اخبار ورزشیفوتبالفوتبال ایران

نحوه صعود تیم‌های آسیایی به جام جهانی ۲۰۲۶ اعلام شد

کنفدراسیون فوتبال آسیا مسیر صعود تیم‌های قاره کهن به جام جهانی ۲۰۲۶ را اعلام کرد.

به گزارش پیشرو ورزش، کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا در نشست امروز (شنبه) خود در کوالالامپور، درباره نحوه راهیابی تیم‌های آسیایی به مسابقات جام جهانی ۲۰۲۶ که در آمریکا، مکزیک و کانادا برگزار می‌شود، تصمیم‌گیری کرد.

برای اولین بار، قرار است جام جهانی آینده با شرکت ۴۸ تیم برگزار شود و بر این اساس آسیا هشت سهمیه مستقیم و یک سهمیه غیرمستقیم که از طریق بازی پلی‌آف بین قاره‌ای مشخص می‌شود، خواهد داشت.

برای تعیین هشت تیم نهایی آسیا برای جام جهانی، ابتدا در بازی‌های دورهای اول و دوم که مخصوص تیم‌های با رنکینگ پائین می‌شود، در مجموع ۱۸ تیم راهی مرحله سوم می‌شوند.

در مرحله سوم، ۱۸ تیم برتر آسیا به سه گروه ۶ تیمی تقسیم می‌شوند. بازی‌ها به صورت رفت و برگشت برگزار خواهد شد. ۲ تیم اول هر گروه یعنی در مجموع ۶ تیم به صورت مستقیم راهی جام جهانی می‌شوند.

تیم‌های سوم و چهارم ۲ گروه نیز به مرحله چهارم می‌روند. در این مرحله، این ۶ تیم در ۲ گروه سه تیمی جای خواهند گرفت. بازی‌ها به صورت متمرکز و تک‌بازی انجام خواهد شد. هر تیم ۲ بازی خواهد داشت و تیم‌های اول هر گروه یعنی ۲ تیم راهی جام جهانی می‌شوند.

تیم‌های دوم هر ۲ گروه نیز راهی دور پنجم می‌شوند. این تیم‌ها در یک بازی رفت و برگشت به مصاف هم می‌روند و برنده این دیدارها، راهی مرحله پلی‌آف بین‌قاره‌ای خواهد شد.

هنوز نام تیمی که قرار است با سهمیه غیرمستقیم قاره آسیا رقابت کند، مشخص نشده است.

در تاریخ جام‌های جهانی، کره جنوبی با ۱۱ بار صعود به این مسابقات رکورددار است و پس از آن تیم‌های ملی ژاپن با هفت و استرالیا، ایران و عربستان سعودی با ۶ بار حضور، در رده‌های بعدی قرار دارند.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + 16 =

دکمه بازگشت به بالا