فیفا داده و باشگاه پرسپولیس استعلام گرفته به خاطر بیماری کرونا کسانی که قراردادشان تمام شده باید تا انتهای فصل باشند. قرارداد بیرانوند از ۱۲ تیر بود، استعلام گرفتیم و فیفا تأکید کرده که بیرانوند بماند. اما بحث همکاری دو باشگاه وجود دارد. ان‌شاءالله او تست پزشکیش را بدهد.  بلژیک لیگش زودتر از همه جا شروع می‌شود. باشگاه و کادر فنی نظرش این است که بیرانوند بماند و در پوکر قهرمانی که همه به دنبال آن هستند همراه تیم باشد.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − دو =

دکمه بازگشت به بالا