اخبار ورزشیفوتبالفوتبال ایران

مطهری: همه بازیکنان توانمند هستند اما باید یک تیم متحد باشیم

مربی تراکتور گفت: جام حذفی راهی میانبر برای کسب قهرمانی است.
به گزارش پیشرو ورزش، حمید مطهری در نشست خبری پیش از بازی با ذوب آهن در یک هشتم جام حذفی، اظهار داشت: خیلی خوشحالم در خدمت اهالی رسانه در تبریز هستم و به عنوان مربی و مسئول فنی تیم در خدمت تیم بزرگ تراکتور و هواداران پرشورش هستم. دوست دارم مثل همیشه یار دوازدهم تیم خود باشند و تراکتور را حمایت کنند. می‌دانیم این بازی جام حذفی شروعی دوباره و راهی میانبر برای کسب جام است.
وی افزود: تراکتور نشان داده همیشه در این جام مدعی بوده و دوست دارم هواداران مثل همیشه تیم خود را حمایت کنند تا بتوانیم به موفقیت برسیم‌. نکته بعدی این است که دوست دارم یک تشکر و خسته‌نباشید به پاکو خمز و همکارانش بگویم‌ که اینجا زحمت کشیدند.
مربی تراکتور تصریح کرد: بازی با ذوب آهن حساس است. از روز گذشته به تیم اضافه شدم و اولین جلسه تمرینی را داشتیم. خیلی فراتر از چیزی بود که تصور می‌کردم. بچه‌ها خیلی باانگیزه و خوب کار کرده و خیلی مرا امیدوار کردند. نشان دادند بازیکنان مستعد، خوب و توانمندی هستند. کاملا باید این موضوع را در زمین چمن نشان بدهند و هواداران را با عملکرد، جنگندگی و نتیجه خوب راضی کنند. حریف هم تیم قابل احترامی است که با گروه‌مان خیلی خوب بازی‌هایش را رصد کردیم. امروز هم قبل از تمرین آخرین جلسه آنالیز خود را انجام می‌دهیم و ان‌شاءالله بچه‌ها با تمرکز خوب، خودشان را از هر لحاظ آماده بازی کنند.
مطهری اضافه کرد: بچه‌های ما برای تیم پرهوادار تراکتور باید با جان و دل بازی کنند و سرشان را بدهند. این اتفاق هم می‌افتد.
بازی حذفی مقابل ذوب آهن را باید مدل دیگری بیینیم
وی درمورد میزان شناختش از تراکتور و برنامه‌هایش برای بازی فردا، توضیح داد: مسئولیت قبلی من مربی تیم ملی بود و تمام تیم‌ها را خیلی خوب رصد می‌کردیم تا بازیکنان شایسته‌ای انتخاب شوند. شناخت خیلی خوبی از تراکتور دارم اما باید با تیم زندگی کنیم تا این شناخت خیلی بیشتر شود. از تمام تیم‌های لیگ به دلیل پست قبلی‌ام شناخت خیلی خوبی دارم و امیدوارم بتوانیم عملکرد خوبی هم داشته باشیم‌. خیلی خوب و با برنامه کارمان را جلو می‌بریم تا نتایجی در خور شان تراکتور کسب کنیم.
مربی تراکتور در مورد همزمان شدن حضورش در این تیم با روز تولد خود، گفت: از اینکه خیلی ریزبینانه نگاه کرده و تولدم را تبریک گفتید ممنون هستم. واقعا به محاسبات و ریاضیات خیلی علاقه دارم و احساس می‌کنم آمدنم به تراکتور در چنین روزی، خیلی اتفاق خوبی است‌. امیدوارم این را در عمل هم نشان بدهیم. سعی دارم در تراکتور کمتر حرف بزنم زیرا اینجا باید بیشتر کار کنیم. با این وجود امروز در شروع کار سعی دارم پاسخ سوالات را بدهم.
مطهری درخصوص اینکه نتایج ضعیف تراکتور در هفته‌های اخیر سبب شده هواداران خواستار تغییرات در باشگاه و استعفای مدیرعامل شوند و در چنین جوی ممکن است آنها در بازی فردا نیز ناراحتی خود را نشان بدهند زیرا با تیمی بازی دارند که ۲ هفته قبل در ورزشگاه یادگار امام ۴ گل زد، عنوان کرد: در شروع صحبت‌های خود گفتم هواداران ما باید این بازی را یک مدل دیگر ببینند زیرا جام حذفی با لیگ برتر متفاوت است. در لیگ برتر فرصت جبران دارید اما همه باید همدل باشیم زیرا دنبال موفقیت تراکتور هستیم. نگاه نمی‌کنم در گذشته چه اتفاقی مقابل ذوب آهن افتاده زیرا آینده را می‌بینم. امیدوارم بهترین اتفاق برای ما بیفتد.
وی افزود: با وجود اینکه ذوب آهن تیمی قابل احترام است که آیتم‌های مثبتی دارد اما باید ببریم تا دل هواداران شاد شود. اطمینان دارم این اتفاق می‌افتد.
وی درمورد اینکه با توجه به بحث احتمال حضور یحیی گل‌محمدی در تراکتور آیا با او در تماس است یا به تنهایی تمرینات را پیش می‌برد، توضیح داد: امیدوارم اتفاقات خوبی اینجا رقم بخورد. گل‌محمدی روز گذشته مصاحبه کرد و مدیریت باشگاه نیز حرف زد. اگر اجازه بدهید من بیشتر از این حرف نزنم.
نتوانستم برای آمدن به تراکتور با قلعه‌نویی صحبت کنم و پست برای من اهمیتی ندارد!
مربی تراکتور درپاسخ به این سوال که آیا جذابیت کار در عرصه باشگاهی خیلی بیشتر از تیم ملی بود که بار دیگر ترجیح داد به عنوان دستیار اول به یک تیم باشگاهی بازگردد، گفت: این‌ها مسائل شخصی است. سال گذشته هم درست ۵ اردیبهشت و شب تولدم امیر قلعه‌نویی تماس گرفت و به تیم ملی اضافه شدم. با افتخار هم در این تیم کنار او و همکاران کار کردیم. قبل از تراکتور نیز ۲ پیشنهاد داشتم. می‌توانید از افرادی که با من کار کرده‌اند بپرسید که همیشه نشان داده‌ام سرمربی یا دستیار بودن برایم مهم نیست. تنها هدف من کمک به تراکتور است. می‌خواهم اینجا عملکرد مثبتی داشته باشم و با بچه‌هایی که می‌بینم، می‌توان این اتفاق را رقم زد. مهم نیست چه پستی داشته باشم بلکه همه باید با هم به تراکتور کمک کنیم.
مطهری درمورد اینکه آیا امیر قلعه‌نویی مخالفتی با جدایی او از کادرفنی تیم ملی نداشت، تصریح کرد: با پیشنهادهای قبلی‌ام مخالفت کرد. درمورد پیشنهاد تراکتور نیز با وجود تماس من، نتوانستم با او صحبت کرده و کسب اجازه کنم. به هر حال او سرمربی تیم ملی است.
وی درمورد دلیل برنده نشدن تراکتور در ۴ بازی اخیر، تصریح کرد: مشکلات تیم درون تیمی است و تمام تیم‌های دنیا نیز مشکلات، آیتم‌های مثبت و منفی دارند. اگر اجازه بدهید در مورد مشکلات تیم که خودمان آنها را می‌دانیم و باید به آن بپردازیم صحبت نکنم. فرصت کم بود و روز گذشته اضافه شدم اما سعی می‌کنیم با تصویرسازی و مشاهده، مشکلات را در ادامه به حداقل برسانیم. در اسرع وقت باید تراکتور را بار دیگر به تیمی خوب و قابل احترام تبدیل کنیم.
همه بازیکنان توانمند هستند اما باید یک تیم متحد باشیم
مربی تراکتور درمورد اینکه این تیم بازیکنان باتجربه‌ای دارد و برخی نفراتش مثل مهدی عبدی، سیامک نعمتی، شجاع خلیل‌زاده و مهدی شیری پیش از این در پرسپولیس با خودش کار کرده‌اند، گفت: یک تیم متحد هستیم و همه بچه‌ها برای ما ارزشمند هستند. با خیلی از نفرات در گذشته همکاری کردیم. نمی‌گویم آنها شاگرد من بودند زیرا هنوز یه درجه‌ای نرسیدم که خودم را استاد بدانم. همه بازیکنان توانمند هستند. شجاع در تیم ملی هم با من بود. به عنوان یک ستون در تیم ملی کار می‌کرد. جوانان خوبی مثل مهدی هاشم‌نژاد و بازیکنان خارجی خیلی خوب مثل ریکاردو آلوز و گوستاوو داریم که واقعا باکیفیت هستند. توقع بیش از این از تراکتور وجود دارد. امروز هم با بچه‌ها صحبت می‌کنم زیرا باید توانمندی خود را خیلی بیشتر نشان بدهند. همه بازیکنان برای من ارزشمند هستند و قول می‌دهم یک تیم متحد باشیم که خیلی مهم است.
باید احترام گذاشتن به سلیقه کادرفنی تیم ملی را یاد بگیریم
مطهری در پاسخ به این سوال که آیا قبول دارید تراکتور شایسته داشتن بازیکنان ملی‌پوش زیادی است، اظهار داشت: شرایط تیم ملی فرق می‌کند. تراکتور بازیکنان توانمندی دارد؛ اما این حق را به مربیان تیم ملی بدهید. آنها سعی می‌کنند بهترین انتخاب را داشته باشند و همیشه انتقاداتی برای لیست تیم ملی بوده و باید یاد بگیریم به نظرات مربیان تیم ملی در گذشته و حال، احترام بگذاریم. شاید هم بازیکن شایسته‌ای از نظر ما دور مانده است که سلیقه‌ای بوده
وی در خصوص سبک فوتبالی مورد علاقه‌اش گفت: سبک فوتبالی مورد علاقه‌مان را قبلاً نشان داده‌ایم. فوتبال کلاسیک که به زمین‌های خوب نیاز داریم. اکنون خروج تراکتور از شرایط فعلی برای‌مان مهم بوده و شاید برای مدت کوتاهی از فلسفه‌مان دور بمانیم که با تلاش بازیکنان و حمایت هواداران این اتفاق رخ خواهد داد.
یک مربی به جایی فکر می‌کند که کسی فکر نمی‌کند
مربی تراکتور در پاسخ به سوالاتی مبنی بر اینکه، چه برنامه‌ای دارید تا همچون بازی لیگ، مقابل ذوب‌آهن غافلگیر نشوید و آیا تمرین پنالتی کرده‌اید، گفت: یک مربی باید به جاهایی فکر کند که کسی فکر نمی‌کند. خدا را شکر تا این اندازه فوتبال‌فهم و فوتبال بلد هستید که این را فهمیدید. زدن پنالتی‌ یکی از آیتم‌های تمرینی امروز ما است. سعی می‌کنیم کار را در ۹۰ دقیقه تمام کنیم، اما هیچ چیز در فوتبال قابل پیش بینی نیست.
مطهری اضافه کرد: تمهیداتی اندیشیده شده که همچون بازی لیگ شکست نخوریم. ذوب‌آهن تیم خوبی بوده و به زودی خواهید دید که شرایط تیم عوض شده و بهبود پیدا خواهد کرد. دیروز اضافه شده‌ام و دوست دارم توقعات منطقی باشد اما وقتی کار را قبول کردم، پای همه چیز هستم. تجربه کار در تیم‌های بزرگ را دارم و می‌دانم یک تیم را چطور باید آماده کرد. ان‌شاءالله اتفاقات خوب رقم می‌خورد.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا مانند پاکو خمز، پرس از جلو حتی مقابل تیم‌های مدعی در دستور کارش قرار می‌گیرد؛ عنوان کرد: در دنیای فوتبال حرفه‌ای باید به فلسفه مربیان احترام بگذاریم. فوتبال آیتم‌های مختلف دارد. شاید یک روز پرس از جلو در دستور کار قرار گیرد و روز دیگری نیم بلاک بازی کنیم. تعیین استراتژی تیم به شرایط جسمانی، آمادگی بازیکنان و تجزیه و تحلیل تاکتیکی از حریف بستگی دارد.
مربی تراکتور درخصوص محرومان و مصدومان تراکتور، بیان کرد: سید محمد حسینی مصدوم است. مصدومیت گوستاوو نیز رفع شده و باید به او کمک کنیم تا به شرایط ایده‌آل برسد. هواداران فردا به ورزشگاه آمده و روز متفاوتی رقم بزنند تا ما هم بتوانیم پاسخ مناسبی به لطف آنها بدهیم. برای خوشحالی هواداران باید با تمام وجود تلاش کنیم.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × یک =

دکمه بازگشت به بالا