اخبار ورزشیسایر اخبار

هاشمی: کاروان کیفی و مقتدر راهی هانگژو خواهیم کرد

دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: یک کاروان کیفی و مقتدر برای حضور در ۳۰ تا ۳۱ رشته به بازی‌های آسیایی اعزام می‌کنیم.
به گزارش پیشرو ورزش، مسابقات دوی fun run با حضور نمایندگان کمیته برگزاری بازی های آسیایی هانگژو فردا پنجشنبه برگزار خواهد شد. به همین دلیل امروز نشست خبری این برنامه در کمیته ملی المپیک با حضور سید مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک،نصرالله سجادی سرپرست کاروان ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو و نمایندگان شورای المپیک آسیا برگزار شد.

در ابتدای این نشست سید مناف هاشمی، دبیر کل کمیته ملی المپیک اظهار داشت: امروز میزبان مهمانانی از شورای المپیک آسیا و چین هستیم. همه می دانیم این برنامه شروعی برای آمادگی جهت حضور در بازی های آسیایی است و ما در جهت برگزاری این رویداد به نحو احسنت تمام تلاش خود را به کار می گیریم.

وی در ادامه افزود: از چین به عنوان میزبان این رویداد تشکر می کنم چرا که امکانات و زیر ساخت های خوبی را برای بازی های آسیایی آماده کرده است. همچنین لازم می دانم از حیدرفرمان و حسین المسلم در شورای المپیک آسیا نیز قدردانی کنم.

دبیر کل کمیته ملی المپیک با اشاره به اینکه در سفر به چین از ۵۴ مکان که برای تمرین و آمادگی است و ۳۱ سالن برگزاری مسابقات است، بازدید کردیم، گفت: امکاناتی که در چین دیدیم متفاوت از دوره های قبل است. بازی های آسیایی یک سال به تعویق افتاد و همین امر باعث شد که کشور ما زمان لازم را برای آمادگی داشته باشد و این تاخیر برای ما نکته مثبت است البته در این زمان هم مشکلات و سختی‌هایی را به خاطر کرونا تحمل کردیم.

هاشمی عنوان کرد: علاوه بر تلاش های کمیته ملی المپیک در یک سال گذشته، در شش ماه گذشته هم با همه فدراسیون هایی که شرایط حضور در بازی های آسیایی را دارند جلسه داشتیم. ما یک کاروان کیفی و مقتدر برای حضور در ۳۰ تا ۳۱ رشته به بازی‌های آسیایی اعزام می‌کنیم.

هاشمی در خصوص محدودیت های بهداشتی به دلیل پاندمی کرونا گفت: با توجه به اعلام کشور چین همه ورزشکاران حاضر در این بازی‌های آسیایی شناسنامه سلامت دریافت خواهند کرد و با QR کدی که در اختیار ورزشکاران قرار خواهد گرفت.

* تعویق بازی‌های آسیایی بهترین تصمیم بود

مدیر رسانه شورای المپیک آسیا در این نشست گفت: از طرف شورای المپیک آسیا وظیفه دارم ابراز احساسات قلبی آنها را به شما منتقل کنم. برنامه دوی تفریحی هجدهمین برنامه است‌. این برنامه رقابت نیست بلکه توسعه ای است و این روندی است که از ۲۰۰۶ شروع کردیم و تا امروز ادامه دادیم. ششم می ۲۰۲۲ بود شورای المپیک اسیا تصمیم سخت تعویق بازی ها را گرفت. در واقع دشوارترین تصمیمات در تاریخ شورای المپیک آسیا بود.‌ ما این حمایت را از کمیته برگزاری و دولت چین داشتیم و هر ۴۵ کشور عضو شورای المپیک آسیا درک کردند. با توجه به درنظر گرفتن هزینه ها و محدودیت های ان موقع، برگزاری بازی ها امکان ناپذیر بود. با نگاه به گذشته میتوان گفت بهترین تصمیم ان موقع گرفته شد.‌ این تصمیم جامعه المپیک آسیا را نجات داد و به سمت جلو به حرکت درآورد. ایران به حامی قدرتمند در این تصمیم حضور داشت.

او ادامه داد: با تمام آرزوهای قلبی امیدوارم ورزشکاران به بهترین نتایج خود دست یابند.

یائو معاون کمیته اجرایی ستاد برگزاری بازی های آسیایی نیز گفت: از شورای المپیک آسیا و کمیته ملی المپیک ایران تشکر می کنم. مایل هستم یک به روز رسانی از پیشرفت بازی‌ها به سما ارایه دهم. همه‌کارها نیز انجام شده است. بازرسی از دهکده و زیر مجموعه ها انجام شده و این بخش آماده بهره‌برداری است. جداول رویدادها و موارد فنی به افراد مربوطه ارسال شده است.

 

یائو گفت: تمام ۴۵ کشور عضو شرایط را درک کردند. با توجه به در نظر گرفتن هزینه‌ها و محدودیت‌ها در آن مقطع زمانی برگزاری رقابت‌ها غیرممکن است. با نگاه به گذشته می‌توانیم بگوییم بهترین تصمیم را شورای المپیک آسیا گرفت. این تصمیم جامعه شورای المپیک را نجات داد. ایران هم به عنوان یک حامی قدرتمند در کنار ما بود. با تمام آرزوهای قلبی امیدوارم ورزشکاران بهترین نتایح خود را کسب کنند.

وی در مورد آمادگی هانگژو برای برگزاری بازی‌های آسیایی عنوان کرد: هانگژو دو سال پیش آماده بود که برگزار شود؛ اما با توجه به محدودیت‌ها و هزینه‌ها گزاف سفر و همچنین بحث قرنطینه عملا برگزاری این بازی‌ها امکان پذیر نبود؛ این رویداد در ۱۳ استان برگزار خواهد شد و تنها ۵ شهر درگیر آن نیستند بنابراین یک رویداد بزرگ است. این تعویق فرصت خوبی برای کسب آمادگی بیشتر شد؛ اماکن ورزشی در این یک سال نه تنها تعطیل نبودند بلکه بیشتر از ۱۰ میلیون در آنجا تمرین کردند.

همچنین نماینده شورای المپیک آسیایی در ادامه این نشست عنوان گفت: از طرف کمیته برگزاری این مسابقات در هانگژو از کمیته شورای آسیا تشکر می‌کنم. تمامی مسیر ساخت و ساز اماکن انجام شد؛ بازرسی ۵۶ دهکده و زیرمجموعه آن انجام شده و قابل بهره‌برداری و استفاده است؛ آمادگی مسابقات به صورت عالی آماده شده و ۱۵ رویداد هم به صورت آزمایشی هم برگزار شده است. تمام مسائل مربوط به حمل و نقل و خدمات آماده بهره‌برداری است.یک برنامه با کیفیت برای سرپرست کاروان‌ها برگزار شده که می‌توانند تبادل نظر کنند. برنامه fun run بازی‌های آسیایی برگزار شده و همچنان در سایر کشورها این برنامه را ادامه خواهیم داد. این برنامه نه تنها یک سنت است بلکه رویدادی برای جذب مخاطب و تبادل ارتباطات با جامعه است. ۱۳۶ روز دیگر بازی‌های آسیایی برگزار می‌شود و امیدواریم رویداد خوبی داشته باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که شرکت‌کنندگان محدودیت بهداشتی خواهند داشت یا خیر، گفت: سیاست‌گذاری عوض شده و نیازی به استفاده از ماسک نیست و اجبار خاصی هم در نظر گرفته نشده است.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 3 =

دکمه بازگشت به بالا