اخبار ورزشیاسلایدر اصلیورزش بانوانویژه‌های خبری

کسب مدال نقره پارادوومیدانی جهان توسط بانوی ایرانی

ملی پوش دو و میدانی جانبازان و معلولین کشورمان در مسابقات قهرمانی جهان موفق به کسب نشان نقره شد.

به گزارش پیشرو ورزش، رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی جهان در پاریس در حال برگزاری است و الهام صالحی نماینده کشورمان در ماده پرتاب نیزه کلاس F54 با ثبت رکورد ۱۷٫۰۸ متر، به عنوان نایب قهرمانی و مدال نقره رسید.

تاکنون در بین ورزشکاران ایران، یاسین خسروی، سعید افروز به همراه رشید مسجدی به مدال طلا، مهدی اولاد به مدال‌های طلا و نقره، امیر خسروانی، علی پیروج و الهام صالحی به مدال نقره و هاشمیه متقیان به مدال برنز دست یافته‌اند.

پیش از این علی پیروج، سجاد نیک پرست، سید علی اصغر جوانمردی، سعید افروز، مهدی اولاد، الناز دارابیان، امیر خسروانی، الهام صالحی، امان‌الله پاپی، هاشمیه متقیان، رشید مسجدی و علیرضا مختاری ورزشکارانی هستند که تا به این لحظه موفق به کسب سهمیه پارالمپیک پاریس شده‌اند.

نکته قابل توجه این است که طبق سهمیه‌های اختصاص یافته برای مسابقات قهرمانی جهان به منظور کسب سهمیه پارالمپیک، به هر ورزشکار فقط یک سهمیه تعلق می گیرد. بر همین اساس مهدی اولاد با وجود کسب دو مدال در پاریس، فقط یک سهمیه پارالمپیک کسب کرده است. در واقع هر ورزشکاری که در مسابقات جهانی پارادوومیدانی در پاریس، دو سهمیه بگیرد، فقط یک سهمیه لحاظ خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + هجده =

دکمه بازگشت به بالا