اخبار ورزشیفوتبال ایران

گل محمدی: آنهایی که در راه قهرمانی موفق نشدند، از تعطیلی خوشحال می‌شوند/ لیست خروج به باشگاه ندادم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: تیم‌هایی که برای قهرمانی هزینه کردند ولی انتظار هواداران خود را برآورده نکردند از تعطیلی لیگ خوشحال می شوند.

به گزارش پیشرو اسپرت، یحیی گل محمدی در گفت و گو با رادیو ایران در خصوص شرایطی که بازیکنان پرسپولیس این روزها پشت سر می‌گذارند، اظهار داشت: فعلا که تمرینات ما تعطیل است و تا زمانی که اجازه تمرین کردن نداشته باشیم بازیکنان مجبور هستند تمرینات را به صورت وزنه و اینجور کارها در خانه انجام بدهند.

وی افزود: طی هفته‌های اخیر برنامه‌ای توسط مربی بدنساز تیم به بازیکنان دادیم تا آن ها این تمرینات را انجام بدهند ولی متاسفانه این ویروس باعث شد تا قرنطینه طول بکشد و الان هم حقیقتا مدیرین بازیکنان و تمرینات سخت شده است. من سعی کرده‌ام کم و بیش با بازیکنان در ارتباط باشم ولی باید قبول کرد در خانه نمی‌توانیم تمرین خاصی انجام دهیم و شاید فقط در این حد باشد که بدن بازیکنان در تعطیلات خراب نشود. در مورد نوع تغذیه هم با بازیکنان صحبت کردیم که مسائل را رعایت کنند.

گل محمدی خاطرنشان کرد: در این ایام ما و باشگاه سیاستی داشتی که سلامت ورزشکاران و هواداران برایمان مهم است و همین الان هم این موضوع در اولویت قرار دارد. اصلا دوست نداریم در صورت ادامه مسابقات حتی یک نفر از هموطنان درگیر کرونا شوند. دوست داریم همه مسائل بهداشتی را رعایت کنند و هر تصمیمی هم که ستاد مبارزه با کرونا، وزارت بهداشت و  فدراسیون فوتبال و همچنین سازمان لیگ بگیرند، تابع آن هستیم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص حواشی که که پیرامون اعلام تیم قهرمان در صورت عدم برگزاری بازی‌ها ایجاد شده عنوان کرد: ما زیر نظر فدراسیون فوتبال ،فدراسیون زیر نظرAFC  و این نهاد هم زیر نظر فیفا کار می کنیم. من در این مدت متوجه شدم که بازی‌ها  می خواهد ادامه داشته باشدو اگر هم لغو شد بازی‌های باقی مانده را به اوایل فصل آینده منتقل کنند. بعید می‌دانم سیاست مسؤولان فوتبال این باشد که بخواهند مسابقات را کلا لغو کنند چون مشکلات زیادی مثل سقوط و صعود لیگ یکی ها به وجود می‌آید و خیلی ها به این مسائل اعتراض خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: دوست داریم از شر این ویروس خلاص شویم تا بازی‌ها ادامه پیدا کند. اگر هم این اتفاق نیفتاد فیفا هم با توجه به بحث اسپانسرها  و هزینه‌های زیادی خودش نشان داده که تمایل به ادامه مسابقات دارد.

گل محمدی تاکید کرد: در فوتبال ایران  که پول های زیادی جابه‌جا نمی‌شود و حق پخش و تبلیغات   ندارد  مثل اروپا  نمی شود اقدام کرد. شاید لغو لیگ کار سختی نباشد، اما برای اروپایی‌ها این امکان وجود ندارد و اصراری هم که فیفا دارد این است که تمامی مسابقات در کشورهای مختلف ادامه پیدا کند.

وی ادامه داد: سیاست پرسپولیس  این است که مطیع تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا و فدراسیون هستیم و دوست نداریم حتی یک نفر از مردم  کشور بخاطر فوتبال دچار ویروس کرونا شوند.

در این روزها مسائل زیادی پیرامون جدایی بازیکنان پرسپولیس مطرح شده، گل محمدی در این خصوص تاکید کرد:من اصلا مصاحبه ای در این خصوص نکردم و نمی دانم این بحث چگونه مطرح شده ولی  در جلسه‌ روز گذشته به مدیران باشگاه عنوان کردم که اولویت ما حفظ نفرات فعلی است. مسؤولان باشگاه از من خواستند که لیست ورود و خروج تیم را بدهم، اما من گفتم که در شرایط فعلی اصلا نباید چنین مساله ای مطرح شود.اصلا صلاح نیست لیست تیم را  بدهیم و  واقعا خیلی زود است که به این مسائل فکر کنیم.

وی خاطرنشان کرد: به نظرم باید ابتدا وضعیت لیگ مشخص شود و من در این شرایط نمی‌توانم لیست خروج بدهم چون نمی‌توانم تیمم را جمع و جور کنم. در باشگاه هم این بحث فهرست خروج و ورود بازیکنان خیلی مطرح نشد و بحث آن خیلی زود جمع شد.

گل‌محمدی در خصوص اینکه آیا از استوکس خبر دارد یا خیر گفت: من خبر خاصی ندارم. فقط می‌دانم باشگاه دو، سه نامه به فیفا زده و از این بازیکن شکایت کرده است.

سرمربی پرسپولیس با اشاره به صحبت های امیر قلعه نویی در خصوص دیدار تیمش با پرسپولیس عنوان کرد: هر زمانی که فدراسیون بگوید باید مسابقه  انجام شود. ما در آن  شرایط به اصفهان سفر کردیم، به ورزشگاه رفتیم و گرم کردیم و آماده بازی شدیم.  ۳۵ تا ۴۰ دقیقه یا حتی بیشتر از این مدت در زمین منتظر ماندیم، اما متاسفانه سپاهانی‌ها وارد زمین نشدند تا بازی کنند. این کاملا واضح است و اگر برای تیم میزبان مشکلی پیش آمده، آنها میزبان بودند و می‌توانستند این بحث را مدیریت کنند.

وی خاطرنشان کرد: وقتی یک تیم میهمان به یک شهر می‌رود و آنجا مشکلاتی به وجود می‌آید که البته این بحث دیگری است، اما آنها خودشان میزبان  بازی بودند و مسئولان انتظامی اصفهان هم ادعا کردند که هر زمانی سپاهان اراده می‌کرد تا به استادیوم بیاید، آمادگی لازم را داشتند تا این اتفاق بیفتد ولی اینکه در زمین فوتبال حضور پیدا نکردند، یک موضوع واضح است. این را هم بگویم اگر به هر دادگاهی بروید برای این بازی یک ساعته رای صادر می کنند. سپاهان حاضر به بازی مقابل پرسپولیس نشده و فکر نمی‌کنم این بحث سوال و توضیح بیشتری داشته باشد.

گل‌محمدی در پاسخ به این سوال که تعطیلی بازی‌ها به سود کدام تیم ها است یادآور شد: برای تیم‌هایی که برای قهرمانی هزینه کرده بودند ولی اختلاف امتیازی که وجود دارد باعث شده تا آنها امید چندانی نداشته باشند. برای این تیم ها بهتر است که مسابقات لغو شود هر چند بعید می‌دانم چنین اتفاقی بیفتد. به نظرم آن تیم‌ها خوشحال‌تر هستند چون هزینه‌هایی که کردند ولی نتوانستند انتظار هواداران خود را بر آورده کنند، طبیعتا تعطیلی لیگ به نفع آن تیم‌ها است.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − 5 =

دکمه بازگشت به بالا