اخبار ورزشیاسلایدر اصلیسایر اخبارویژه‌های خبری

هاشمی: توسعه پینگ‌پنگ به مدال‌آوری آن کمک می‌کند

سرپرست وزارت ورزش و جوانان گفت: توسعه و گسترش پینگ‌پنگ می‌تواند به مدال آوری بیشتر این رشته کمک کند.

به گزارش پیشرو ورزش، کیومرث هاشمی در حاشیه بازدید از مسابقات پینگ‌پنگ چهارمین دوره المپیاد استعدادهای ورزشی کشور، اظهار داشت: مجدد از مجموعه رسانه‌های ورزشی کشور که زحمت انعکاس رویدادها و اخبار ورزشی را برعهده دارند تشکر می‌کنم. به هر حال سهم رسانه در پیشرفت ورزش به ویژه توجه به این استعدادها زیاد است و خیلی می‌تواند به ایجاد انگیزه بیشتر کمک کند.

وی افزود: طی ۲ روز گذشته تصمیم گرفتم بازدیدهایی از کلیه رشته‌های ورزشی در چهارمین دوره المپیاد داشته باشم. روز گذشته در دو و میدانی و امروز در پینگ‌پنگ حضور پیدا کردم. از آنجاییکه مراسم رژه را دیدم، خوشبختانه هر ۳۱ استان حضور پیدا کردند و بیش از ۱۵۰ ورزشکار در رده‌های سنی ۱۴،۱۵ و ۱۶ سال حضور داشتند. این امر نوید مدال آوری در آینده این رشته ورزشی را می‌دهد.

سرپرست وزارت ورزش و جوانان عنوان کرد: در کنار این، طبق گزارشی که به من دادند، در بخش دختران نیز ۳۱ استان کشور در رشته پینگ‌پنگ حضور دارند که حرکت رو به رشدی را در این رشته ورزشی نشان می‌دهد. امیدواریم با شناسایی نقاط ضعف احتمالی بتوانیم در سال‌های بعد این روند را ادامه داده و به بهترین شکل ممکن این المپیاد را با همکاری وزارت آموزش و پرورش برگزار کنیم. امیدوارم بتوانیم وضعیت مدال‌آوری خود را در ورزش قهرمانی در ۱۵ سال آینده با استفاده از همین ظرفیت‌ها و همین استعدادها بیشتر کنیم.

هاشمی درخصوص خوش درخشیدن پینگ‌پنگ در رویدادهای بین‌المللی با وجود مشکلات متعدد و اینکه وزارت ورزش چه برنامه هایی برای حمایت از این رشته دارد، تصریح کرد: این رشته از معدود رشته‌هایی است که گسترش خوبی پیدا کرده و دلیلش هم این است که با یک میز پینگ‌پنگ در پارکینگ ساختمان هم می توانید آن را فعال کنید‌. شاید مدارس کشور در رشته‌های دیگر کمبود امکانات داشته باشند اما بلا استثنا در پینگ‌پنگ فعالیت دارند. در مجموعه های ورزشی و دانشگاه‌های کشور نیز همین شرایط برقرار است. لذا این توسعه و گسترش رشته ورزشی خیلی می‌تواند به مدال آوری پینگ‌پنگ کمک بدهد.

وی اضافه کرد: هرچند صاحب این رشته در دنیا چین است که در قاره ما حضور دارد و همین موضوع کار را سخت می‌کند اما ما هم برادران عالمیان و امیرحسین هدایی را داریم که در بازی‌های آسیایی هانگژو حضور دارند. اگر توجهی به لحاظ تسهیلاتی و امکاناتی به این قهرمانان داشته باشیم، می‌توانیم به آینده این رشته بیش از گذشته امیدوار باشیم و نتایج بهتری بگیریم.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + شانزده =

دکمه بازگشت به بالا