اخبار ورزشیفوتبال ایران

کنایه فرکی به مربیان جوان/تا وقتی خواهان داشته باشم در لیگ برتر می‌مانم

حسین فرکی گفت: امیدوار هستم بعد از رفتن ما جوانانی که می‌آیند تا جایگزین ما شوند، تحمل همه چیز را در مربی‌گری داشته باشند، فکر نکنند یک بازی را باختند، یک مصاحبه بکنند تا همه فوتبال درگیر شود.

به گزارش پیشرو اسپرت و به نقل از خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس از مازندران، حسین فرکی عصر امروز در نشست خبری پیش از بازی نساجی و پیکان اظهار کرد: خوشحالم در بازی آخر توفیق شد که در قائم‌شهر و در این ورزشگاه در مقابل هواداران خوب و خونگرم نساجی که همیشه آنها را از رسانه‌ها دنبال می‌کنم، به میدان بیاییم.

وی افزود: این اولین‌باری است که به‌عنوان مربی در اینجا حضور پیدا کردم، خوشحال بودیم از اینکه نساجی به لیگ برتر آمد، همان علاقه‌ای که مردم به این تیم ریشه‌دار دارند، من هم علاقه دارم.

سرمربی تیم پیکان تهران بیان کرد: جایگاه جدول بیان‌گر آن است که هر دو تیم شرایط یکسانی را طی کرده‌اند البته تغییراتی در کادر فنی هر دو تیم وجود داشته، نکونام زحمات زیادی در نساجی کشید، قبل از من نیز جلالی در پیکان حضور داشت، تیم پیکان همیشه دوست دارد از خودش اثر خوبی هم در بخش فنی و هم بخش رفتاری به‌جا بگذارد.

فرکی با عنوان اینکه نساجی مطمئناً انگیزه زیادی دارد و ما هم کار سختی در پیش داریم، تأکید کرد: امیدواریم هر دو تیم بازی باکیفیتی را به اجرا بگذارند؛ پیروزی جایگاه ما را تغییر می‌دهد اما تساوی تأثیری به حال ما ندارد.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری درخصوص اینکه با توجه حساسیت موجود رودرو شدن با مربی سابق پیکان و تأثیر آن بر روی بازی تصریح کرد: هیچ حساسیتی راجع به هیچ اتفاقی در فوتبال ندارم و همه تمرکزم روی موفقیت خودم است، اصلاً وارد این مسائل نمی‌شوم، با جلالی دوست و همکار هستیم و این چهارمین بار است که من در تیم‌ها جایگزین او شده‌ام، در پاس، فولاد، سایپا و پیکان.

سرمربی پیکان خاطرنشان کرد: دوست دارم بازی قشنگی برگزار شود، در هر تیم و استانی تماشاگر رکن اصلی کسب نتیجه است، در کنار این موضوع امکانات، توانایی و دوری از مسائل حاشیه‌ای تأثیرگذار است، نقش تماشاچی بر روی عملکرد نساجی نقش مهمی بوده، نساجی سابقه درخشانی از این حیث دارد و واقعاً جایش در لیگ برتر خالی بود.

فرکی در پاسخ به سؤال خبرنگاری درخصوص اینکه با توجه به حضور مربیان جوان در لیگ یک و برتر، تا چه زمانی امثال شما و مجید جلالی در لیگ برتر می‌خواهید مربی‌گری کنید و چه وقت قرار است میدان را برای مربیان جوان باز کنید، گفت: ما تا زمانی که خواهان داشته باشیم و خودمان نیز توان داشته باشیم، سعی می‌کنیم در فوتبال باشیم، و آن چیزی که تجربه و اندوخته ماست بتوانیم به نسل جوان انتقال دهیم، اگر هم یک روزی نباشیم، چیزی برای ما تغییر نمی‌کند، می‌رویم در بخش دیگر فوتبال و کارمان را دنبال می‌کنیم، امیدوار هستم بعد از رفتن ما جوانانی که می‌آیند تا جایگزین ما شوند، تحمل همه چیز را در مربی‌گری داشته باشند، فکر نکنند یک بازی را باختند، یک مصاحبه بکنند تا همه فوتبال درگیر شود، مربیان جایگزین همدیگر می‌شوند اما بعضی‌ها خیلی باسرعت می‌آیند، البته شاید مشکل خود آنها هم نباشند، برخی مدیران بنا به مصلحت‌هایی تصمیم می‌گیرند یک مربی‌ای را وارد بکنند، متأسفانه همین مربیان می‌آیند، حرکاتی را انجام می‌دهند که یک نقطه منفی در کارنامه خودشان می‌گذارند و فوتبال را هم به چالش می‌کشند، درصورتی که قرار نیست مربی برای یک بازی باشد، مربی برای یک فصل است، ۳۰ تا بازی و جام حذفی، باید طوری رفتار بکند که بتواند تجربه کسب کند، تجربه کسب کردن هم فقط به تمرین دادن و این چیزها نیست، سعی کنند مسیرشان را در کار مربی‌گری تغییر ندهند.

وی ادامه داد: دیدگاه من در پیکان این بود تا شرایط را عوض کنیم، نسبت به نیم‎فصل اول با یک بازی کمتر ۳ امتیاز بیشتر گرفتیم، با توجه به اینکه نیم‌فصل اول ۷ ماه بوده و نیم‌فصل دوم ۳ ماه بوده و سخت‌تر است، تیم بحران‌زده‌ای مثل پیکان که نتایج خوبی نگرفته بود، کار سختی را دنبال کردیم و با کمک خود باشگاه شرایط خوبی را فراهم کردیم و انتظار داریم تک‌رقمی شویم.

سرمربی پیکان تهران در پایان یادآور شد: ماهان رحمانی برای بازی فردا محروم و سامان نریمان‌جهان و شاهین ثاقبی نیز مصدوم هستند.

به گزارش فارس، از سری رقابت‌های لیگ برتر فوتبال در هفته آخر تیم‌های نساجی مازندران و پیکان تهران در استادیوم شهید وطنی قائم‌شهر روز پنج‌شنبه ۲۶ اردیبهشت‌ماه ساعت ۲۱:۳۰ دقیقه به میدان خواهند رفت.

انتهای پیام/ک

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + 19 =

دکمه بازگشت به بالا