اخبار ورزشیورزش تهران

برگزاری سمینار علمی چشم انداز ورزش و جوانان استان تهران

سمینار علمی چشم انداز ورزش و جوانان استان تهران در سال ۱۴۰۳، روز گذشته در محل دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی برگزار شد.
به گزارش پیشرو ورزش، در جریان این سمینار که با حضور “علی جوادی” مدیرکل ورزش و جوانان ، معاونین و مدیران ستادی اداره کل، مسئولان استانداری تهران و مدعوین در سالن همایش شهید تهرانی مقدم پیگیری شد، ابتدا دکتر پور کمالی انارکی رئیس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و در ادامه جوادی مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران با حاضرین سخن گفتند.
مدیرکل ورزش و جوانان در این سمینار اعلام کرد: راهبرد ورزش تهران همواره در ورزش کشور به‌عنوان پیشران مورد توجه قرار گرفته است.
“علی جوادی” افزود: طی دو دهه گذشته ورزش تهران دچار افول آرامی شده بود و برای آن‌که به مسیر اصلی بازگردد، نیاز بود از دو عنصر تجربه و علم استفاده شود و تلفیقی را در ایجاد راهبرد در استان تهران ایجاد کنیم.
وی تأکید کرد: در این راستا، شورای اندیشه ورز در این اداره‌کل تشکیل شد و به‌عنوان پشتیبان و رصد کردن فعالیت‌های ورزشی به‌صورت تخصصی از پیشکسوتان استفاده کردیم تا مشاور اداره‌کل در رشته های مختلف باشند.
جوادی گفت: در گام دوم به این باور رسیدیم که در نگاه علمی ما هنوز یک خلأ وجود دارد و معتقدیم که شورای پژوهشی اداره کل باید یک گام فراتر بردارد. در همین ارتباط، سمینارهای علمی را برگزار می‌کنیم تا با ورود مقالات علمی بتوانیم شرایط گذشته و حال ورزش تهران را متصور بشویم.
وی ادامه داد: ضرورت دارد به شرایط منابع انسانی، به زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های هیات های ورزشی نگاه علمی داشته باشیم تا خودمان را از حالت روزمرگی خارج کنیم. ادامه این روند فعلی برای پیشرفت ورزش کشور آورده نخواهد داشت و باید بال دوم پیشرفت را مورد توجه قرار دهیم و بیانیه خروجی کارگروه‌های این همایش، تقویم عملیاتی اداره‌کل باشد.
بنا به همین گزارش، دیگر سخنرانان صبح دیروز این سمینار، جوهری معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران و سلیمانی معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران بودند.
همچنین نشست‌های تخصصی نیز در جریان این سمینار علمی برگزار شد که در موضوع ورزش؛ دکتر فرشید طهماسبی با محوریت راهبردهای ورزش همگانی، دکتر محمد پورکیان در راستای راهبردهای ورزش قهرمانی و دکتر محمد سلطانی در مورد راهکارهای بهینه‌سازی اماکن ورزشی به عنوان مدرس تدریس کردند. نشست تخصصی جوانان نیز همزمان در سالن اجتماعات دانشکده علوم پایه برگزار شد و دکتر فرج الله سیاه نوری با محوریت آسیب اجتماعی، ازدواج و طلاق و مهندس ساجد نیک مهر با محوریت اشتغال در این نشست تخصصی به عنوان مدرس سخن گفتند.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 12 =

دکمه بازگشت به بالا