اخبار ورزشیاسلایدر اصلیفوتبال ایرانویژه‌های خبری

هاشمی: قرار بود فدراسیون فوتبال ظرف یک هفته سرمربی تیم امید را معرفی کند

دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: در آخرین جلسه ای که داشتیم مقرر شده بود طی یک هفته سرمربی تیم ملی امید فوتبال معرفی شود.

به گزارش پیشرو ورزش، سید مناف هاشمی پس از پایان جلسه ستاد عالی بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی اظهار داشت: در جلسه ستاد عالی بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی امروز ۲ موضوع در دستور کار بود که یکی از آنها مربوط به کمیته ملی پارالمپیک در خصوص ثبت نام‌ها و سایر موارد در این بخش صحبت شد و گزارش کاملی را همکارانم در دبیرخانه کمیته ملی پارالمپیک و همچنین کارگری توضیحاتی را دادند. پس از این توضیحات سجادی وزیر ورزش هم دستور داد تا جمع بندی های دقیق تری صورت بگیرد و رشته هایی که در آن‌ها شانس کسب مدال داریم به صورت انگیزشی تقویت کنیم و شرایط خودمان را برای حضور در بازی‌های آسیایی هانگژو آماده کنیم.

وی افزود: نکته دومی که در دستور کار بود بحث تیم ملی ملی فوتبال امید بود و با توجه به این که در جلسه گذشته هم مطرح شده بود که اگر فدراسیون فوتبال برنامه ای برای بازی‌های آسیایی ندارد اعلام کند. بنده،خسروی وفا و معاون قهرمانی وزیر ورزش و جوانان در این خصوص گزارشاتی را به وزیر ورزش دادین که طی ۴ ماه گذشته ۴ جلسه رسمی با فدراسیون فوتبال داشتیم در آخرین جلسه هم که با حضور تاج رئیس فدراسیون و امیر قلعه نویی سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان که داشتیم. در این جلسه بحث به سمت و سویی رفت که قرار شد فدراسیون طی یک هفته سرمربی تیم ملی امید را معرفی کند. یک اختلاف کوچک احتمالا در بحث انتخاب سرمربی وجود دارد که فدراسیون فوتبال باید این موشوع را شفاف سازی کند.

* فدراسیون فوتبال باید طی یک هفته تکلیف سرمربی تیم ملی امید را مشخص کند

هاشمی در خصوص دستور وزیر برای تعیین و تکلیف سرمربی تیم ملی امید عنوان کرد: در ۲ هفته گذشته هم این موضوع را اعلام کردند که جلسات هماهنگی بین سرمربی تیم ملی و حبیب کاشانی برگزار می کنیم تا به سرمربی تیم ملی امید برسیم. فدراسیون فوتبال باید هرچه سریع تر خود را آماده کند چرا که ما محدودیت زمانی برای ثبت نام تیم ها داریم و باید نهایتا تا ۳۰ اردیبهشت ماه باید رشته های ورزشی، تیم ها و ورزشکارانی که قرار است به این مسابقات اعزام شوند را ثبت نام کنیم. در جلسه امروز هم وزیر ورزش بر این موضوع تأکید داشت که طی یک هفته آینده با فدراسیون فوتبال به جمع بندی برسیم. خواسته وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک این است که تیم ملی امید فوتبال کشورمان در این مسابقات شرکت کند، چرا که با توجه به نفراتی که در زیر ۲۳ سال داریم بازیکنان خوبی هستند و حتی می‌توانیم زمینه ای را ایجاد کنیم تا سهمیه المپیک را هم کسب کنیم.

* ​تیم هایی که شانس کسب مدال کمتری دارند در بخش آقایان حذف خواهند شد

دبیر کل کمیته ملی المپیک با اشاره به کیفی بودن کاروان ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو گفت: موضوع بعدی که در جلسه ستاد عالی بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی پیگیری شد رشته های ورزشی بود که شانس قطعی مدال دارند بود همچنین ۲ گروه دیگری هم که بحث بود اعزام شوند یا نشوند صحبت کردیم. ما قرار است کاروان کیفی را به این مسابقات اعزام کنیم که در این خصوص هم مرکز نظارت کمیته ملی المپیک در این خصوص گزارشی را ارائه داد که مبنی بر این شد تا ۲۵ اردیبهشت ماه در این خصوص هم به نتیجه برسیم. اما تیم هایی که شانس کسب مدال کمتری دارند در بخش آقایان حذف خواهند شد ولی رشته هایی که در حال توسعه هستند و می توانند چهارم و یا مدال برنز کسب کنند مد نظر داریم تا به این مسابقات اعزام کنیم.

* در بخش بانوان افزایش تعداد ورزشکاران را داریم

وی در خصوص بانوان هم تصریح کرد: در حوزه بانوان هم با توجه به این موضوع که برابری جنسیتی و افزایش تعداد بانوان در کاروان ایران داشته باشیم. در بخش بانوان ورزشکارانی هم که ۵ و یا ۶ هم شوند برنامه اعزام داریم. در نهایت باید تا ۱۰ روز آینده تکلیف کاروان کشورمان را مشخص کنیم.

* اعزام تیم ملی فوتبال امید بانوان هم مد نظر ستاد بازی‌ها است

هاشمی درباره اینکه گفته میشد اگر تیم ملی امید آقایان به بازی‌های آسیایی اعزام نشوند بانوان جایگزین خواهند شد گفت: اینکه گفته شد اگر آقایان آماده نباشند بانوان را اعزام خواهیم کرد اصلا نه در جلسه گذشته مطرح شد و نه در این جلسه، ولی دوستان با توجه به توانمندی که تیم فوتبال امید بانوان دارد و جایگاهی که به تازگی کسب کرد که گزارش معاون وزیر ورزش در امور بانوان را به دنبال داشت که به این موضوع توجه زیادی شد و این موضوع هم می تواند تا پایان زمانی که در اختیار داریم مد نظر باشد.

* محبوبیت رشته‌های توپی بیشتر از رشته های انفرادی است

دبیر کل کمیته ملی المپیک در پاسخ به این سوال که چرا هزینه‌ای را که برای فوتبال می‌خواهید بکنید را برای رشته‌های دیگر هزینه نمی‌کنید گفت: من منکر این موضوع نیستم اما باید به این موضوع توجه داشته باشیم که فوتبال و رشته های توپی محبوبیت ها خاص خود را دارند. ما اگر در بازی‌های آسیایی هم مدال نگیریم ولی این پشتکار را از فدراسیون فوتبال ببینیم که می خواهند در این رقابت‌ها شرکت کنند ما وظیفه داریم که از این موضوع حمایت کنیم تا در ۴ سال آینده پیشرفت کنند و به مدال دست یابند و سهمیه المپیک را به دست آورند. خیلی علاقه مندان به رشته‌های توپی این موضوع را بیان می‌کنند که ما باید حمایت های خودمان را داشته باشیم تا این رشته در رقابت‌ها حضور داشته باشد. محبوبیت رشته های توپی قطعا جذابیت بالاتری از سایر رشته‌های انفرادی دارند. اما نهایت کار ما این است که تا ۱۰ روز آینده تکلیف کاروان را مشخص کنیم.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × چهار =

دکمه بازگشت به بالا