اخبار ورزشیاسلایدر اصلیسایر اخبارویژه‌های خبری

هاشمی:هیچ چیز پنهانی نداریم و تمام پرداختی‌ها رسانه‌ای می‌شود

دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: هیچ چیز پنهانی در بحث بودجه نداریم و تمام پرداختی‌ها به فدراسیون‌ها رسانه‌ای خواهد شد.

به گزارش پیشرو ورزش،نشست اعضا هیات اجرایی کمیته ملی المپیک صبح امروز (سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ماه_۱۴۰۲) در کمیته ملی المپیک برگزار شد. سید مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک با حضور در جمع، اظهار داشت: امروز در جلسه هیات اجرایی ۴ موضوع مطرح شد، موضوع اعزام کاروان ایران به بازی های آسیایی هانگژو بیشترین بحثی بود که داشتیم. در آخرین جلسه ستاد عالی ما گزارش کمیته را دادیم، چالش ها و مشکلات وثبت نام بعضی رشته ها و آخرین مهلت مطرح شد و رشته های اعزامی و گروه قطعی دوم و سوم تا اخر اردیبهشت ماه نهایی می شود.

* برخی فدراسیون‌ها پیش بینی مدال‌هایشان با ما متفاوت است

وی ادامه داد: همه رشته ها و رقبایشان، شانس مدال آنها و وضعیت آنها بررسی شد. اختلاف نظر هم وجود دارد که ما دو جلسه دیگر داریم و نظرات را بررسی خواهیم کرد. بعضی فدراسیون‌ها پیش بینی مدالهایشان با پیش بینی ما تفاوت دارد و قرار شد جلسه بگذاریم و یک جلسه هم با وزیر ورزش و جوانان خواهیم داشت تا شانس مجدد را نهایی کنیم. در جلسه امروز‌ شاخص های بودجه بررسی شد، همه نظرات گرفته شد، در نهایت به جمع بندی در سه هفته پیش رسیدیدم و سهم فدراسیونها از اعتبار کمیته مشخص شد.

*بودجه ۲۰۰ میلیاردی با دو بند در اختیار رییس کمیته قرار گرفت

دبیر کل کمیته ملی المپیک در ادامه افزود: بودجه ۲۰۰ میلیاردی با دو بند در اختیار رییس کمیته ملی المپیک قرار گرفت و ۲۰ میلیارد برای فدراسیون‌هایی که مربی خارجی دارند تعلق می گیرد، اما هنوز پرداخت نشده است. البته بعضی فدراسیون‌ها اعتراض داشتند. هر رئیس فدراسیونی عضو هیات اجرایی باشد، نظرات کارشناسی اش را می‌دهد و اعتراض‌ها بررسی می شود.

هاشمی درخصوص شاخص‌های تصویب بودجه اظهار داشت: بعد از سه ماه کار کارشناسی به شاخص‌های نسبتا علمی رسیدیم. تصمیم نهایی این شد که ۱۰ فدراسیون هفته آینده دعوت شوند و بعد از شنیدن حرف‌هایشان مصوبات خود را ابلاغ کنیم.

*کمیته ملی المپیک مسئول توزیع اعتبارات نیست

وی با اشاره به بودجه فدراسیون‌ها گفت: کمیته ملی المپیک مسئول توزیع اعتبارات نیست و ما ردیفی برای بودجه نداریم. اما عرف بوده که برای کمک به فدراسیون ها در شرایط اضطراری برای حضور در رویدادهای مربوط به کمیته کمک می‌کردیم. فدراسیون نباید خود را متکی به بودجه کمیته و دولت نماید. دولت در ردیف‌های اعتباری، بودجه‌ای برای کمک به فدراسیون‌ها به وزارت می‌دهد و غیر از آن ردیف اصلی، طبق اخبار غیر رسمی من، بعضی روسای فدراسبون‌ها فکر کردند که اعضای هیات اجرایی در توزیع بودجه دخل و تصرف داشتند، بابد بگویم این تصور درست نیست. باید در این خصوص شفاف‌سازی کنم و بگویم غیر از ردیف اصلی بودجه، ۵۰۰ میلیارد تومان هم دولت در اختیار وزارت ورزش برای توزیع به فدراسیون‌ها قرارداد و در اخبار غیر رسمی شنیدیم که رقمی خاص برای فدراسیون کشتی به تشخیص مجلس توسط وزارت ورزش در نظر گرفته شد.

* برای معرفی سرمربی امید قرار شد تا ۲۵ اردیبهشت به جمع بندی برسند

دبیرکل کمیته ملی المپیک در تشریح آخرین شرایط تیم ملی امید، اظهار داشت: بعد از جلسه ستاد، جلسه ای در کمیته ملی المپیک با مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال، قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی فوتبال و حبیب کاشانی برگزار و توافقات خوبی انجام شد. مقرر شد ظرف یک هفته تا ۱۰ روز تصمیم‌گیری شود. هنوز عزیزان با وجود جلساتی که داشتند به جمع‌بندی نرسیدند. ستاد بازی‌های آسیایی زمان تعیین کرد چون ما تا ۲۷ اردیبشهت ماه لانگ لیست خود را اعلام کنیم. در جلسته ستاد عالی قرار شد تا ۲۵ اردیبهشت ماه به جمع بندی برسند. باید منتظر جلسه بعدی ستاد باشیم.

هاشمی در پاسخ به وجود اختلافات در خصوص تیم امید و طولانی شدن روند انتخاب سرمربی تیم امید، گفت: ما مسیر را به حوزه تخصصی خودش واگذار کردیم و باید آن‌ها به توافق برسند من علاقه ای به ورود به مسائل ریزشان ندارم. سخن‌گو هستم و نمی توانم در خصوص این مسائل نظر دهم.

* هیچ چیز پنهانی نداریم و تمام پرداختی‌ها رسانه‌ای می‌شود

دبیر کل کمیته ملی المپیک درخصوص شائبه تاثیر سه عضو هیات اجرایی برای تخیصص منابع و اعتبارات به فدراسیون‌های خودشان و‌جذب مربی خارجی، گفت: به هیچ عنوان این شائبه را قبول ندارم واین یک استنباط نادرست است. لازم شد این را بگویم که امروز تصمیم گرفته شد تمام پرداخت‌های سال گذشته کمیته تحت عنوان عملکرد رسانه‌ای شود. ما هیچ چیز پنهانی نداریم و تمام پرداخت‌هایمان در قالب مصوبات و شاخص‌ها است و‌ تا جایی که مقدور است باید بهترین تیم را اعزام کنیم. مجلس امسال با ترمیم بودجه، بهترین رقم را داد و باید اختلاف‌ها را کنار بگذاریم و بهترین تصمیم را بگیریم.

* مسئولان فدراسیون جهانی در خصوص انتخابات ژیمناستیک از ما گزارش خواستند

دبیر کل کمیته ملی المپیک در واکنش به این سوال که فدراسیون جهانی ژیمناستیک به کمیته ملی المپیک نامه زده تا در مورد انتخابات شفاف‌سازی کند، عنوان کرد: مسئولان فدراسیون جهانی در خصوص انتخابات ژیمناستیک از ما گزارش خواستند اما ما هنوز این گزارش را ارسال نکردیم، چون زمان قانونی داریم. جلساتی با وزارت ورزش گذاشتیم. بحث آنها انتخابات فدراسیون است و سوالاتی هم که مطرح کردند براساس اساسنامه فدراسیون ژیمناستیک ابهاماتی برای آنها مطرح شده که طبق آنچه که برگزار شد ما به عنوان نماینده گزارش برای آنها تهیه کردیم.حتما لازم است با افرادی که معترض انتخابات و همچنین افرادی که برگزارکننده هستند نشستی خواهیم داشت. هنوز فرصت برای پاسخگویی داریم؛ آن‌ها ۴۵ روز زمان قائل شده بودند که یک هفته از آن گذشته است. این روند طبیعی است که برای همه فدراسیون‌ها بعد از انتخابات از ما تاییدیه می‌گیرند.

وی در مورد ابطال انتخابات ژیمناستیک عنوان کرد: اگر گزارشات ما قانع کننده نباشد، شاید به چنین تصمیمی برسند، ضمن اینکه نماینده فدراسیون جهانی هم در مجمع انتخاباتی حضور داشت و او هم قرار شده گزارش مفصل‌تری بدهد.‌ البته تلاش ما و وزارت ورزش بر این است که هیچ فدراسیونی تعلیق نشود.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 − 2 =

دکمه بازگشت به بالا