اخبار ورزشیاسلایدر اصلیسایر اخبارویژه‌های خبری

هاشمی: بورسیه ورزشکاران برابر قانون پرداخت خواهد شد

دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: قایقرانی رشته پر مدالی است و سهرابیان قول مدل‌های خوبی را داده است.

به گزارش پیشرو ورزش، سید مناف هاشمی در حاشیه اختتامیه لیگ‌های قایقرانی اظهار داشت: در این مدت تلاش‌‌های داخلی و بین‌المللی فدراسیون قایقرانی را دیده‌ایم. این فدراسیون در بحث تأمین منابع تلاش زیادی انجام می‌دهد و از نزدیک شاهد هستیم که تلاش می‌کند تا جایگاه واقعی قایقرانی کشورمان را محقق کند. ما هم از آنها حمایت می‌کنیم.

وی افزود: سهرابیان (رئیس فدراسیون قایقرانی) عضو هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک است و براساس آنچه در جلسات گفته، قول خوبی برای مدال‌آوری در بازی‌های آسیایی داده است. قایقرانی یکی از رشته‌های پُرمدال ما در بازی‌های آسیایی هانگژوست و امیدوارم قایقران‌ها بتوانند دل مردم را شاد کنند.

دبیر کل کمیته ملی المپیک در خصوص جلسه با روسای فدراسیون ها در هیأت اجرایی گفت: جلسه خیلی خوبی بود و چه فدراسیون‌هایی که مخالف شاخص ها بودند و چه کسانی که موافق بودند، نظرات خود را اعلام کردند و قرار شد در جلسه بعدی هیات اجرایی که سه شنبه هفته آینده برگزار خواهد شد بررسی خواهیم کرد تا اگر لازم باشد اصلاحات انجام شود.

هاشمی در خصوص بورسیه های ورزشکاران عنوان کرد: با توجه به مصوبه‌ای که داریم قانون این اجازه را به ما می‌دهد تا بتوانیم از ارز متشکل سهمیه بورسیه آنها را پرداخت می‌کنیم. امروز آن عدد ۴۳ هزارتومان است و فقط در اسفندماه گذشته که دلار به ۵۷ هزار تومان رسید، برای ۱۵ ورزشکاری که مشخص شده بودند، ما به تفاوت ۲۸ هزار تومان تا ۵۷ تومان را به آنها پرداخت کردم. عرف اما این است که قیمت بانک مرکزی برای ما ملاک باشد و رقم بانک مرکزی هم برگرفته از بازار متشکل است. روزانه در تغییر هستیم اما آنچه که دریافت می‌کنیم رو به ورزشکاران پرداخت می‌کنیم.

وی در خصوص تیم ملی امید هم گفت: فدراسیون فوتبال رضا عنایتی را به عنوان سرمربی تیم ملی امید را مشخص کرد. کادر سرپرستی و ۵۰ نفر از بازیکنان تیم ملی فوتبال امید را در لانگ لیست (لیست طولانی) به کمیته برگزاری مسابقات اعلام کردیم. ما ۲ مرحله فرصت داریم تا لانگ لیست کاروان کشورمان را اصلاح کنیم. بعد از آن ۲ مرحله من هم اصلاحات که انجام شود لیست نهایی بازی‌های آسیایی را فدراسیون اعلام خواهیم کرد.

وی در خصوص اختصاص بودجه به تیم ملی امید تصریح کرد: این موضوع را باید در هیأت اجرایی مطرح کنیم و در صورت داشتن مصوبه در این خصوص اعلام خواهم کرد.

دبیر کل کمیته ملی المپیک در خصوص در خواست افزایش سهمیه در بازی‌های آسیایی گفت: لانگ لیست کاروان کشورمان بسته شده اما من به عنوان رئیس کاروان، این اختیار را دارم که اگر مقام عالی وزارت و رئیس کمیته ملی المپیک در ۲ یا ۳ روز آینده بخواهند اصلاحاتی انجام دهند، به لیست بازی‌های آسیایی هانگژو اضافه کنم. در مجموع ثبت نام همه رشته‌های ورزشی را ۳ برابر ظرفیتشان ثبت نام کردیم ولی فدراسیون ها را از ۲۰ خرداد به بعد دعوت خواهیم کرد تا لیست های واقعی خود را اعلام کنند و آنهایی که باید حذف شوند به نظر روسای فدراسیون‌ها انجام شود.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در مورد تعیین تکلیف رئیس آکادمی ملی المپیک تاکید کرد: سرپرست آکادمی عملکرد خوبی داشته است. چون در هندبال به‌عنوان رییس انتخاب شده است، هیات اجرایی و رییس کمیته ملی المپیک در صدد هستند تا مسئول جدیدی را برای این سمت انتخاب کنند. به هیچ عنوان هیات اجرایی تابع اعتراضات نیست ولی قانون این است که این اتفاق بیفتد و خود پاکدل هم این آمادگی را دارد تا تغییرات انجام شود.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در مورد پرداختی جدید به فدراسیون‌ها گفت: یک مرحله اواخر فروردین پرداخت کردیم و پرداختی مرحله جدید هم در دو، سه روز آینده انجام می‌شود.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + شانزده =

دکمه بازگشت به بالا