اخبار ورزشیسایر اخبار

یزدانی‌خرم: فدراسیون‌های ورزشی جهان می‌دانند ایران رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی‌شناسد

رئیس اسبق فدراسیون‌های والیبال و کشتی گفت: با دیپلماسی سطح بالا و حفظ آرامش می‌توانیم موضوع مقابله با ورزشکاران رژیم صهیونیستی را مدیریت کنیم.

به گزارش پیشرو اسپرت، محمدرضا یزدانی‌خرم در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس درباره حواشی به وجود آمده پیرامون تهدیدات فدراسیون جهانی جودو مبنی بر حذف تیم ایران از حضور در المپیک به دلیل مبارزه نکردن با حریفان رژیم صهیونیستی گفت: حضرت امام فرمودند هیچ رابطه‌ای با رژیم صهیونیستی نخواهیم داشت و مقام معظم رهبری نیز بر حفظ این خط تأکید فرمودند. به ورزشکاران هم گفته شد ما این رژیم را به رسمیت نمی‌شناسیم و مبارزه با حریفان رژیم غاصب خط قرمز ما است که باید رعایت شود.

وی افزود:‌بسیاری از فدراسیون‌های جهانی هم این موضوع را می‌دانند اما با توجه به جریان ایران‌هراسی که استکبار جهانی در دنیا به راه انداخته است باعث ایجاد فضایی علیه کشورمان شده است که البته ما باید با تدبیر این موضوع را مدیریت کنیم.

رئیس اسبق فدراسیون‌های والیبال و کشتی در خصوص اینکه دیپلماسی ورزش ما باید به چه صورتی باشد که اجازه ایجاد این بحران را ندهیم گفت: این موضوع کار وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک است. روابط بین‌الملل این دو سازمان باید وارد عمل شود. صالحی امیری پیگیری کند تا حساسیت‌ها پایین بیاید. نباید در سطح پایین وارد این کارزار شویم از سوی دیگر باید اطلاعات دقیقی کسب کنیم و تنها به مطالب مطبوعات و رسانه‌های خارجی که به این موضوع دامن می‌زنند بسنده نکنیم.

یزدانی‌خرم در خصوص اینکه نهادی مانند IOC که مدعی جدایی سیاست از ورزش است اما اکنون برخلاف آن عمل می‌کند و حتی تهدید به عدم اجازه به کاروان ورزشی ایران به المپیک کرده‌اند، گفت: آنها توجیه نیستند ما هم به هر حال چندین سال در فدراسیون‌ها با این موضوع مواجه بوده‌ایم همه هم می‌دانند که ایران رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی‌شناسد اما باید از راهش وارد شد اگر دیپلماسی فعالی داشته باشیم با رایزنی با کشورهای مختلف می‌توانیم این موضوع را مدیریت کنیم. البته نباید دیپلماسی که رژیم صهیونیستی نیز به کار می‌گیرد دست کم بگیریم آنها آمریکا و چند کشور اروپایی را همراه خود دارند که به این موضوع دامن می‌زنند و قطعا می‌خواهند ایران لطمه ببیند. اما ما باید تلاش کنیم در نهایت آرامش و بدون ایجاد تنش این بحث را مدیریت کنیم.

انتهای پیام/

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − چهار =

دکمه بازگشت به بالا