اخبار ورزشیسایر اخبار

گزارش جنجالی ابهامات مالی در مجمع تیراندازی

بعد از ارائه گزارش حسابرسان در مجمع عمومی فدراسیون تیراندازی، ابهاماتی باقی ماند که معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش برای برطرف کردن آن ۴۵ روز به فدراسیون فرصت داد.

به گزارش پایگاه خبری پیشرو اسپرت و به نقل از  خبرگزاری فارس، بهمن‌ماه سال گذشته مجمع عمومی فدراسیون تیراندازی به ریاست ژاله فرامرزیان معاون مالی و توسعه منابع انسانی برگزار شد اما مسائل مالی ارائه شده در مجمع به تصویب نرسید و قرار شد احمد عنابستانی رئیس هیات خراسان شمالی به عنوان نماینده مجمع تحقیق و بررسی در خصوص وضعیت مالی فدراسیون ارائه کرده و با برگزاری مجمع فوق‌العاده ابهامات مالی رفع شود.

بالاخره بعد از چند ماه وزارت ورزش و جوانان مردادماه را برای مجمع عمومی و مالی فوق‌العاده برای فدراسیون تیراندازی تعیین کرد اما به نظر می‌رسید مسئولان فدراسیون تیراندازی خیلی علاقمند به حضور عنابستانی در این مجمع نیستند و شاید گزارشاتی بود که رئیس هیات خراسان شمالی برای این مجمع فراهم کرده بود!

مجمع عمومی فدراسیون تیراندازی پنجشنبه هفته گذشته برگزار شد اما طبق گفته رئیس هیات خراسان شمالی، مشکلاتی برای ورود وی به مجمع وجود داشت که بالاخره بعد از دقایقی اجازه ورود به عنابستانی داده شد اما گزارشاتی را که وی در مجمع ارائه کرده قابل تامل است.

در این گزارش در بند ۱۳ اشاره شده هیچ گونه گزارشی در خصوص تسویه بدهی‌های ارزی به کنفدراسیون آسیا و فدراسیون بین‌المللی برای حق عضویت، میزان بدهی به مربیان خارجی شاغل در ایران و ورزشکاران وجود ندارد.

در بند ۱۲ نیز تکته مهم دیگری دارد مبنی بر اینکه از طرف بعضی از روسای هیات‌ها هیچ گونه گردش مالی مبنی بر پرداخت بدهی‌های گذشته فدراسیون ملاحظه نگردید و آنچه تحت عنوان پرداخت بدهی در مصاحبه ‌ها آمده، به لحاظ ارزی و ریالی صورت نگرفته و چنانچه توافقاتی صورت پذیرفته، گزارشی در حطیه مالی برای آن متصور نیست.

نکته دیگری که در گزارش عنابستانی به چشم می‌خورد، مربوط به قراردادهای منعقد شده ۳ ماهه با پرسنل است. این موضوع پیش از این هم در قرارداد مربیان داخلی به چشم می‌خورد به طوری که باعث شد تا ابراهیم اینانلو سرمربی سابق تفنگ ایران با اتمام قراردادش هدایت تیم اندونزی را برعهده بگیرد. عنابستانی در گزارش ارائه شده به مجمع در بند ۸ به قرارداد ۳ ماهه با پرسنل اشاره کرده است.

بند ۸ گزارش ارائه شده مربوط به بررسی وضعیت اجاره مورد ادعای شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی است. فدراسیون تیراندازی به گفته رضا ملک‌محمدی دبیر فدراسیون ۱۲ میلیارد به شرکت توسعه بدهی دارد و این بدهی مربوط به سالیان متوالی است.

در نهایت بعد از ارائه گزارش حسابرسان در مجمع عمومی فدراسیون تیراندازی، ابهاماتی باقی ماند که معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش برای برطرف کردن آن ۴۵ روز به فدراسیون فرصت داد.

*ملک محمدی: تخفیف گرفتیم، پرداخت کردیم، می پردازیم

رضا ملک‌محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره گزارشاتی که در مجمع ارائه شده، اظهار داشت: زمانی که آقای دادگر فدراسیون را تحویل گرفت بدهی‌های زیادی داشت که ما توانستیم بخشی از بدهی شرکت توسعه، مطالبات لازلو، شرکت هواپیمایی و … را پرداخت کنیم. برای بخشی از بدهی‌ها هم تخفیف گرفتیم.

وی درباره اینکه اعلام شده اسنادی برای پرداخت بدهی‌ها نیست، عنوان کرد: اگر حق عضویت را به فدراسیون جهانی ندهیم، نمی‌توانیم در مجامع شرکت کنیم یا کارتهای داوری را بگیریم. با توجه به اینکه دو نوع سوال در گزارش حسابرسان مطرح شده بود، داورزنی به عنوان رئیس مجمع از فدراسیون خواست ظرف مدت ۴۵ روز بررسی‌های لازم را انجام داده و گزارش را به اعضای مجمع ارائه کند.

به گفته ملک‌محمدی با توجه به اینکه فدراسیون‌های ورزشی در چند سال اظهارنامه مالیاتی پر نکرده‌اند شامل بدهی‌های سنگین شده‌اند که فدراسیون تیراندازی ۹ میلیارد تومان بدهی دارد.

وزارت ورزش و جوانان با برگزاری جلسات متعدد با سازمان امور مالیاتی به دنبال حل مشکل مالیاتی فدراسیون‌های ورزشی است.

در مجمع عمومی و فوق‌العاده فدراسیون تیراندازی هزینه‌ها و درآمد فدراسیون نیز ارائه شد که اسناد آن را می‌توانید ببینید:

انتهای پیام/س

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 7 =

دکمه بازگشت به بالا