اخبار ورزشیفوتبال ایران

قنبرپور: حفظ تمرکز از دقیقه یک تا ۹۰ اهمیت دارد/ بازیکنان پرسپولیس باید در اوج حرفه‌ای گری باشند

سرپرست اسبق تیم فوتبال پرسپولیس گفت: برای رسیدن به قهرمانی بازیکنان پرسپولیس باید در کل جریان مسابقه تمرکز خود را حفظ کنند.

به گزارش پیشرو اسپرت ، مصطفی قنبرپور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره دیدار پرسپولیس مقابل اولسان هیوندای کره جنوبی در فینال لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: تمام تیم‌های حاضر در این جام با آمادگی خوبی وارد مسابقه شده بودند. پرسپولیس هم در مراحل قبلی شایستگی‌اش را نشان داده و ثابت کرد ایرانی‌ها در آسیا از لحاظ فنی و سطح فوتبال می‌توانند توانایی‌های خود را نشان بدهند. تیم گل محمدی با انجام دادن بازی‌های بسیار خوب، متمرکز و البته همدلی که در تیم وجود داشت به فینال رسید. از طرفی حریف کره‌ای هم با شرایطی خاص و مقتدرانه به مرحله نهایی صعود کرد و مطمئنا اولسان هم تیم شایسته‌ای است.

وی افزود: به نظر من پرسپولیس و اولسان کار بسیار سختی را پیش رو دارند. فینال فقط بازی‌ نیست که فقط به نکات فنی و تاکتیکی در آن توجه شود و باید پرسپولیس از لحاظ روحی و روانی هم در بالاترین سطح ممکن باشد. امیدوارم مربیان نماینده شایسته کشورمان با توجه به تجارب مناسب خود بتوانند بازیکنان را از این لحاظ هم آماده کنند تا شاهد دیدار قابل قبول و خوبی از دقیقه یک تا ۹۰ باشیم.

سرپرست اسبق تیم فوتبال پرسپولیس اضافه کرد: دور ماندن پرسپولیس از کوران مسابقات قطعا به ضرر این تیم است و اولسان به دلیل این که درگیر مسابقات لیگ قهرمانان بوده از لحاظ فنی و روانی وضعیت بهتری دارد. شایستگی و قدرت پرسپولیس اثبات شده و تنها موضوع مهم هم داشتن تمرکز است. امیدوارم حادثه غیرمنتظره‌ای پیش نیاید و از لحاظ داوری هم مشکلی ایجاد نشود تا پرسپولیس بتواند با ارائه یک فوتبال منطقی نتیجه را به سود خود تمام کند.

قنبرپور اضافه کرد: برای رسیدن به نتیجه هم باید صبور بود. یک تیم می‌تواند در دقیقه یک به گل برسد یا دقیقه ۹۰، اما داشتن تمرکز در تمام طول مسابقه اهمیت زیادی دارد. طبیعی است در بازی‌ به این مهمی احتمال دارد فرصت‌های کمی به دست بیاید و پرسپولیس باید از حداقل موقعیت بهترین استفاده را ببرد و از این طریق به جام قهرمانی دست یابد تا در شرایطی که کرونا و مسائل اقتصادی برای کشورمان ایجاد کرده، دل هواداران و مردم ایران شاد شود.

وی درباره نکته متمایزکننده فینال آسیا با سایر مسابقات توضیح داد: در فینال باید مسائل حرفه‌ای در اوج قرار بگیرد و یک ثانیه تمرکز هم از بین نرود. نمی‌خواهم قضاوت کنم یا حرف نادرستی بزنم.  عیسی آل کثیر بازیکن شایسته پرسپولیس بود، اما با یک حرکت ساده و بدون قصد و غرض محروم شد. قطعا وی نمی‌دانست این اقدام تا چه اندازه از لحاظ حرفه‌ای تأثیرگذار است. نمایندگان AFC قبل از بازی فینال مسائلی را در گفتگو با مربیان و کادر سرپرستی تیم متذکر شده و تمام حواشی را به مدیر تیم می‌گویند تا با انتقال آنها به بازیکنان از پرداختن به این مسائل جلوگیری شود. امیدوارم صحبت‌هایی که بین سرپرست و کادر فنی تیم با بازیکنان انجام می‌شود تنها در راستای افزایش تمرکز آنها باشد.

سرپرست اسبق تیم فوتبال پرسپولیس در باره تفاوت تیم فعلی پرسپولیس با تیمی که دو سال قبل به نایب قهرمانی آسیا رسید، اظهار داشت: موضوع مهم این است که تمام بازیکنان ایرانی با عرق و تعصب  خاصی به زمین می‌روند. ما مقداری احساسی هستیم و با تمام وجودمان در یک مسابقه شرکت می‌کنیم. سالی که پرسپولیس نایب قهرمان آسیا شد، خارج از زحمات و ریاضت‌هایی که برانکو ایوانکوویچ، دستیارانش و بازیکنان کشیدند و خودم شاهد بودم در تمرینات چه فشاری را تحمل می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند، همه هم‌قسم شده بودند تا حال خوبی به هواداران بدهند. هواداران هم کنار ما بوده و انرژی و شور زیادی به تیم می‌دادند.

قنبرپور ادامه داد: تمام این مسائل سبب شد خیلی از ضعف‌ها پوشانده شود. همدلی، مدیریت و فعل خواستن سبب صعود پرسپولیس به فینال شد و خودِ خدا هم کمک زیادی به ما کرد. اکنون هم در تیم همدلی خوبی می‌بینم. وظیفه کادر فنی است تا بازیکنان را به این باور برسانند تنها یک بازی دیگر تا قهرمانی آسیا پیش رو دارند. قطعا یحیی گل محمدی و دستیارانش این موضوع را به بازیکنان گوشزد خواهند کرد. امیدوارم اتفاق خوبی برای تیم شایسته پرسپولیس رقم بخورد و آنها این جام شیرین را به ارمغان آورند.

وی درباره غیبت سه بازیکن کلیدی پرسپولیس در ترکیب این تیم توضیح داد: قطعا این موضوع از لحاظ روانی روی تیم تأثیر می‌گذارد، اما دیگر نمی‌توان کاری انجام داد. امیدوارم نفراتی که در فینال جانشین آنها می‌شوند، آمادگی روحی و روانی داشته و بدانند فینال آسیا تا چه اندازه حائز اهمیت است. اگر به این نقطه برسند از لحاظ فنی هم می‌توانند خلاء امیری، پهلوان و آل کثیر را پر کنند.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در باره این که برخلاف دو فصل قبل این تیم حدود ۲۰ روز وقفه‌ در لیگ آسیا شرکت می‌کند، عنوان کرد: کادر فنی پرسپولیس تمایل داشت بازی با نساجی برگزار نشود تا احتمال ابتلا بازیکنان به ویروس کرونا یا مصدومیت آنها کمتر شود. دیدار با ذوب‌آهن هم به دلیل وضعیت خاص تیم حریف لغو شد. قطعا این موضوع و ایجاد فاصله بین بازی‌های پرسپولیس در عملکرد کلی این تیم تأثیرگذار خواهد بود، زیرا شاگردان گل محمدی برخلاف اولسان از شرایط مسابقه دور شده‌اند. حریف بازیکنان فوق‌العاده باکیفیتی دارد و آماده هم است، اما امیدوارم سرمربی تیم تدبیر خاصی برای رفع این نقطه ضعف بزرگ به کار بگیرد.

قنبرپور در باره میزان امیدواری‌اش برای ثبت اولین قهرمانی پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا گفت: همه ما به امید زنده هستیم. نکته‌ای که ما را به موفقیت امیدوار می‌کند، همدلی و تعصب بازیکنان تیم است. شاید نفرات جایگزین تیم هم در آن روز فراتر از توانایی‌هایشان عمل کنند. از طرفی باید دید کادر فنی چه تدبیری برای تقابل با اولسان دارد. باید دید پرسپولیس در صورت بسته بازی کردن قدرت پرسینگ حریف از بالا را دارد؟ این مسائل به افکار مربیان بستگی دارد. یک بعد فوتبال برد و بعد دیگرش باخت است، اما امیدوارم پرسپولیس با یک تمرکز کامل تیمی به مصاف حریف برود.

وی ادامه داد: هر دو تیم در این مسابقه محکوم هستند کمترین اشتباه را داشته باشند و هر تیمی کمتر مرتکب اشتباه شود، قطعا نتیجه بهتری هم می‌گیرد.امیدوارم پرسپولیس با یک فوتبال هدفمند و شرایط روحی و روانی بالا نتیجه مناسبی مقابل تیم کره‌ای بگیرد اما کار بسیار سختی دارد. نمی‌توانم نتیجه را پیش بینی کنم و فقط باید ابراز امیدواری کرد نماینده شایسته کشورمان قهرمان آسیا شود.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + 16 =

دکمه بازگشت به بالا