اخبار ورزشیاسلایدر اصلیسایر اخبارویژه‌های خبری

نخستین نشست هم‌اندیشی حکمرانی در ورزش برگزار شد

نخستین نشست هم‌اندیشی حکمرانی در ورزش با حضور وزیر ورزش و رئیس کمیته المپیک برگزار شد.

به گزارش پیشرو ورزش، نخستین نشست هم‌اندیشی حکمرانی در ورزش ظهر امروز در اتاق شورای دانشکده علوم ورزشی برگزار شد.

در این مراسم با توجه به حضور چهره‌های شاخص ورزش کشور در حوزه مدیریتی با حضور سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، محمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی المپیک، غفور کارگری رئیس کمیته ملی پارالمپیک، سید رضا صالحی امیری رئیس سابق کمیته ملی المپیک، مصطفی هاشمی طبا رئیس سابق کمیته ملی المپیک، سید محمد پولادگر معاون قهرمانی و ورزش حرفه ای، مریم کاظمی پور معاون امور بانوان وزارت ورزش، غلامرضا نوروزی رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی، علی کفاشیان رئیس سابق فدراسیون فوتبال و دیگر چهره‌های ورزشی حضور داشتند.

در این مراسم صالحی امیری با اشاره به راه‌اندازی دانشکده حکمرانی اظهار داشت: جزو آرزوهای ما بود که بحث حکمرانی در ورزش در یک فضای آکادمیک شکل بگیرد. در گذشته زیاد بحث شد، ولی دکتر مقیمی این اراده را داشت که این موضوع را تبدیل به یک ظرفیت در دانشگاه تهران کند. این یک قدم برای بهبود ساختار حکمرانی ورزش ایران برای آینده است. من فکر می‌کنم انسجام حلقه مفقوده در بحث حکمرانی است. انسجام به معنای حرکت هماهنگ اجزای یک سیستم به سمت یک هدف متعالی است. آیا در ورزش ایران ، اجزای مختلف در این مسیر رسیدن به هدف هستند؟ اگر این شرایط را نمی‌بینیم ، به معنای یک انشقاق است.

وی ادامه داد: اساساً انسجام در تنوع معما پیدا می‌کند، نه در اجبار. ما باید نظام حاکم در ورزش را بشناسیم. انسجام چسب بقای سیستم حکمرانی و عدالت جوهر این انسجام است. مشارکت از مولفه‌های اصلی انسجام و حکمرانی است. ورزش بیش از هر زمان دیگری به مشارکت نیاز دارد. نخبگان یکی از کانون‌های انسجام هستند. در حوزه فرهنگی آموزش و پرورش و دانشگاه ها در این انسجام بسیار موثر هستند. صدا و سیما و رسانه‌ها و قهرمانان گروه‌های اصلی هستند که نقش اصلی را در این انسجام ایفا می‌کنند.

در ادامه مصطفی هاشمی طبا در واکنش به نام این هم‌اندیشی گفت: من به کلمه حکمرانی مشکوک نگاه میکنم چرا که بر اساس حرفایی که صالحی امیری زد نیست و تضاد دارد. اگر ما روی این کلمه حکمرانی پا فشاری کنیم به سمتی می رویم که حرف های صالحی امیری پوچ می شود و به هیچ چیز نمی‌رسیم.

حمید سجادی نیز با بیان اینکه  حکمرانی مطلوب در ورزش با همراهی خانواده بزرگ و ارزشمند ورزش کشور در تمامی سنین و صنوف میسر می‌شود، اظهار داشت: برای تحقق خواسته های مان باید منسجم و متحد، طبق فرامین قدم برداشته و مانع اقدامات جزیره‌ای و موازی‌کاری شویم. در تعریف مفهوم حکمرانی، بر مجموعه اقداماتی تاکید می‌شود که هدف اصلی آن دست یافتن به اهداف مشترک ذی‌نفعان است. ذی‌نفعانی که می‌توانند یک گروه، یک سازمان، یک کشور، یک جامعه و در کل یک مجموعه مثل مجموعه ورزش باشند.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد:در بحث حکمرانی در ورزش، مقصود و مخاطب ما مشخص است. جامعه هدف ما مشخص است که در نگاه کلی آن را جامعه بزرگ ورزش کشور می‌دانیم، اهداف متعالی را هم در ذهن‌مان داریم و همه می‌خواهیم با بهره‌گیری از مدل‌های حکمرانی از جمله حکمرانی متعالی، حکمرانی خوب و حکمرانی سالم، به دستاوردهای بزرگی برسیم و توسعه و پیشرفت ورزش و سلامتی و نشاط جامعه را شاهد باشیم.شناخت درست و به روز و واقع‌بینانه موجب می‌شود بدانیم چه می‌خواهیم و اقدام عملیاتی و بی‌وقفه و هدفمند و جسورانه و هوشمندانه است که ما را به سمت تحقق آنچه می‌خواهیم پیش می‌برد.

وی اظهار داشت: در حکمرانی مطلوب شناخت ذی‌نفعان و جامعه هدف، فرهنگ حاکم بر این جامعه، مبارزه با اشتباهات و ندانستن‌ها و ناآگاهی‌ها و جلوگیری از تخلفات و اختلافات، توجه به شرایط اقتصادی و مالی و معیشتی و مبارزه با فساد، انتخاب مسئولین و مدیران و مربیان شایسته و توانمند و در کنار همه‌ی این موارد مشورت و بهره‌گیری از ظرفیت عظیم فکری و اجرایی پیشکسوتان، اندیشمندان، کارشناسان و صاحب‌نظران، دست‌اندرکاران، ورزشکاران و جامعه نخبگانی است که ما را به مقصد و مقصود می‌رساند.

سجادی گفت: یقینا حکمرانی مطلوب در ورزش با همراهی خانواده بزرگ و ارزشمند ورزش کشور در تمامی سنین و صنوف میسر می‌شود. از کودکان و نونهالان، تا پیشکسوتان، از ورزشکاران آماتور تا حرفه‌ای‌ها، از مربیان تا کادر فنی و اجرایی، از صاحبان صنایع مرتبط تا باشگاه‌داران، از کارشناسان و کارمندان تا مقام وزیر و معاون و مشاور همه باید در مسیر حرکت کنیم و برای تحقق آنچه می‌خواهیم منسجم و متحد، قدم طبق فرامین برداریم و مانع اقدامات جزیره‌ای و موازی‌کاری شویم. به موقع ببینیم، صحیح هدف‌گذاری کنیم، تخصصی و واقع‌گرایانه سیاستگذاری کنیم و با اهتمام اجرا کنیم.می‌دانیم که نگاه متعالی و مطلوب، تحقق حکمرانی مطلوب است. و می‌دانیم که تا رسیدن به این نقطه راهی مهم در پیش داریم اما نباید از ترس اینکه این نگاه ایده‌آل است، از انجام آن واهمه داشت.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + 2 =

دکمه بازگشت به بالا