اخبار ورزشیفوتبالفوتبال ایران

ساکت: شفافیت مالی سپاهان مورد تایید فیفا قرار گرفته است

مدیرعامل باشگاه سپاهان گفت: شفافیت‌های مالی باشگاه هم مجوز حرفه‌ای را با آخرین ورژن‌های AFC و FIFA دریافت کرده و هم از طریق نهادهای بین‌المللی نظام مدیریت باشگاه مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفته است.

به گزارش پیشرو ورزش، محمدرضا ساکت مدیرعامل باشگاه فولاد مبارکه سپاهان در حاشیه مراسم رونمایی از پیراهن فصل جدید تیم فوتبال با تسلیت ایام شهادت اباعبدالله الحسین (ع) و امام سجاد(ع) اظهار داشت: امروز محفل رونمایی به دلیل تقارن با ماه محرم حال و هوای متفاوتی دارد، سپاهان از ۲۰ سال قبل مبتکر برگزاری مراسم رونمایی بود.

وی افزود: امروز قطبی از قطب‌های چندگانه فوتبال و ورزش ایران دور یکدیگر جمع شدند، باشگاه سپاهان با افتخارات فراوان، تنها طلایه‌دار ایران در جام باشگاه‌های جهان، حضور چندین دوره در جام باشگاه‌های آسیا، نایب قهرمانی آسیا و بیشترین دارنده بازیکن در تیم‌های ملی نونهالان، نوجوانان، جوانان و امید و بزرگسالان در سال‌های متمادی قطبی از قطب‌های ورزش ایران به حساب می‌آید.

ساکت ادامه داد: باشگاه فولاد مبارکه سپاهان با ۸۵ تیم ورزشی، ۲۷ رشته و ۲۲۱۲ نفر ورزشکار، توانست در یک‌سال گذشته ۱۳۷ ورزشکار بانو و آقا برای تیم‌های ملی پرورش دهد.

مدیرعامل باشگاه سپاهان خاطرنشان کرد: مدعی هستیم که شفاف‌ترین و مستندترین باشگاه ایران هستیم، به این دلیل که از سال ۱۳۸۳ دارنده گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ و امروز دارنده گواهینامه ایزو ۹۰۰۱- ۲۰۱۵، گواهینامه ایمنی و بهداشت ۴۵۰۰۱، گواهینامه ایمنی و بهداشت سلامت کار و تنها باشگاه ایرانی هستیم که توانسته است از شرکت سوئیسی sgs این گواهینامه را دریافت کند.

وی عنوان کرد: تنها باشگاهی هستیم که روز گذشته دو مجوز حرفه‌ای را از AFC دریافت کرد و باشگاه فولاد مبارکه سپاهان، تنها باشگاهی بود که در فوتبال و باشگاه‌داری حرفه‌ای آقایان و باشگاه‌داری بانوان دیروز موفق شد از afc مجوز‌هایی را دریافت کند.

شفافیت مالی سپاهان مورد تایید فیفا

ساکت تصریح کرد: شفافیت‌های مالی ما در طول سال‌های متمادی به نحوی بوده است که هم مجوز حرفه‌ای را با آخرین ورژن‌های afc و fifa دریافت کردیم و هم از طریق نهادهای بین‌المللی نظام مدیریت باشگاه مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفته و گواهینامه‌های آن را دریافت کرده‌ایم.

مدیرعامل باشگاه فولاد مبارکه سپاهان افزود: در دو سال گذشته از طریق شرکت sgs سوئیس باشگاه در بخش‌های مختلف مورد ارزیابی قرار گرفته و گواهینامه خود را دریافت کرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر به عنوان آخرین باشگاه بودجه خود را اعلام می‌کنیم، به این دلیل است که به قوانین و مقرراتی که به بسیاری از بخش‌هایش اشتباه وارد بود، نقد داشتیم؛ اشتباهات را هم مکتوب کردیم، هم در جلسات مکرراً گفتیم و خواستیم نشان دهیم که چشم بسته و ناصواب نمی‌نگاریم و امضا نمی‌کنیم.

ساکت تاکید کرد: روز گذشته اتمام حجت خود را بر مقرراتی که امسال نگاشته شده، چه مقررات سی‌گانه‌ای که بسیاری از آن جای اشکال دارد و چه موارد حوزه مالی که دقت نظر لازم را نداشته است، به سمع و نظر مسؤولان ذی‌ربط رساندیم، اما تا امروز هیچگونه اعتراض میدانی نکردیم و تنها از طریق مراجع ذی‌ربط پیگیری انجام دادیم و خواستیم بگوییم که با تمام مقررات همراه هستیم، اما چون قائل به اجرای نظام درست و شفاف هستیم، اشکالات را ترسیم می‌کنیم، می‌نگاریم و مطرح می‌کنیم.

مدیرعامل سپاهان با بیان اینکه مصلحت‌اندیشانه برخورد نمی‌کنیم، خاطرنشان کرد: صراحتا آنچه مشکل داشته را اعلام می‌کنیم؛ این افتخار را داریم که سال‌ها مجوز حرفه‌ای بر سیستم ما مهر تایید زده و نهادهای بین‌المللی که استانداردهای نوین مدیریتی را ارزیابی می‌کنند، این باشگاه را مورد ارزیابی قرار دادند و گواهی‌های مربوطه را صادر کردند.

وی بیان داشت: مفتخر هستیم که به عنوان تنها باشگاه ایرانی، در ۲ سال گذشته جایزه تعالی سازمانی را در ۲ ورژن مختلف به همت همکاران ارزشمند، معاونان، مدیران، پرسنل، کارشناسان و به‌ویژه هیئت مدیره باشگاه، مهندس یوسف‌زاده، دکتر لطفی و دکتر میرحیدری دریافت کردیم.

ساکت اضافه کرد: همه آنچه در سال‌های اخیر بدست آورده‌ایم، به همت توانای بازیکنان، اندیشه‌های راهبری شده کادر فنی، حمایت‌های منطقی هواداران، تلاش پرسنل و همه کسانی بوده است که روی پای خود ایستادند و به جز قدم‌های استوار خود، شوت‌های مرگ‌آفرین، ضربات سر، توانمندی فنی و سیوهای قدرتمندانه خود تکیه نکردند.

سپاهان بدون تنفس‌های مصنوعی روی پای خود ایستاده است

مدیرعامل سپاهان گفت: سپاهان بدون تنفس‌های مصنوعی سازمان‌ها، وزارتخانه‌ها و ادارات و مافیای رسانه‌ای و حتی حمایت‌های رنگارنگ رسانه‌های تصویری و صداوسیما، برنامه‌ریزی‌ها و تغییر میزبانی و ورزشگاه‌ها، روی پای خودش ایستاد و حرکت کرد، به هیچکس خرده نگرفت، چنگی به صورت هیچ باشگاهی نزد و مولفه‌های ادب، معرفت و اخلاق را از سرمربی گرفته تا تک تک بازیکنان شایسته رعایت کرد.

وی تصریح کرد: فراموش نمی‌کنیم که دست بازیکن آسیب‌دیده حریف در دستان بازیکنان ما بود و از روی زمین بلند شد و این نمادی بر اخلاق و رفتار و منش بود.

ساکت ادامه داد: احترام همیشگی به تیم، مربیان و هواداران حریف، افق رفتاری و منشور اخلاقی-رفتاری باشگاه سپاهان بوده است که به دور از مافیای رسانه‌ای روی پای خود ایستاد.

مدیرعامل سپاهان با اشاره به توجه ویژه این باشگاه به تولید داخلی، گفت: برای حمایت از کارگر، دوزنده، بافنده، طراح و تولیدکننده ایرانی پس از آن که سیاست کشور به سمت حمایت از تولید داخلی رفت، اولین باشگاهی بودیم که ۲ سال است در این مسیر قدم زدیم و افتخار می‌کنیم که قهرمانان ما دسترنج تولیدکنندگان ایرانی را به تن می‌کنند تا بگوییم تیم ما و هواداران شایسته ما نگاه به حمایت از تولیدکنندگان داخلی دارند.

وی با بیان اینکه البته از تولیدکنندگان داخلی هم ارتقای کیفیت را خواستار هستیم، افزود: حامیان مالی ما تولیدکنندگان بخش‌های مختلف صنعتی غذایی و نهادهای افتصادی داخلی هستند که مفتخر هستیم که از طریق فضای تبلیغاتی خودمان، دست مایه زحمات مهندسان، کارگران و پرسنل ارزنده را معرفی می‌کنیم.

ساکت تصریح کرد: امسال مفتخر هستیم که تحلیلگر و تبیین‌گر مقررات مختلفی بودیم که سازمان لیگ اعلام کرد و ضمن استقبال از قانون‌مندسازی، خود را شایسته این امر می‌دانیم که تحلیل کنیم، انتقاد کنیم، اما غوغاسالاری نکنیم و مسیر خود را برای بیان مسائل در جلسات کارشناسی، تعریف کردیم.

مدیرعامل سپاهان با بیان اینکه در این مدت تحت فشار رسانه‌های مافیایی با تهمت‌ها و دروغ‌ها قرار گرفتیم، گفت: حتی بسیاری از پیشکسوتان که سال‌های گذشته فوتبالیست بودند را به دروغ به بیان اتهامات علیه سپاهان ترغیب می‌کردند؛ با وجود این موارد، قدرتمندانه به مسیر خود ادامه می‌دهیم و در تلاش هستیم که بهترین ها را برای ورزش ایران رقم بزنیم.

وی افزود: هدف باشگاه فولاد مبارکه سپاهان به تاسی از شرکت فولاد مبارکه به عنوان قطب اول صنعت کشور و پیشتاز عرصه اقتصاد، تولید و نوآوری آن است که استعدادیابی کند و آن‌ استعدادها را پرورش و ارتقاء دهد.

ساکت تصریح کرد: باشگاه سپاهان مسوولیت‌های اجتماعی خود را در دوری جامعه از آلودگی و کژی‌ها و توجه به تیم‌های ملی برای تقویت غرور ملی، در اهداف خود تبیین کرده و در قالب ۸۵ تیم ورزشی بانوان و آقایان تلاش می‌کند تا این رسالت اجتماعی را به خوبی دنبال کند.

با این قوانین لیگ را پیر کردید

مدیرعامل باشگاه فولاد مبارکه سپاهان خاطرنشان کرد: به اصطلاح امسال مقرراتی گذاشتند تا لیگ را جوان کنند و تا امروز نگفتم، اما چون امروز روز آخر است می‌گویم که با این کار لیگ‌ را پیر کردند، ۴ بازیکن زیر ۲۵ سال را حذف کردند، ۹ بازیکن زیر ۲۳ سال را به ۶ بازیکن و ۱۵ بازیکن زیر ۲۱ سال را به ۶ بازیکن تقلیل دادند.

وی با بیان اینکه این اقدام یک حرکت ناپخته بود و دقیق کارشناسی نشده بود، اضافه کرد: از اندیشمندان بزرگ در حوزه باشگاه‌داری ایران سوال نشد، اما با تمام این اتفاقات سپاهان مفتخر است که یکی از جوان‌ترین تیم‌ها را دارد.

ساکت عنوان کرد: از همین طریق، از آقای مورایس و همکارانش تشکر می‌کنم که با همت آن‌ها دو اتفاق بزرگ در سال گذشته صورت گرفت؛ ۶ بازیکن جوان و شایسته آکادمی سپاهان امروز در کنار مورایس و همکارانش در اردوی ترکیه حضور داشتند و در کنار تیم بودند، همچنین ۱۲ بازیکن شایسته تیم‌های پایه توسط دستیار آقای مورایس تحت متدولوژی تیم A هر هفته دو تا سه جلسه تمرینات ویژه داشتند.

مدیرعامل سپاهان خاطرنشان کرد: این مسیری بود که در سازندگی فوتبال، باشگاه سپاهان آن را به‌صورت عملی و علنی ترسیم کرد.

وی ادامه داد: تفکر باشگاه سپاهان و هیات مدیره و استراتژی باشگاه با اندیشه راهبری سرمربی تیم گره خورد و چنین اتفاقی رخ داد.

ساکت اظهار کرد: آنچه که در این روزها رخ داد، ارزشمندترین رخدادی بود که با همت تمام دست‌اندارکاران باشگاه می‌توانست پیش آید. انتخاب ما و راه ما، یک مسیر کاملا هماهنگ است.

مدیرعامل سپاهان ادامه داد: انتخاب بازیکنان براساس دیدگاه‌های فنی شخص آقای مورایس به عنوان یک فرد صاحب‌اندیشه و صاحب سبک در فوتبال بود، سپاهان نگاه بلندمدت به ایشان داشته است و ایشان نیز نگاه بلندمدت به سپاهان داشتند و تلاش شد تا بازیکنان شایسته، به ویژه بازیکنان باکیفیت داخلی جذب شوند.

وی ادامه داد: از تمام افرادی که در سال‌های گذشته برای سپاهان زحمت کشیدند، صمیمانه سپاسگزار هستیم؛ از تکسیرا، جلال آل محمدی، ریگی، محمدرضا حسینی و عیسی مرادی، علی‌نژادی و کسانی که موقتا یک سال کنار ما نیستند، تشکر کنیم.

ساکت با اشاره به تلاش‌های بخش‌های اداری و پزشکی نیز خاطرنشان کرد: امسال نبرد مسابقات، یک رقابت ترکیبی است، باید با حریف، زمین، برنامه مسابقات، برنامه‌ریزان مسابقات، فضای مجازی و برخی رسانه‌‌ها رقابت داشته باشیم.

در جریان‌سازی های غیراخلاقی گرفتار نشویم

مدیرعامل سپاهان گفت: اخبار نادرست صداوسیما و فضای مجازی و رسانه‌ها و مقررات غیرکارشناسی حریفان ما هستند؛ در یک رقابت فراگیر و ترکیبی باید عزم و همت خود را از آغازین روزها متمرکز بر اهداف تیمی کنیم؛ در خبرسازی و جریان‌سازی‌ها و تحرکات غیراخلاقی خارج از زمین گرفتار نشویم.

وی تصریح کرد: هوادار ما باید هوشیار باشد که اصفهان نیز امسال میزبان مسابقات آسیایی است و تیم‌های خارجی به اصفهان می‌آیند، ما باید مسابقات را در سطح بین‌المللی و بدون هیچ نقطه ضعف برگزار کنیم.

ساکت افزود: امید است که مقررات همه‌جا یکسان اجرا شود، اما اگر اجرا نشد هم موظف هستیم که نماد فرهنگ شایسته ایران، اصفهان و سپاهان باشیم و خودمان را آماده نبرد ترکیبی کنیم.

وی در پایان عنوان کرد: یاد و خاطره استاد احد فیلا و استاد جلیل فرهادی را گرامی می‌داریم و با یادآوری می‌کنم که لباسی که امروز رونمایی می‌شود، نمادهایی از اصفهان را در خود جای داده است؛ این لباس در مسابقات بین‌المللی نیز استفاده می‌شود و پس از فراخوانی که دادیم، تعدادی از طراحان حضور پیدا کردند و نظرات خود را ارائه کردند، یک تیم آن‌ها را برگزید و طرح نهایی مشخص شد.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − پنج =

دکمه بازگشت به بالا