اخبار ورزشیورزش های رزمی

پولادگر: تکواندو ایران افت نکرده

رئیس فدراسیون تکواندو گفت: اعتقاد ندارم تکواندو ایران افت کرده است.

به گزارش پیشرو اسپرت، سید محمد پولادگر در گفتگو با برنامه رکورد در مورد نحوه کسب سهمیه تکواندو در المپیک اظهار داشت: واقعا یک ماراتن سخت و طاقت‌فرسا بود. همه مسئولان، مربیان و به خصوص ورزشکاران در این راه تلاش زیادی کردند. در سیستم گرندپری نفرات اول تا پنچم می‌توانند سهمیه بگیرند. از سوی دیگر فدراسیون جهانی یک سیستم جدید را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اضافه کرد و در گرنداسلم فقط نفرات اول می‌توانند سهمیه بگیرند. اگر کسی نتواند در این دو رویداد کسب سهمیه کند، باید در مسابقات قاره‌ای شرکت کند.

وی ادامه داد: بچه‌ها خیلی تلاش کردند و پایان تورنمنت سخت فینال گرندپری در روسیه بود که هادی‌پور و میرهاشم حسینی با سختی‌هایی زیادی سهمیه گرفتند. میرهاشم مسابقات منچستر را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به دلیل ندادن ویزا از دست داد و ما از اردیبهشت پیگیر این بودیم که به مسابقات دیگری اعزام شود. فقط تورنمنت منچستر به اندازه سه مسابقه گرندپری می‌ارزید، اما او نتوانست حاضر شود. همه بچه‌ها تلاش کردند و روزهای سختی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ سپری کردند.

رئیس فدراسیون تکواندو در مورد اینکه برخی گفته‌اند گرفتن سهمیه خیلی ارزشمند و کار اصلی تکواندو ما نبوده است، گفت: نمی‌توانم بگویم که کسب سهمیه همه افتخار ما است. المپیک جایگاه کسانی است که شایسته‌ترین باشند و اینکه ثابت کنند شایسته‌ترین هستند کار ساده‌ای نیست. کسب سهمیه در این شرایط کار خیلی سختی است.

وی در مورد اینکه آیا معتقدید تکواندو ما نوسان داشته و افت کرده، گفت: قطعا ما در را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به روی هیچ کس نبستم. من تعجب می‌کنم که این موارد دوباره مطرح می‌شود. اعتقاد دارم که تکواندو ایران افت نکرده است.

مجری از وی پرسید شاید چون خودمحور هستید این صحبت‌ها مطرح می‌شود، پولادگر در این باره پاسخ داد: اینکه می‌گویند و گفته می‌شود درست نیست. باید فاعل این جمله‌ها مشخص باشد. چه کسی می‌گوید من خودمحور هست؟ این حداقل ظلم در حق بنده است. اعتقادم این است که افراد وقتی می‌توانند پاسخگو باشند که اختیار داشته باشند. عسگری می‌تواند بگوید که آیا ما در کار فنی او دخالت کردیم یا خیر.

وی ادامه داد: با وجود اینکه ۲٫۵ میلیارد بدهی داشتیم، اما هیچ درخواستی از سوی کادر فنی نبود که اجابت نشود. یک بار هم نشد که بگوییم این سفر را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نروید. برای ما که سعی کردیم هیچ وقت بدهی نداشته باشیم همین ۲٫۵ میلیارد هم زیاد است. جلوی کسی که برای کمک نمی‌گیریم اما اگر کسی می‌آید و قاعده می‌گذارد کاری نداریم. اسم این تیم، تیم ملی است و همه سهمی هستند. به هر کسی هم که بخواهد کمک کند دست او را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌فشاریم.

پولادگر در مورد اینکه آیا با کشورهای دیگر اردوهای مشترک خواهیم داشت یا خیر، گفت: بله، درخواست‌هایی در حال حاضر وجود دارد ما از هندوستان،‌ فرانسه و یک گروه هم از تونس درخواست داشتیم تا اردوی مشترک برگزار شود.

وی در مورد اینکه آیا این کشورها مبلغی هم به ایران می پردازند یا خیر، گفت: آنها فقط هزینه اسکان خودشان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌دهند و همین برای ما کافی است که بیایند و شرایط ایران را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ببینند و مبلغ خوبی باشند. قطعا وقتی به ایران می‌آیند نگاهشان عوض می‌شود و بارها این مسئله را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به خود ما گفته‌اند که ایران آنطور که در رسانه‌ها می‌گویند، نیست.

رئیس فدراسیون تکواندو درمورد اینکه ما از سال ۲۰۰۰ تاکنون مدال‌های زیادی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ گرفتیم اما حالا در کسب سهمیه مشکل داریم، گفت: من این موضوع را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ روی بی‌اطلاعی می‌گذارم. شرایط کسب سهمیه عوض شده است. قبلا دو سهمیه داشتیم که در مسابقات جهانی و قاره‌ای کسب می‌شد.

وی در مورد اینکه آیا نمی‌توانستیم همه نفرات را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به مسابقات قاره‌ای اعزام کنیم و اینقدر در مسابقات مختلف سختی نکشیم،‌ گفت: این ریسک بزرگی بود که همه بچه‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بخواهیم به مسابقات قاره‌ای اعزام کنیم. بچه‌های ما حرفه‌ای هستند و در کمپ‌های مختلف حضور دارند. الان کسب سهمیه الان به مراتب سخت‌تر از کسب سهمیه در المپیک سیدنی شده است. قبل از المپیک ریو هم سهمیه گرفتن خیلی آسیانتر بود و بچه‌ها اینقدر با حضور در مسابقات مختلف مستهلک نمی‌شدند. تا الان ملی‌پوشان ما در ۱۲ رویداد شرکت کردند و این مسابقات متعدد کار را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ خیلی سخت می‌کند. امیدوارم با تجربه المپیک ریو در این ۸ ماه بچه‌ها احیا شوند.

پولادگر تاکید کرد: اعتقاد ندارم تکواندو ایران افت کرده است. در المپیک ریو سه کشور ۳ سهمیه گرفتند که یکی از آنها ما بودیم.

وی در مورد اینکه ۳ سهمیه گرفتیم اما در بخش مردان نتوانستیم مدال بگیریم، گفت: به هر حال یک مدال گرفتیم که شاه‌ مدال بود. هیچ کدام از نفرات اول جهان نتوانستند از سیستم رنکینگ سهمیه بگیرند، این نشان می‌دهد که چقدر کار سخت شده است.

رئیس فدراسیون تکواندو در مورد مهاجرت خدابخشی و آیا اینکه این موضوع را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به شما گفته بود یا خیر، عنوان کرد: بعد از اینکه تصمیم به مهاجرت گرفت و ازدواج کرد به ما گفت. از ما هم درخواست کرد که کمک کنیم و ما هم این کار را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام دادیم.

وی در پایان در مورد اینکه در این مدت باقیمانده درخواست‌تان از کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش چیست، گفت: ما در آستانه حضور در المپیک هستیم و به هر موج مثبتی که به بچه‌ها کمک کند نیاز داریم. دوستانی که می‌خواهند کمک کنند در خدمت‌شان هستیم و در آینده‌ای نزدیک خبرهای خوبی خواهید شنید. ما نهایت تلاش خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای برگزاری اردوی خوب به کار گرفتیم. اینکه بچه‌ها تا المپیک از حمایت و نگاه ویژه‌ای برخوردار شوند، درخواستمان از کمیته و وزارت است.

انتهای پیام/

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا