اخبار ورزشیورزش تهران

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران: باید متولی جوانان فاقد هویت باشیم

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران در اولین جلسه ستاد سامان‌دهی امور جوانان تأکید کرد: باید متولی جوانان فاقد هویت باشیم.

به گزارش پیشرو ورزش، این جلسه که روز گذشته (سه‌شنبه) به ریاست “جوهری” معاون سیاسی استاندار تهران و با حضور “ربیعی” معاون امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان در محل استانداری تهران برگزار شد، “علی جوادی” در بحث اوقات فراغت گفت: ذهن ما نباید به دو مؤلفه بازه زمانی و بازه سنی محدود باشد و باید جوانان بدون هویت را شناسایی کرده و متولی برنامه‌های آن‌ها باشیم، چراکه سایر جوانان هرکدام متولی دارند و ما باید متولی جوانان فاقد هویت باشیم.
مدیرکل ورزش و جوانان در موضوع ازدواج جوانان نیز گفت: براساس ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه، دستگاه‌ها موظف هستند حداقل ۲۰ درصد اماکن خود را در اختیار زوجین برای برگزاری مراسم ازدواج قرار دهند و ما به‌عنوان دبیر ستاد سامان‌دهی امور جوانان باید تلاش کنیم با همکاری دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران شهرستان‌ها این اماکن را احصاء و در اختیار زوجین قرار دهیم.
وی همچنین از تحقق ۹۲ درصدی پرداخت وام ازدواج در استان تهران گفت و از برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت به منظور بازدید دانش‌آموزان از بنگاه‌های اقتصادی خبر داد.
در این جلسه، معاون سیاسی استاندار تهران نیز همه دستگاه‌ها را مکلف به اجرای قانون کمیته سامان کرد و افزود: دیوان محاسبات پیگیر این موضوع است و فرمانداران باید حداقل یک جلسه در ماه نسبت‌به برگزاری جلسات این کمیته اقدام کنند.
“جوهری” تأکید کرد که باید اماکن موجود شناسایی و اعلام شود و چنانچه این مهم صورت نگیرد، برخورد خواهد شد.
وی ادامه داد: ۴۲۷ محله کم برخوردار در دستور کار ویژه قرار دارد و باید طرح ۲۰۲۰ با همکاری کلیه دستگاه‌های اجرایی در محلات اجرا شود.
ربیعی معاون امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان استان تهران نیز در این جلسه به ارائه گزارش عملکرد این معاونت در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ پرداخت و گفت: در بخش وام‌های ازدواج، برگزاری کارگاه‌های مشاوره ازدواج و در صدور مجوز سمن‌ها، رتبه اول کشوری را دریافت کرده‌ایم.
گفتنی است، این جلسه پس‌از بیان دیدگاه‌های مدیران کل دستگاه‌های اجرایی با مصوباتی همراه بود که می‌توان به آسیب‌شناسی موانع و مشکلات پرداخت وام ازدواج، همکاری دستگاهای اجرایی استان در مورد امر ازدواج و در اختیار دادن قرار دادن ۲۰ درصد از ظرفیت‌های سالن‌های موجود به امر ازدواج، اشاره کرد، ضمن آن‌که مقرر شد شبکه پنج سیما نیز دراین‌راستا نسبت‌به تهیه و پخش گزارش میدانی اقدام کند.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × چهار =

دکمه بازگشت به بالا