اخبار ورزشیاسلایدر اصلیفوتبالفوتبال ایرانویژه‌های خبری

تکذیب جلسه با وزیر برای مدیرعاملی استقلال توسط ماجدی

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال به شایعه جلسه‌اش با وزیر ورزش برای مدیرعاملی استقلال واکنش نشان داد.

به گزارش پیشرو ورزش، میرشاد ماجدی درمورد اینکه آیا روز گذشته برای مدیریت باشگاه استقلال جلسه‌ای با وزیر ورزش برگزار کرده است، اظهار داشت: با وجود فضای مجازی، حاشیه‌ها و شایعات به حدی در فوتبال ایران زیاد شده است. همین خبر را خودم شنید‌ه‌ام اما زمانی که در خانه مشغول آشپزی بودم. در وزارت ورزش نبودم و نمی‌دانم چه اتفاقاتی بیرون افتاده است.

وی افزود: به تازگی هم دوستان به من زنگ زده و می‌گویند فلان جا مصاحبه کردی که می‌گویم اصلا صحبتی نکردم در شرایطی که از زبان من خیلی دقیق و شکیل مصاحبه‌ای نوشته می‌شود.

عضو اسبق هیات مدیره استقلال درمورد اینکه مدتی قبل پیشنهاد مدیریت این باشگاه مطرح شد، توضیح داد: بله چندین بار به من گفته بودند برای این پست همکاری داشته باشیم اما باید شرایط را در نظر بگیرید و ببینید می‌توانید کمک کنید. اگر می‌توانید باید وارد این عرصه شود. کمک کردن هم یعنی باری را از روی دوش باشگاه مثل مسائل مالی بردارد.

ماجدی درواکنش به این موضوع که وقتی محلی برای درآمدزایی وجود ندارد، یک مدیرعامل چگونه می‌تواند باری از روی دوش باشگاه بردارد، گفت: یکی از بحث‌هایی که از زمان بازی کردن من در استقلال تا دوره سرپستی‌ و عضویت من در هیات مدیره این باشگاه وجود داشت تا همین الان، مشکلات مالی بوده که همیشه هم تا حدی برطرف شده است. نمی‌خواهیم به مسائلی مثل حق پخش بازگردیم بلکه می‌خواهیم بگوییم اگر واقعا استقلال دولتی است، وظیفه دولت کمک کردن است اما اگر خصوصی یا در بورس است، باید از آن طریق حمایت شود.

وی اضافه کرد: اینگونه نباید باشد که چند تیم می‌توانند درآمدزایی کرده و هزینه کنند و فقط استقلال نمی‌تواند این کار را انجام بدهد. این برای هواداران خیلی درد دارد. شاید طرفدار را از پشت قاب تلویزیون ببینید اما وقتی با هوادار زندگی می‌کنید، کلماتی می‌شنوید که باور نمی‌کنید خیلی از آنها خودشان را در قالب یک تیم می‌بینند‌. سال‌ها با استقلال زندگی کرده‌ام و این موضوع را دیده‌ام. هواداران با شکست این تیم، در زندگی شکست خورده و با پیروزی‌اش دچار خوشحالی می‌شوند.

سرپرست اسبق استقلال درمورد اینکه کانال رسمی باشگاه جای اعلام استعفای مدیرعامل نیست و باید استعفانامه را به وزیر ورزش تحویل داد، گفت: باشگاه استقلال یک شرکت است و طبق قانون شرکت‌ها اداره شود. اگر مدیرعامل عضو هیات مدیره باشد باید استعفای خود را به رئیس هیات مدیره ارائه کند. این کار در دوره‌های قبلی هم اتفاق افتاده است. از طریق او نیز به رئیس مجمع می‌رسد. به حدی فضای مجازی بزرگ شده که از این طریق استعفا می دهید یا حکم می‌گیرید و اصلا سندی وجود ندارد‌‌. یک خط در فضای مجازی می‌نویسید که نمی‌آیم و یک خط هم آنها می‌نویسند و می‌گویند نیا یا بیا! می‌گویند من مدیرعامل استقلال شدم اما تنها کسی که اطلاع نداشت خودم بودم که در خانه حضور داشتم.

ماجدی درمورد فرضیه موجود در فوتبال مبنی بر اینکه مدیرعامل استقلال و پرسپولیس اولین و آخرین سمت فوتبالی‌شان این صندلی است و به همین دلیل این بحث مطرح شده که ماجدی تمایلی به مدیریت استقلال ندارد، گفت: کاری به مدیرعاملی یا ریاست جایی نداریم اما وقتی می‌خواهید یک سفر بروید، ابتدا نگاه می‌کنید که مقصد کجا است و مسیر را پیش‌بینی می‌کنید که باید با چه وسیله‌ای بروم و چه قدر هزینه کنم‌. مثلا از اینجا می‌خواهید خانواده را برای سفری ۵ روزه به دبی یا ۳ روزه به ترکیه ببرید. باید ببینید چه قدر پول دارید و باید نفری چه قدر هزینه کنید. وقتی در باشگاهی مثل استقلال می‌آیید نمی‌دانید ساختار مالی‌اش به چه شکل است‌.

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال تاکید کرد: هر مدیری دوست دارد بهترین عملکرد خودش را ثبت کند اما وقتی می‌بینید هنوز وارد نشده شکست خورده‌اید، عقل سلیم می‌گوید وارد نشوید. می‌گویید پول در استقلال نیست. هوادار در این حالت می‌گوید پس دلیل آمدنت به باشگاه چیست؟ صحبت هوادار را می‌شنیدم و واقعا حق دارند زیرا با آنها زندگی کردم. دخترخانمی می‌‌گفت به خاطر مشکلات استقلال ۴۸ ساعت نخوابیده‌ام. واقعیت را می‌گوید زیرا تنها دلخوشی‌اش فوتبال است. باید کاری کنیم این ۴۸ ساعت نخوابیدن به ۲۴ ساعت و در ادامه صفر شود اما وقتی نمی‌توانید کمک کنید، نباید بیایید.

ماجدی درمورد اینکه آیا دوست دارد مدیرعامل استقلال شود، عنوان کرد: قبل از من خیلی پیشکسوتان هستند که می‌توانند کمک کنند و تجربه‌شان از من بیشتر است‌. در حال حاضر تمایلی ندارم.

وی درمورد ریسک حجت کریمی برای خرید علی بیرانوند که اگر می‌گرفت او را تبدیل به یک قهرمان می‌کرد و اگر نمی‌گرفت شرایط برای او سخت می‌شد، در شرایطی که در ۲۴ ساعت ابتدایی این بحث اردوی پرسپولیس و فضای هواداری رقیب را به هم ریخت اما کشدار شدنش ورق را به سود رضا درویش برگرداند، توضیح داد: ریسک در جایی است که ساختار را نشناسید. اگر نشناسید، چنین اتفاقی می‌افتد. از روزی که بحث بیرانوند مطرح شد،دوستان صمیمی‌ام که استقلالی و پرسپولیسی هستند به من می‌گفتند چه قدر ریلکس هستی اما گفتم هیچ اتفاقی نمی‌افتد. به این موضوع مطمئن بودم و واقعا پیش‌بینی‌‌اش کرده بودم. می‌گویید یک خرید بزرگ اما کسی که سال‌ها در پرسپولیس بازی کرده، در فضای حقیقی، مجازی و تلویزیون از هواداران این تیم تشکر کرده و علاقه‌مندی خورش را به باشگاه نشان داده هیچ وقت به راحتی از پرسپولیس کنده نمی‌شود‌.

عضو هیات رئیسه فدراسیون درمورد ۲ فرضیه مطرح شده مبنی براینکه اگر ۳۰ میلیارد استقلال آماده و فسخ بیرانوند قانونی بود، الان این انتقال انجام شده بود، پاسخ داد: در جریان جزئیات نبودم و خبر ندارم چه اتفاقی افتاده است. ذهنیت خودم را به عنوان آدمی که ۳۰ سال است در فوتبال هستم، خوبی‌ها و بدی‌ها و شیرینی‌ها و تلخی ها را دیدم گفتم و مطمئن بودم این اتفاق نمی‌افتد.

ماجدی درپاسخ به این سوال که حضور هواداران متمول کنار باشگاه که گاهی به باشگاه‌ها کمک و جایی نیز با اسم سرخابی‌ها فقط خودشان را بزرگ می‌کنند، لازم است یا آفت ، گفت: این موضوع نیز بستگی به مدیریت کلان باشگاه دارد که چگونه از این افراد استفاده کند. مثلا اگر میرشاد ماجدی بیاید و هزار تومان بدهد اما فردا ۱۵۰۰ تومان بخواهد و برای خودش تبلیغات راه اندازد، نیازی به حضورش نیست اما یکی هست که می‌گوید بدون آوردن اسم من، پولی می‌دهم تا کار کنید. کمک‌های مردمی جزء اساسنامه ۲ باشگاه، فدراسیون فوتبال و حتی وزارت ورزش است‌.

وی درمورد اینکه آیا استقلال از هواداران متمول خود استفاده کرده یا ضرر، اظهار داشت: زمانی که من در هیات مدیره بودم و شرایط بسیار بد مالی را تجربه کردیم، متاسفانه کسی کمک نکرد اما الان چند نفری هستند که می‌‌خواهند کمک کنند اما به این شرط که اسم‌شان مطرح نشود و دنبال تبلیغات نباشند، کار خوبی است.

رئیس کمیته جوانان فدراسیون فوتبال درمورد صعود تیم ملی نوجوانان به جام جهانی پاسخ داد: از همکارانم در کمیته جوانان، اعضای هیات رئیسه، روسای هیات‌های استانی و تمام استعدادیاب‌های کشور تشکر می‌کنم‌ که با برنامه ما هماهنگ بودند. از ۲ سال قبل در رده زیر ۲۰ سال حدود ۹۵۰۰ و در رده نوجوانان ۱۱۵۲۳ بازیکن جوان را در کل کشور دیدیم. قبل از اینکه مربیان تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان را انتخاب کنیم اما وقتی کار به پروسه ۳۰۰_۲۰۰ نفر رسید، مربیان و کادرفنی‌شان هم اضافه شدند. جوانان ما هم شایستگی حضور در جام جهانی را داشت اما در دقیقه ۹۴ از عراق گل خوردیم و حذف شدیم.

ماجدی افزود: چیزهایی را در ازبکستان و تایلند دیدم. اگر بخواهیم خودمان را با قطر، استرالیا، کره‌جنوبی، ژاپن و عربستان از لحاظ امکانات، پرداختی‌ها و تمرینات یکسان کنیم، کار اشتباهی است. تنها بحثی که باعث پیروزی تیم ما مقابل یمن شد، غیرت بچه‌ها بود. چیزی که الان می‌گویند به دهه ۶۰ بازمی‌گردد! غیرت در خون همه ایرانی‌ها است و همان چیزی است که در سال ۱۹۹۲ سبب شد با سرمربیگری محمد مایلی‌کهن در فوتسال چهارم جهان شویم اما فقط نمی‌شود با غیرت درون زمین رفت.

وی خاطرنشان کرد: در کنار غیرت باید امکانات. پرداختی‌ها و البسه‌ هم خوب باشد‌‌. وقتی در بازی ایران و ژاپن ۲ تیم کنار هم ایستادند و باران شدید گرفت به البسه حریف نگاه کنید. مارک پیراهن ژاپن برند معروف جهان است که یک تکنولوژی خاص دارد و وقتی آب درونش برود، با یک تکان دادن از آن خارج می‌شود . وقتی در سطح کلانی فوتبال بازی می‌کنید که همه حرفه‌ای هستند و با بهترین امکانات به زمین می‌آیند، شرایط برای تیمی که بازیکنانش پیراهن سنگین‌تری می‌پوشند متفاوت خواهد بود.

عضو هیات رئیسه فدراسیون با اشاره به آنالیز حرفه‌ای ژاپنی‌ها اضافه کرد: از لحاظ امکانات و اردوها نمی‌دانم چه بگویم. تیم حسین عبدی در یک بازی دوستانه با ژاپن سه بر یک برنده شد. وقتی به تایلند آمدیم به عبدی گفتم این تیم همان تیم است گفت خیر ظاهرا ۲ تیم بودند که اکنون به هم پیوسته‌اند.

ماجدی افزود: باید از عبدی و همکارانش که واقعا در این حدود ۲۰ روزی که تیم در تایلند حضور داشت، مدیریت کردند تشکر کنم‌. برنامه‌های فرهنگی بسیار خوبی داشتیم و پس از هر بازی بچه‌ها نماز شکر می‌خواندند. نماز جماعت می‌خواندیم و هیچ حاشیه‌ای در این تیم وجود نداشت.

وی در پاسخ به این سوال که چگونه تیم نوجوانان می‌تواند در جام جهانی شرایط بهتری داشته باشد، اظهار داشت: بحث حضور در جام جهانی فراتر از آسیا است. تیم‌های صاحب نامی در آن شرکت می‌کنند‌. تیم ما در سید ۳ قرار می‌گیرد و دست کم ۲ تیم قدرتمند در گروه ما حضور خواهند داشت. باید چیزی را که برای تیم تدارک دیده یا ندیدیم، امکانات بوده یا نبوده را فراموش کنیم زیرا به یک پکیج و نگاه جدیدی نیاز داریم. باید تیم آنالیز داشته باشیم و با یک یا ۲ نفر نمی‌شود حریفان را آنالیز کرد. سایر مسائل نیز را باید عبدی بگوید که چه می‌خواهد تا کار را انجام بدهیم.

عضو هیات رئیسه فدراسیون درمورد اینکه تیم ملی نمی‌تواند شهریور به مصاف ونزوئلا و آذربایجان برود و چه برنامه‌ای برای برگزاری دیدارهای تدارکاتی این تیم دارند، گفت: برنامه کادرفنی تیم ملی بزرگسالان ما به عنوان مسئول اجرایی این تیم در اختیار مهدی نبی است. هماهنگی‌ها را با ریاست فدراسیون انجام می‌دهد و اگر موضوع خاصی باشد، آن را به هیات رئیسه می‌آورد. یک پکیج جدا است. بیشتر تیم‌های اروپایی همزمان با فیفادی‌ها مسابقات لیگ ملت‌ها را دارند و به ندرت پیش می‌آید تیمی را پیدا کنیم. وقتی تیمی نیست چاره این است که با حداقل‌ها کنار بیایید.

ماجدی درخصوص اینکه آیا چاره بازی کردن با ازبکستان و سوریه و امثال این تیم‌ها است، توضیح داد: مجبوریم با همین تیم‌ها بازی کنیم. می‌خواهیم در جام ملت‌ها بازی کنیم و اگر مقداری زرنگ‌تر و سریع‌تر چنانچه کره‌جنوبی، ژاپن و قطر با تیم‌های دیگر قرارداد نبسته باشند، می‌توانیم با تیم‌های دیگر هم بازی کنیم اما پیدا کردن تیم در رنکینگ یک تا ۲۰ دنیا بسیار سخت است.

وی درمورد اینکه فدراسیون فوتبال باید زرنگ باشد، گفت: باید ببینیم اصلا تیم‌های دیگر خالی هستند و برنامه بازی رسمی ندارند. برنامه بازی‌های آنها تا سال دیگر بسته شده و این بحث نیز به هیات رئیسه ارتباطی ندارد. یک دپارتمان تیم‌های ملی داریم که برادران ما کار می‌کنند. امیر قلعه‌نویی و نبی نیز حضور دارند. آنجا فکری پخته می‌شود و اگر نیاز باشد از هیات رئیسه استعلامی یا مجوزی بگیرند، اینجا می‌آید. در غیر این صورت خودشان مستقیم عمل می‌کنند.

عضو هیات رئیسه فدراسیون در واکنش به این موضوع که ۸ شهریور به یک سالگی دوره جدید ریاست مهدی تاج در فدراسیون می‌رسیم و آیا نشانه هایی از تحول دیده می‌شود، گفت: فدراسیون فوتبال با نداشتن بودجه کافی به حیات و ممات خود ادامه می‌دهد. من راضی نیستم اما نباید کار را بخوابانیم‌ بلکه باید با حداقل‌ها جلو برویم تا منابع مالی برسد و برخی مشکلات حل شود‌. درمورد بحث‌های ساختاری یک گروه چندین بار از مالزی به تهران آمده‌اند تا شرح وظایف و ساختار فدراسیون را تغییر بدهند. امکان دارد چارت سازمانی ما تغییر یابد. نیاز به زمان داریم و اینگونه نیست که با گذشت ۸ ماه تا یک سال همه چیز تغییر کند. اولین و آخرین موضوع مهم برای فدراسیون منابع مالی است و باید بحث اسپانسرینگ ما سریع‌تر انجام شود. باید پول تزریق شود تا حرکت مثبتی داشته باشیم.

ماجدی درمورد زمان ورود VAR به فوتبال ایران، گفت: مسئولیت من دیگر مثل قدیم نیست. هر بحث تخصصی کارگروه خودش را دارد. کارگروه تیم‌های ملی و VAR مشخص است. در مورد این سیستم هنوز چیزی را به هیات رئیسه نیاورده‌اند‌.

وی درخصوص ثبت نامش برای انتخابات هیات فوتبال تهران، توضیح داد: منتظر تایید صلاحیت‌ها هستیم. اصلی‌ترین مشکل فوتبال تهران را سردرگمی برنامه مسابقاتش، ساختار داخلی هیات و به روز نشدن خیلی از کارها می‌دانم. از ۱۱ سالگی فوتبال خود را در زمین خاکی‌های تهران شروع کردم تا به تیم‌های بزرگ رسیدم. عرق بسیار زیادی به این مقوله دارم و فکر می‌کنم اینجا می‌توانم خیلی مثمرثمرتر باشم. باعث افتخار است که یک نفر روی کرسی ریاست باشگاه استقلال بنشیند اما حس من می‌گوید اکنون توانایی هدایت آنجا را ندارم.

سرپرست اسبق تیم فوتبال استقلال درخصوص اینکه اگر روزی روی صندلی مدیریت این باشگاه بنشیند چه کارهایی را انجام می‌دهد و نمی‌دهد، پاسخ داد: همیشه می‌گویم در زمان نقل و انتقالات باید خزانه‌دار استقلال پر باشد. از ۲۵_۲۰ سال قبل تا الان همیشه در این زمان، صندوق باشگاه خالی بوده است. مثلا بازیکن می‌آید و می‌گوید با ۲ هزار تومان قرارداد می‌بندم . من هیچ پولی ندارم اما می‌گویم ۳ هزار تومان را فلان روز می‌دهم اما اگر در جیبم پول باشد به جای ۲ هزار تومان، هزار تومان می‌دهم. متاسفانه یکی از بحث‌های من با استقلال نبودن پول در نقل و انتقالات است‌ و این موضوع دست همه مدیران را می‌بندد. من یا هرکسی آنجا بیاید، باید حداقل‌ها را داشته باشد.

ماجدی درمورد اینکه آیا برای جام جهانی ۶۰۰ سکه تحویل فدراسیون شدو همچنین بحث حواله‌های خودرو، گفت: من و سایر اعضای هیات رئیسه چیزی در این مورد ندیدیم. مصوب و مکتوب این موضوع در هیأت رئیسه نیامد. در جریان نیستم. درمورد حواله خودروها نیز اطلاعی ندارم. زمانی سرپرست فدراسیون بودم و صفر تا صد کار دست من بود. در دوره ریاست عزیزی‌خادم ثبت نام اولیه انجام شد. زمان من هم آمد و صفر تا صد طبق روال قدیم و اتفاقی که چهار سال پیش افتاد، نوشتم و تکرار کردم. در لیستی که در دوره من و عزیزی‌خادم نوشته شده تمام اعضای هیات رئیسه، تعدادی از عوامل اجرایی و در کل لیستی حدود ۴۰ نفره حضور داشتند. البته این لیست مربوط به پاداش بود و نمی‌دانم اسمش حواله بود، سکه یا هر چیز دیگری. گفتیم به این ۳۸ تا ۴۰ نفر پاداش تعلق می‌گیرد. زمانی که رفت دیگر نمی‌دانم سکه بود یا خودرو. در جریان هیچ چیزی نیستم. در جلسه هیات رئیسه این‌ها تعریف نشده است.

وی در گفت و گو با برنامه ورزشگاه درمورد اینکه آیا هیات رئیسه فدراسیون سقف بودجه را مصوب کرده است، گفت: ما باید جوانمردانه به زمین برویم. جوان که بودیم در محل‌مان مسابقات کاپی می‌گذاشتیم. خیابان ۳۰ متری ما ۷ تا ۸ کوچه ۸ متری وجود داشت و از هر کوچه ۵۰۰ تا هزار تومان می‌گرفتیم و یک کاپ می‌گذاشتیم. مسابقات لیگ هم مثل همین کاپ است. نمی‌شود. یک تیمی ۱۰ میلیون و دیگری ۵۰ میلیون داشته باشد و غیرعقلانی است که با هم بجنگند.

عضو هیات رئیسه فدراسیون خاطرنشان کرد: سازمان لیگ این مصوبه را نوشت. هیات رئیسه هم امضا کرد و سپس قرار بود ضمانت اجرایی‌اش را از مدیران بالاتر از مدیرعامل باشگاه‌ها مثل مدیر کارخانه بگیرند. در ۲ جلسه آخر هیات رئیسه حاضر نبودم و در تایلند حضور داشتم اما طبق صحبت با قنبرزاده شنیدم از آن عزیزان هم امضا گرفته‌اند که این تصویب را انجام بدهند و کار قانونی باشد. بهترین فردی که می‌تواند در این مورد جواب بدهد قنبرزاده است.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + دوازده =

دکمه بازگشت به بالا