اخبار ورزشیاسلایدر اصلیسایر اخبارویژه‌های خبری

وزیر ورزش: ایران تلاش‌های قابل توجهی برای توسعه ورزش در کشور انجام داده است

وزیر ورزش و جوانان که به باکو سفر کرده است امروز در هفتمین اجلاس وزرا و مقامات ارشد ورزش اعضای یونسکو حضور یافت و به سخنرانی پرداخت.

به گزارش خبرگزاری فارس، وزیر ورزش و جوانان که به باکو سفر کرده است امروز در هفتمین اجلاس وزرا و مقامات ارشد ورزش اعضای یونسکو حضور یافت و به سخنرانی پرداخت.

متن سخنرانی سیدحمید سجادی به این شرح است:

جناب رئیس، وزرای محترم و همکاران عزیز، خانم‌ها و آقایان شرکت کننده در هفتمین گردهمایی می نپس در باکو آذربایجان

امروز با خرسندی در هفتمین کنفرانس بین‌المللی وزرا و مقامات مسئول تربیت‌بدنی و ورزش دور هم جمع شده‌ایم. این رویداد ممتاز نمایندگانی از کشورهای عضو یونسکو را به همراه داشته و نشان می‌دهد که همه ما در ترویج تربیت‌بدنی و ورزش در سطح جهان تمرکز و علاقمندی داریم.

به خوبی می‌دانیم که تاثیر ورزش فراتر از بهره‌مندی فردی است، امروز ما تاکید می‌کنیم که ورزش قدرت تحول بخشی دارد و از طریق ورزش می‌توان به طور گسترده با چالش‌های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی روبرو شد. نظریه‌ها و تجارب تاریخی نشان داده‌اند که ورزش ابزاری قوی برای مبارزه با خشونت، ترویج صلح و مدیریت تنش‌ها و اختلافات است.

به عنوان وزرا، مسئول ورزش و جوانان مسئولیت ما فراتر از کسب مدال و برنده شدن در رقابت‌های بین الملی است، ما مسئولیت داریم که از ورزشکاران برجسته به عنوان نمونه‌های الگو و سفیران سلامت در تمام اقشار جامعه استفاده کنیم. این موضوع بویژه بیشترین تاثیر را بر کودکان، نوجوانان و جوانان خواهد داشت و هدف آن ترویج زندگی فعال و سالم است.

با افتخار اعلام می‌کنم که جمهوری اسلامی ایران تلاش‌های قابل توجهی برای ترویج ورزش در کشور انجام داده است، برنامه‌های گسترده‌ای برای خانواده‌ها، کودکان، طرح‌های پیاده‌روی عمومی، ورزش در طبیعت، گردشگری، سالمندان، زنان باردار و آتش‌نشانان اجرا شده است.

همچنین، ما پارک.های ورزشی مخصوص بانوان تشکیل داده‌ایم و با شهرداری‌ها همکاری می‌کنیم تا ترویج فعالیت‌های ورزشی در جوامع را تسهیل کنیم.

حمایت ما از سازمان‌های غیردولتی و همکاری با جنبش‌های داوطلبانه نشان از تعهد ما به ترویج فعالیت‌های ورزشی در تمام اقشار جامعه دارد. علاوه بر این ما بر احیا و گسترش ورزش‌های بومی و محلی تاکید داریم تا همچنان ارزش‌های فرهنگی را حفظ کرده و در زندگی خود فعالیت‌های جسمانی را ترویج دهیم.

تمرکز ما بر ورزش زنان و توانمندسازی دختران و زنان بی‌بدیل است، وزارت ورزش و جوانان یک بخش تخصصی را جهت تدوین و اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های استراتژیک در راستای ترویج ورزش زنان تشکیل داده است. با همکاری نزدیک با سازمان های غیردولتی و جنبش های داوطلبانه، اطمینان حاصل می‌کنیم که توسعه ورزش زنان به طور کامل مورد توجه قرار بگیرد.

علاوه بر این، ما در تمامی فدراسیون‌های ورزشی ایرانی حضور زنان را به عنوان نایب رئیس را ترویج داده و شراکت‌های معناداری را تسهیل می‌کنیم تا رشد ورزش زنان را تسریع کنیم.

جمهوری اسلامی ایران پیشنهادات زیر را به منظور ترویج و پیشرفت ورزش به کنفرانس هفتم ارائه می دهد:

* تدوین طرح‌های اجرایی بین المللی و ملی برای توسعه ورزش و نمایش موفق ترین مدل ها بعنوان الگوهای برتر

* تعیین و تضمین حمایت مالی لازم از کشورهای پیشرفته تر بمنظور اجرای طرح های بین المللی و ملی جهت گسترش و ارتقای ورزش در کشورهای ضعیف تر

در پایان، جمهوری اسلامی ایران برنامه توسعه پایدار۲۰۲۰، برنامه عملیاتی کاران(KAP) و ابتکار تندرست برای زندگی را اسنادی داوطلبانه می‌داند، بنابراین در صورت تضاد مفاد آن با قوانین، آیین نامه، سیاست‌ها، اولویت ها، اصول اسلامی، ارزش ها، عرف های فرهنگی و سنت های ملی تعهد قانونی درباره اجرای ابزارهای مذکور ندارد، علاوه بر این در صورت تضاد مفاد اسناد یاد شده با مقررات و قوانین ملی جمهوری اسلامی ایران اجرای قوانین و مقررات ملی در اولویت خواهد بود.

در حالیکه لازم می‌دانم تشکر صمیمانه و عمیق خود را از میزبانی گرم و سخاوتمدانه دولت و ملت جمهوری آذربایجان بویژه دوست عزیزم جناب آقای فرید غایب وزیر محترم جوانان و ورزش و نیز سازمان یونسکو برای برگزاری این رویداد بین المللی ابراز نمایم.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 4 =

دکمه بازگشت به بالا