اخبار ورزشیاسلایدر اصلیفوتبالفوتبال جهانویژه‌های خبری

سوپر لیگ اروپا به دنبال غول های پولدار انگلیس

مدیر سوپر لیگ اروپا برای جلب رضایت بزرگترین حامی یوفا وارد عمل شد.

به گزارش پیشرو ورزش، دولت انگلیس مانع بزرگ «درآمد سالیانه ۵ میلیارد یورویی» باشگاه های فوتبال از شرکت در سوپر لیگ اروپا است.

طبق پیش بینی ها، هر باشگاهی برای حضور در سوپر لیگ اروپا درآمد سالیانه حداقل ۲۰۰ میلیون یورو خواهد داشت. البته این درآمد نسبت به برند باشگاه ها متفاوت است. برای مثال رئال و بارسا به عنوان موسسان این پروژه هر کدام سالیانه یک میلیارد یورو به جیب خواهند زد.

بر اساس گزارش نشریه توتو اسپورت ایتالیا، مدیر سوپر لیگ اروپا برند ریچارد به همراه دیگر مبلغان این لیگ تازه تاسیس برای جلب رضایت دولت انگلیس برای پیوستن باشگاه های این کشور به این لیگ وارد عمل شده است.

داستان سوپرلیگ به بهار ۱۴۰۰ بازمی‌گردد که در ۴۸ ساعت کل فوتبال را به هم ریخت. ۱۲ تیم در ابتدا برای تشکیل رقابتی به نام سوپرلیگ تلاش کردند که با ورود فیفا، یوفا و فشار رسانه‌ها، ۹ تیم از این رقابت انصراف دادند و تنها رئال، بارسا و یوونتوس برای برگزاری این رقابت هم‌پیمان ماندند.

اما هفته گذشته (پنجشنبه) دیوان دادگستری اروپا اعلام کرد که برگزاری رقابت‌ سوپرلیگ قانونی است و نه یوفا و نه فیفا حق تنبیه باشگاهی را که به این تورنمنت می‌پیوندد را ندارند.

مدیر سوپر لیگ اروپا می‌خواهد رضایت انگلیس به عنوان «اصلی ترین حامی یوفا» را کسب کند تا ۶ باشگاه انگلیسی( آرسنال، چلسی، لیورپول، منچستر سیتی، منچستر یونایتد و تاتنهام) که در سال ۱۴۰۰ در جمع ۱۲ تیم سوپر لیگ بودند ولی با تهدید یوفا کنار کشیدند دوباره به این لیگ ملحق شوند.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 12 =

دکمه بازگشت به بالا