اخبار ورزشیتوپ و تور

رویداد پایلوت پرتاب چهار امتیازی (سوپر شوت) برگزار شد

رویداد آزمایشی «پرتاب چهار امتیازی در بسکتبال» با عنوان سوپر شوت در تالار بسکتبال ورزشگاه آزادی برگزار شد.

به گزارش مازیار خویشوند سردبیر پیشرو ورزش، با توجه به اهمیت جایگاه ایده پردازی و خلاقیت در عرصه ورزش، رویداد آزمایشی «پرتابچهار امتیازی در بسکتبال» با عنوان سوپر شوت در تالار بسکتبال ورزشگاه آزادی برگزار شد.

ایده و طرح پرتاب چهار امتیازی از سوی اکبر شیرکوند پس از چند سال مطالعه، کار پژوهشی و جلسات متعدد با سرمربیان و مربیانتیم ملی و مسئولین فدراسیون بسکتبال و اخذ لایسنس از وزارت علوم ارائه و با حمایت داوری رئیس فدراسیون از نوآوری درورزش بسکتبال، پس از بررسی و کارشناسی اساتید فدراسیون رویداد پرتاب چهار امتیازی برای اولین بار در جهان با این رویکرد بهمنظور ارائه گزارش مصور و عملیاتی به فیبا برگزار شد.

از ویژگیهای این طرح تقسیم زمان بازی به دو وقت معمول (نه دقیقه کوارتر اول، دوم و سوم و هشت دقیقه کوارتر چهارم) و وقت طلایی(یک دقیقه پایانی کوارتر اول، دوم و سوم و دو دقیقه کوارتر چهارم) است. همچنین پرتابهایی که از ناحیه مشخص انجام گیرد دارای چهار امتیاز است (برای وقت معمول دایره وسط زمین و برای وقت طلایی بیرون خط چهار امتیازی). ضمناً پرتابهای چهار امتیازی وقتمعمول چنانچه به ثمر ننشیند یک امتیاز به تیم مقابل داده می شود.

به گفته شیرکوند از دستاوردهای این طرح؛ جذابتر کردن و بالا بردن هیجان بازی بسکتبال، برقراری عدالت ورزشی بویژه برای برخیکشورهای با میانگین قد پائین، پائین آوردن حاشیه امنیت بویژه در دقایق پایانی بازی و… است .

این رویداد با رقایت جذاب بین دو تیم بسکتبال دانشگاه صنعتی شریف و تیم منتخب بازیکنان شوتیست بسکتبال ۳×۳ و تعدادی از ملیپوشان، توسط فدراسیون بسکتبال و با مدیریت نوید آرازشی برگزار شد. تیم داوری که با قوانین جدید این رقابت را قضاوت نمودند، پیشاز بازی کلاس توجیهی به جهت انتقال قوانین و شرایط بازی برای تیم ها و عوامل اجرایی برگزار شد و در پایان رویداد از بهامین صبوح با عنوان بهترین بازیکن پرتاب کننده ۴ امتیازی و نمایندگان تیم های حاضر تقدیر شد و به رسم یادبود تندیس و مدال رویداد اهدا شد. در این بازی مجموعاً دوازده پرتاب چهار امتیازی موفق انجام گرفت.

 

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 14 =

دکمه بازگشت به بالا