اخبار ورزشیفوتبال ایران

پولادگر: خیلی از باشگاه‌های ما فقط تابلوی خصوصی دارند

معاون وزیر ورزش گفت:خیلی از باشگا‌ه‌های ما فقط تابلوی خصوصی دارند، هویتا خصوصی نیستند و مشکلات عدیده دارند.

به گزارش پیشرو ورزش، محمد پولادگر در حاشیه مراسم واگذاری سهام استقلال و پرسپولیس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز یک اتفاق خیلی بزرگ رخ داد و آرزوی چند ده ساله هواداران دو باشگاه بزرگ و محبوب پایتخت به تحقق پیوست . سهام دو باشگاه در فرابورس عرضه شد و ان شالله ادامه خواهد داشت تا تمام الزامات حرفه‌ای گری و خصوصی سازی در دو باشگاه رخ بدهد.

وی در مورد اینکه فدراسیون فوتبال مالک دو ساختمان دو باشگاه است و به نام این دو باشگاه سندی زده نخواهد شد و آیا وزیر ورزش اقدامی در این راستا انجام خواهد داد یا نه عنوان کرد: این ها از الزامات خصوصی سازی است.کارشناسان توضیح دادند و بیش از ۸۰۰ صفحه برای بورس آماده شد و بورس به همین راحتی قبول نمی‌کند که جایی سهامش را عرضه کند.

پولادگر در مورد اینکه ساختمان های دو باشگاه به نام این دو باشگاه نیست، اظهار داشت: این دو ساختمان تا جایی که من اطلاع دارم بخشی به این دو باشگاه هبه شده است و قطعا این مسایل تا پایان شهریور باید حل شود اتفاقی که امروز رخ داد مسیری است که دو باشگاه در آن حرکت می‌کنند از الزاماتش این است که املاک باشگاه مشخص باشد و اینکه باشگاه ملکی نداشته باشد و امروز آغاز فصل ورزش حرفه‌ای و باشگاه‌داری است. خیلی از باشگا‌ه‌های ما فقط تابلوی خصوصی دارند و هویتا خصوصی نیستند و مشکلات عدیده دارند. امیدوارم این دو باشگاه که از پرهوادارترین و محبوب‌ترین باشگاه‌های ما هستند آغازی برای فصل جدید باشد که در ورزش حرفه‌ای رخ می‌دهد. ورزش حرفه‌ای باید بر عهده باشگاه‌ها، بنگاه‌های باشگاهی و اتحادیه‌ها باشد. ورزش حرفه‌ای وظیفه آنها است و آنها باید ورزشکاران تیم ملی را تربیت کنند و تحویل تیم‌های ملی مختلف بدهند امیدوارم این دو باشگاه از دو تیم فوتبال در سال جدید خارج شوند و حضور قدرتمندشان را در عرصه ورزش حرفه‌ای و تمامی رشته‌ها ان‌شاءالله ببینیم مقابل ورزش قهرمانی در مورد اینکه سهامداران خرد نقشی در انتخاب مدیران باشگاه خواهند داشت عنوان کرد قطعا خواهند داشت.

وی گفت:‌الان شما می‌گویید سهامدار خرد تا پایان شهریور ۵۱ درصد سهام این دو باشگاه واگذار خواهد شد یعنی سهام مدیریتش در اختیار دولت نیست و خود مجمع می‌تواند مدیرعامل را انتخاب کند و همه آن چیزهایی که شما در موردش نگران هستید در این مسیر حل خواهد شد.یکی از مشکلاتی که همه ما می‌دانیم که گریبانگیر این دو باشگاه بوده و مشکلات عدیده‌ای پیش آمده تغییر مکرر مدیرعامل و مدیران است در واقع عدم ثبات در عرصه مدیریت.

وی در مورد اینکه خود وزارت ورزش مدیران را عوض می‌کرد گفت:‌به هر حال اتفاق افتاده بود.پرسپولیس در دو سه سال اخیر ۴، ۵ مدیرعامل عوض کرده است این اتفاقات دیگر نباید رخ بدهد و یکی از الزامات حرفه‌گری و خصوصی‌سازی ثبات مدیریت است و مدیران توانا که عملکرد توانایی دارند توسط سهامداران انتخاب می‌شوند تا باشگاه را مدیریت کنند.

پولادگر در مورد اینکه گفته می‌شود این واگذاری و خصوصی‌سازی دور زدن فیفا است و همه این مسائل سرکاری است گفت:‌والا من نمی‌دانم چه باید بگویم کم لطفی می‌کنند دوستان، خود فیفا این شرایط را کنترل می‌کند.قطعا باید تمام الزامات را احیا کنند اینگونه نیست اراده دو وزارتخانه بر این است که این اتفاق رخ بدهد.

وی در مورد اینکه این دو باشگاه مبالغ کلانی بدهی دارند گفت: بله، همه این مشکلات وجود دارد خود این ارزش سهام که در قالب افزایش سرمایه رخ می‌دهد توضیح هم دادند که ریالی از این مبالغ خرید سهام در جیب دولت یا خزانه دولت نمی‌رود همه به باشگاه‌ها تزریق می‌شود.

پولادگر در مورد اینکه یعنی همه ۱۵۰۰ میلیارد تومانی که سهام فروخته می‌شود به باشگاه‌ها می‌رسد عنوان کرد: بله، همه در حساب باشگاه خواهد بود. قطعا باید همین اتفاق رخ بدهد. شما چیز ویژه‌ای می‌خواهید از من بشنوید؟!‌من به شما عرض کردم این‌ها از الزامات اتفاقی است که باید رخ بدهد.

وی در مورد اینکه اساسنامه فدراسیون فوتبال به تأیید فیفا نرسید و آیا کمیته انتقالی تشکیل می‌شود و وزارت ورزش به این مسأله ورود خواهد کرد یا نه اظهار داشت:‌اجازه بدهید من در مورد این صحبت نکنم و در شرایط دیگری صحبت کنم.

وی در مورد اینکه این بحث خیلی مهم است و حتی ممکن است حتی به تعلیق فوتبال ما بینجامد گفت:‌نه، نه، اجازه بدهید در زمان دیگری در مورد آن صحبت کنم.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × سه =

دکمه بازگشت به بالا