اخبار ورزشیسایر اخبار

واکنش وزیر ورزش فرانسه به محرومیت روسیه از المپیک۲۰۲۴

وزیر ورزش فرانسه در خصوص حضور یا عدم حضور ورزشکاران روسیه و بلاروس در المپیک صحبت‌هایی مطرح کرد.

به گزارش پیشرو ورزش، املی اوده کاسترا وزیر ورزش فرانسه این موضوع را که کشورش با کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) در مورد حضور یا عدم حضور ورزشکاران روسیه و بلاروس در پاریس ۲۰۲۴ همگام نیست را رد کرد.

وی در جریان مراسم یکسال مانده به المپیک، عنوان کرد: من نمی‌گویم ما اصلا همسو نیستیم، برعکس، ما می‌گوییم گفت‌وگو با IOC بسیار روان و مهم است. ما در ماه‌های گذشته با برخی از وازرتخانه‌های ورزش سایر کشورها صحبت‌هایی داشتیم که ابراز نگرانی کرده‌اند.

وزیر ورزش افزود: کمیته بین‌المللی المپیک به حرف ما گوش کرده است. هدف ما این است به اصل عدم تبعیض که در منشور سازمان ملل متحد قرار دارد، احترام بگذاریم. حالا باید ببینیم آیا بی‌طرفی برای ورزشکاران روسیه و بلاروس عملی است؟ ما می‌خواهیم بی‌طرفی بدون پرچم، بدون سرود و تعهد کامل به ضد دوپینگ باشد بنابراین تصمیمی که IOC بگیرد را دنبال خواهیم کرد.

کمیته بین‌المللی المپیک قرار است در چند ماه آینده در نشستی که به میزبانی هند برگزار می‌شود، تصمیم خود را در خصوص ورزشکاران روسیه و بلاروس نهایی کند.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 4 =

دکمه بازگشت به بالا