اخبار ورزشیاسلایدر اصلیتوپ و تورویژه‌های خبری

هاکان دمیر: در رویاهای‌مان می‌خواهیم در جام جهانی صعود کنیم و سهمیه المپیک را بگیریم

سرمربی تیم ملی بسکتبال گفت: در رویاهای‌مان می‌خواهیم در جام جهانی صعود کنیم و سهمیه المپیک را بگیریم و در بازی‌های آسیایی فینالیست شویم.

به گزارش پیشرو ورزش، هاکان دمیر، سرمربی تیم ملی بسکتبال در نشست خبری اظهار داشت: در مدت زمان کوتاه یک تیم جنگنده را می‌خواهیم وارد میدان کنیم و در درازمدت می‌خواهیم داخل تیم بازیکنان جوانی را پرورش دهیم که به تیم ملی کمک کنند. این اصلاً به این معنا نیست که نیاز به زمان زیادی دارم و منظورم این نیست. می‌خواهیم تیم را خلق کنیم که تا ثانیه آخر رقابت را ادامه دهد.

* می‌خواهم به بسکتبال ایران خدمت کنم

سرمربی تیم چطور قبل از جام جهانی هدایت ایران را قبول کردید و آیا ترسی از زمان کم نداشتید، گفت: این برای من هدف مهمی بود که سرمربی تیمی شوم که در جام‌جهانی باشد. ۳۲ تیم می‌توانند در جام‌جهانی بازی کنند و حتی کشور من هم در گروهی از کشورها است که نتوانسته به جام جهانی برسد و برای من مهم بود که چنین تیمی را انتخاب کنم. صحبت‌هایی که با فدراسیون داشتیم این بود که برنامه کوتاه مدت نداریم. قرارداد من یک ساله است و می خواهم اگر موفق بودم سالیان زیادی به بسکتبال ایران خدمت کنم. این لازمه موفقیت در کار است. بازیکنان جوان که در خدمت تیم هستند در سال‌های آینده بازی‌های خوبی را به نمایش خواهد گذاشت.

* در برخی پست‌ها کمبود بازیکن می‌بینم

دمیر در مورد اینکه بسکتبال ایران را به صربستان تشبیه کرده بود، گفت: بعد از این که آمدم می‌توانم مقایسه بهتری داشته باشم. در یک سال و نیم گذشته در ترکیه کار کردم، صربستان و تیم ملی‌اش را سال‌ها است که دنبال می‌کنم. چیزی که مهم است و می‌خواهم روی آن پافشاری کنم تربیت و پرورش بازیکنان است. چیزی که الان در ایران می‌بینم بازیکنان جوان در عین حال با تجربه است و باید تبریک بگویم،؛ البته کمبود بازیکن هم در برخی پست‌ها می‌بینم. در مدتی که کار می‌کنیم قطعاً نفرات دیگری هم روی کار می‌آیند و باید از این پتانسیل استفاده کنیم.

* می‌خواهیم در دفاع و حمله خوب باشیم

سرمربی تیم ملی بسکتبال در خصوص اینکه بسکتبال ایران در حمله موفق و در دفاع ضعیف است، گفت: این سوالی است که جزئیات دارد. در ترکیه هم به عنوان مربی‌ای شناخته می‌شوم که در بخش دفاعی خوب است و فکر می‌کنم به خاطر همین است که فدارسیون ایران هم انتخابم کرده است‌. به خاطر همین که در دفاع بهتر شویم کارمان را زود‌تر آغاز کردیم و در این ۲،۳ ماه هم می‌خواهیم عادت‌ها را تغییر دهیم. امیدورام وقتی وارد زمین شدیم این تغییرات را احساس کنید. تیم ملی‌ای را می‌خواهیم تشکیل دهیم که در دفاع و حمله خوب باشد.

* ترکیه از خوب‌های اروپا است، اما ۴۰ سال است که به المپیک نرفته

وی در خصوص نتایج جام جهانی عنوان کرد: فدراسیون هم نمی‌خواست که فقط در جام جهانی باشد و به خاطر همین یک ساله قرارداد بستیم. جام جهانی، بازی‌های آسیایی و دو پنجره تا یک سال آینده پیش‌رو داریم. مربیگری ذاتاً کار ریسک پذیری است و اگر بتوانیم سهمیه المپیک را بگیریم افتخار بزرگی خواهد بود، اما این موضوع مهمی است که شاید بشود شاید نشود‌. ترکیه هم در حال حاضر یکی از تیم‌های خوب اروپا است، اما ۴۰ سال است که به المپیک نرفته است. سه چیز مهم است و ما برای آن تلاش می‌کنیم، اول عملکرد خوب در جام جهانی، دوم صعود به المپیک و سوم پرورش جوانان است.

* در رویاهای‌مان می‌خواهیم در جام‌جهانی صعود کنیم، سهمیه المپیک بگیریم و فینالیست بازی‌های آسیایی شویم

دمیر در مورد اینکه برای بازی‌ها آسیایی چه جایگاهی را در نظر گرفتید، اظهار داشت: قبل از اینکه هدف نهایی را در نظر بگیریم باید مسیر را در نظر بگیریم؛ الان هدف من این است که در تمرین بعدی کارهایی را باید انجام دهیم. در رویاهای‌مان می‌خواهیم در جام جهانی صعود کنیم و سهمیه المپیک را بگیریم و در بازی‌های آسیایی فینالیست شویم.

* سن حدادی بالا است، اما شور و هیجان بالایی دارد

سرمربی تیم ملی بسکتبال در خصوص وضعیت حامد حدادی گفت: او خیلی به تیم ملی خدمت کرده و زحمت کشیده است، درست است سنش بالا رفته، اما با شور و هیجان است. در ۵ ماه گذشته با آشیل پا درگیر بوده و الان در حال ریکاوری است. در این مدت هم با تمرینات اختصاصی تلاش می‌کنیم که او را برسانیم، اما همه چیز به آمادگی خودش بستگی دارد.

* تمام آمارهای لیگ را داریم

وی در مورد دعوت بازیکنان، خاطرنشان کرد: قبل از همه چیز یک کمک مربی است که همه بازیکنان را در لیگ زیر نظر دارد  و آرزومندی به عنوان کمک مربی تمام لیگ‌ را زیر نظر داشته و تمام آمارها را دیده‌ایم. از داخل این سیستم بازیکنانی که به فلسفه‌ کاری ما می‌خورند وارد اردو می‌شوند و قبل از اینکه دعوت شوند در یک جلسه مشترک می‌نشینیم و بررسی می‌کنیم. در تمام دنیا هم همین است.

* راهکارهای آقای سرمربی برای محبوب کردن بسکتبال

دمیر در مورد اینکه مشکل اصلی‌اش در حال حاضر در بسکتبال ایران چیست، گفت: بحث ما یک مشکل واحد نیست. اگر بخواهیم بسکتبال را به عنوان رشته دوم بعد از فوتبال پرورش دهیم باید مشکلات را بررسی کنیم. باید محیطی ایجاد شود که بسکتبال برای جوانان و نوجوانان جذاب باشد. به خاطر همین هم به نفراتی مانند حدادی نیاز داریم که تأثیرات زیادی روی جوان‌ترها داشته باشند. باشگاه‌‌ها هم باید رده‌های پایه خود را تقویت کنند. کشیدن اسپانسرهای قوی به سمت این رشته هم مهم است. به سالن‌های نو و استاندارد نیاز داریم و بعد از همه اینها با نتایج خوب در تیم ملی توجه مردم را به این رشته جذب کنیم.

* برنامه‌های تدارکاتی تیم ملی از زبان هاکان دمیر

سرمربی تیم ملی بسکتبال در مورد اینکه آخرین وضعیت بازی‌های تدارکاتی گفت: فدراسیون کارهای خوبی را انجام می‌دهد؛ قرار است به اردوی ۱۰ روزه ترکیه برویم بعد از آن به لبنان خواهیم رفت. یک بازی رسمی و یک بازی غیر رسمی آنجا خواهیم داشت. بعد از آن به روسیه می‌رویم و دو بازی انجام می‌دهیم. آخرین مرحله آماده‌سازی ما حضور در تورنمنت چین است و در نهایت راهی جاکارتا و آماده جام جهانی خواهیم شد. این را بدانید که هرکاری از دست‌مان بربیاید برای تیم ملی انجام می‌دهیم تا مردم ایران خوشحال شوند. درهای تیم ملی به روی رسانه‌ها باز است و امیدوارم این هیجان را بیشتر گسترش دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 11 =

دکمه بازگشت به بالا