اخبار ورزشیاسلایدر اصلیفوتبالفوتبال ایرانویژه‌های خبری

اصولی: هدف‌گذاری ما کسب قهرمانی و شرایط هم مهیا بود

سخنگوی فدراسیون فوتبال گفت: از روز اول هدف ما قهرمانی بود و موضع رسمی رسیدن به جمع ۴ تیم برتر نبود.
به گزارش پیشرو ورزش، احسان اصولی در حاشیه بازدید از نمایشگاه مطبوعات، درمورد ناکامی تیم ملی فوتبال کشورمان از کسب قهرمانی آسیا، اظهار داشت: نمی‌خواهم درمورد برداشت‌های شخصی صحبت کنم بلکه باید مطابق داد‌ه‌هایی که در فدراسیون مورد پایش مقدماتی قرار گرفته‌ در ۲ بخش فنی، تخصصی و هواداری عملکرد تیم ملی را مورد ارزیابی قرار بدهیم. معدل این پایش‌ها نشان می‌دهد در هر ۳ حوزه عملکرد مطلوبی داشته‌ایم. یعنی آنچه بازیکنان به اجرا گذاشته و کاری که کادرفنی به انجام رسانده، قابل قبول است اما نتیجه مطلوب هیچکس نیست و همه حسرت برد در نیمه نهایی را بر دل داریم.
وی افزود: قهرمانی می‌توانست حسرت چنددهه‌ای ما را برطرف کند. شادی که پس از برد مقابل ژاپن رخ داد و موجی که در کشور ایجاد کرد، بیشتر این حسرت را بردل ما گذاشت که ای کاش ۲ بازی دیگر در این مسابقات برنده می‌شدیم اما بازهم حسرت بزرگی بر دلمان باقی ماند.
سخنگوی فدراسیون فوتبال تاکید کرد: از لحاظ فنی نیاز است نقاط قوت تیم تقویت و نقاط ضعفش برطرف شود. امیر قلعه‌نویی نیز شب گذشته خیلی ریز، کامل و جامع درمورد مباحث مختلف صحبت کرد. راهبرد مورد اتخاذ و مورد تاکید هیات رئیسه و فدراسیون هم بحث جوان‌گرایی، تقویت نقاط قوت و ترمیم نقاط ضعف است. برنامه اجرایی و عملیاتی توسط قلعه‌نویی و همکارانش تدوین و به ما ارائه خواهد شد. انتظار داریم در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶، همین نمایش به شکل بهینه‌تر و با کسب نتایج مورد اقبال مردم تکرار شود. برنامه‌ریزی ما شادی دل ۸۰ میلیون ایرانی است.
اصولی درخصوص احتمال تغییرات در کادرفنی تیم ملی، توضیح داد: بارها گفتم هیات رئیسه سرمربی را انتخاب می‌کند اما انتخاب اعضای کادرفنی با خودش است‌. در هیچ یک از تیم‌های ملی زیرمجموعه فدراسیون، درمورد دستیاران سرمربی دخالتی نمی‌کنیم.
وی درمورد اینکه آیا قلعه‌نویی مربی جدیدی را معرفی کرده است؛ گفت: شب گذشته دیدیم در برنامه تلویزیونی درخواست حضور افشین قطبی در کادرفنی را داد اما این موضوع باید رسمی و کتبی به ما اعلام شود تا فرایند مذاکره بررسی شود.
عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال درپاسخ به اینکه پیش از آغاز جام ملت‌ها حضور در جمع ۴ تیم یک موفقیت تلقی می‌شد اما اکنون که تیم به قهرمانی نرسیده برخی علیه قلعه‌نویی به دلیل قهرمان نشدن تیم ملی موضع گرفته‌اند، گفت: رسیدن به جمع ۴ تیم بحثی است که بیشتر در حوزه رسانه‌ها و افکار عمومی مطرح شد و موضع رسمی فدراسیون چنین چیزی نبود‌. ما هم دنبال این بودیم تیم ملی عملکرد خوب و قابل قبولی داشته باشد. هدف ما هم قهرمانی بود.
اصولی درواکنش به اینکه برخی اعضای هیات رئیسه فدراسیون قبل از شروع تورنمنت حضور در جمع ۴ تیم را مورد قبول دانسته و حتی مجید جلالی، مدیر توسعه و پیشرفت فوتبال کشورمان هم پتانسیل ایران را رسیدن به نیمه نهایی دانست، اضافه کرد: این مواضع شخصی و فردی بود اما موضع رسمی فدراسیون که در هیات رئیسه درموردش به جمع بندی رسیده و بگوییم باید جزء ۴ تیم قرار بگیریم، هیچ جا اعلام نشد. ممکن‌ است طبق برآوردهای فنی براساس بضاعت و داشته‌های تیم ملی و رقیبان ایران، برخی اعضای هیات رئیسه و جلالی چنین موضوعی را عنوان کرده باشند. هدف‌گذاری ما کسب قهرمانی و شرایط هم مهیا بود.
وی خاطرنشان کرد: از همه مهم‌تر در همه تورنمنت‌ها و در همه رشته‌ها، اتفاقات غیرقابل‌پیشینی رخ می‌دهد. چند ماه قبل قطر را ۴ بر صفر بردیم‌ اما اینجا باختیم. آرژانتین قهرمان جام جهانی شد اما به عربستانی باخت که در جام ملت‌ها نتوانست نتایج قابل قبولی بگیرد. قشنگی فوتبال به همین است. اکنون عملکرد خوب تیم ملی ساحلی را در جام جهانی می‌بینید. ۹۹ درصد ضربه جهانبخش پس از برخورد به تیر دروازه قطر باید درون دروازه می‌رفت اما همان یک درصد عملی شد.
سخنگوی فدراسیون درمورد اینکه آیا امکان دارد مانند دیدار ایران و بورکینافاسو برخی بازی‌های مقدماتی جام جهانی خارج از تهران برگزار شود، گفت: یکی از اهداف ما در بخش استفاده از ظرفیت ورزشگاهی و توسعه بازی‌های تیم ملی همین است تا فقط در تهران نباشد. هرجا این ظرفیت را داشته باشد و مسئولان محلی آمادگی داشته باشند، قطعا این اتفاق خواهد افتاد.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا