اخبار ورزشیفوتبالفوتبال جهانویژه‌های خبری

دولت ایتالیا برای جلوگیری از تکرار ماجرای مجازات یوونتوس طرح ارائه کرد

جنجالی که کسر امتیاز از تیم فوتبال یوونتوس، بازگشت امتیازات کسر شده و مجدداً کسر امتیاز از این تیم در فصل گذشته سری A به راه انداخت، دولت ایتالیا را به فکر طرحی برای جلوگیری از تکرار این اتفاق انداخته است.
به گزارش پیشرو ورزش، یکی از سناریو‌های مضحک فصل گذشته کالچو، مجازات باشگاه یوونتوس به خاطر پرونده تخلفات مالی‌اش بود. یوونتوس به دلیل غیرواقعی نشان دادن قیمت بازیکنانش و حقوق‌های پرداختی به آنها، متخلف و سزاوار مجازات شناخته شد. از این رو دادستانی فدراسیون فوتبال ایتالیا برای این تیم درخواست ۹ امتیاز منفی کرد. فدراسیون اما از طرف خود ۶ امتیاز دیگر به این مجازات اضافه و بانوی پیر را با کسر ۱۵ امتیاز مجازات کرد.

یووه به مجازاتش اعتراض کرد و کمیته ملی المپیک این مجازات را به صورت موقت لغو و دستور صدور حکمی متناسب با تخلف رخ داده را صادر کرد. به این ترتیب پرونده دوباره به فدراسیون برگشت و این بار بیانکونری با کسر ۱۰ امتیاز مجازات شد. همه این اتفاقات از ماه ژانویه تا ماه می رخ داد و باعث شد شرایط جدول سری A با توجه به جایگاه یوونتوس چند بار تغییر کند و اکثر تیم‌ها درباره سرنوشت‌شان برای کسب سهمیه رقابت‌‌های اروپایی سردرگم شوند. این ماجرا تأثیر منفی بزرگی بر وجهه کالچو و سیستم انضباطی آن گذاشت.

به همین دلیل اکنون دولت ایتالیا دست به کار شده و پیش‌نویس طرحی را برای ارائه به سیستم قضاوت ورزشی این کشور آماده کرده که از تکرار سناریو‌های مشابه یعنی کسر امتیاز از تیم‌ها به عنوان مجازات تخلفات آنها جلوگیری می‌کند. بر اساس این طرح، اگر قرار به کسر امتیاز از تیم‌ها باشد، این مجازات صرفاً باید قبل یا بعد از شروع فصل اعمال شود. همچنین دولت ایتالیا، برای برخورد با تیم‌های مختلف در مورد تخلفات بهره‌مندی از سود سرمایه چارچوب‌های مشخصی تعیین کرده است که در فصول آینده می‌تواند از تکرار بلاتکلیفی‌های مشابه به پرونده یوونتوس جلوگیری کند.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × سه =

دکمه بازگشت به بالا