اخبار ورزشیفوتبال ایرانویژه‌های خبری

محمدی: میراث‌دار ۱۰۰ میلیارد بدهی هستم

مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن گفت: میراث‌دار ۱۰۰ میلیارد بدهی و تعهدی هستم که باید در زمانش پرداخت می‌شد و نشد.

به گزارش پیشرو اسپرت،  جواد محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد حواشی تعویق دیدار بسکتبال ذوب‌آهن و شهرداری گرگان و اینکه گرگانی‌ها گفته اند ذوب‌آهن میزبانی خوبی از آنها نداشتند، اظهار داشت:‌ در روز پنجشنبه طبق اعلام فدراسیون بسکتبال حاضر به بازی بودیم. بازیکنان و کادر فنی هم در سالن هم حضور پیدا کردند، اما حریف نیامد و بازی برگزار نشد. تمام تمهیدات لازم هم برای بهترین میزبانی دیده شده بود. حالا اینکه چرا فدراسیون یکی دو ساعت مانده به آغاز مسابقه تصمیم می‌گیرد بازی به یک روز بعد به تعویق بیفتد، برای ما جای سؤال است. در حالی که مشکلی برای برگزاری مسابقه وجود نداشت.

* اینکه گفته‌اند ساعت ۹ صبح زمان بازی را اعلام کردیم، صحت ندارد

وی در مورد اینکه عماری دبیر فدراسیون بسکتبال گفته ساعت ۹ صبح به سرپرست ذوب‌آهن اطلاع دادیم که بازی روز جمعه برگزار خواهد شد، گفت:‌ این موضوع به هیچ عنوان صحت ندارد. در آئین‌نامه مسابقات و شرایط حرفه‌ای که ما ادعای آن را داریم، چنین چیزی وجود ندارد. ما از زمان ورود تیم شهرداری به اصفهان و حضورشان در هتل اطلاع داشتیم. آنها ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه شب قبل از مسابقه در اصفهان بودند و دلیل ندارد که فدراسیون تصمیمات خلق الساعه بگیرد. اینکه فدراسیون جانبداری می‌کند یا نه را  نمی‌دانم و برای خودم این اتفاق قابل هضم نیست.

* آیا با تیم‌های دیگر هم چنین رفتاری می‌کنند؟

مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن تاکید کرد: تا به حال چنین چیزی اتفاقی نیفتاده است. آیا فدراسیون بسکتبال با تیم‌های دیگر هم این کار را می‌کند؟ اگر پرواز ساعت ۱۶ این تیم به تعویق افتاده، می‌توانستند با اتوبوس به اصفهان بیایند. تعویق بازی تیم ما را از فرم مسابقه خارج کرد در حالی که تمام تمهیدات لازم را دیده بودیم. اگر تیم شهرداری گرگان آماده نبود و خسته بود، چطور ساعت ۵ همان روز در اصفهان تمرین کردند؟ ما نیروی انتظامی، آمبولانس، حراست همه را آماده مسابقه کرده و تماشاگران هم در سالن حضور پیدا کرده بودند، اما به یک باره می‌گویند بازی باید به تعویق بیفتد. این جای تعجب دارد. فشارهای خارجی یا نفوذهای فردی هم شاید یکی از دلایل تعویق بوده که باید بررسی شود.

* ذوب‌آهن کم به ورزش کشور خدمت نکرده است

محمدی عنوان کرد:‌ ذوب‌آهن باشگاه بزرگی بوده و کم به ورزش کشور خدمت نکرده است. ملی‌پوشان زیادی را در رشته‌های مختلف معرفی کرده است. تمام تلاش ما این بود که ذوب‌آهن را به بسکتبال کشور بازگردانیم. حتی زمانی که فدراسیون از ما خواست میزبان تیم ملی بسکتبال امید باشیم با کمال میل این کار را انجام دادیم و تمام تدارکات لازم را برای پذیرایی دیدیم. ما انتظار بی‌جایی از فدراسیون نداریم و به دنبال حق خودمان هستیم.

* باخت فنی برای ما اصلا قابل قبول نیست/ از حقوق‌مان کوتاه نمی‌آییم

مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن در مورد اینکه دبیر فدراسیون بسکتبال گفته ذوب‌آهن به دلیل حاضر نشدن در بازی جمعه باخت فنی خواهد خورد،‌گفت:‌ این موضوع اصلا برای ما قابل قبول نیست و دلیلی ندارد این تصمیم گرفته شود. به نظرم مسئولان فدراسیون با جلسه گذاشتن فقط عامل تراشی می‌کنند. قرار نیست سرمربی تیم ملی در باشگاه‌ها حضور داشته باشد. همه تیم‌ها زحمت می‌کشند، اما تصمیمات فدراسیون باید جامع‌تر و دقیق‌تر گرفته  شود. اتفاقا شهرداری گرگان باید باخت فنی بخورد که روز مسابقه به سالن نیامده است. زمان ورود این تیم به اصفهان و هتل را که دیگر نمی‌توان انکار کرد. همین اتفاق چند روز قبل در بخش بانوان هم افتاد و صبر کردند تا تیم برسد و بازی کند، اما چرا آنجا مسابقات را برگزار کردید؟ اینها قابل قبول نیست.

وی تاکید کرد: از حقوق خودمان کوتاه نمی‌آییم و قطعا باید برنده این دیدار باشیم. طباطبایی رئیس فدراسیون ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه پنجشنبه به ما نامه زده است که این مسابقه باید به تعویق می‌افتد اما بلافاصله من تماس گرفتم و او دلایلی را آورد که برای ما قابل قبول نبود.

* با تصمیم فدراسیون بسکتبال این رشته خدشه دار خواهد شد

محمدی با اشاره به اینکه کار به وزارت ورزش هم کشیده شده،‌گفت:‌ ما حتما از مبادی قانونی این موضوع را پیگیری می‌کنیم. هیأت مدیره باشگاه این موضوع را نمی‌پذیرد و باید از حقوق باشگاه دفاع کنیم. از سوی دیگر این اتفاق خوبی برای بسکتبال کشور نیست و خدایی ناکرده اعتبار این رشته را خدشه‌دار خواهد کرد. جانبداری فدراسیون محرز و شفاف است.
وی ادامه داد: ساعت ارسال پیام آنها و همچنین حضور شهرداری گرگان در اصفهان موجود است. بارها این اتفاق برای تیم‌های دیگر رخ داده است اما بازی به تعویق نیفتاده است. مطمئنا اگر در نهادی بین‌المللی این مسائل مطرح شود آنها به ما می‌خندند.

* منصوریان خواست قبل از بازی با سایپا وضعیت نهایی کادر فنی مشخص شود

مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن در مورد جدایی علیرضا منصوریان از این تیم اظهار داشت: از زحمات او تشکر می‌کنم. منصوریان انسانی دوست‌داشتنی و سالم است و نهایت همکاری را با وی داشتیم و در نهایت احترام هم جدا شدیم. قصد ما این بود که بعد از بازی با سایپا تکلیف کادر فنی را مشخص کنیم اما با توجه به درخواست خود منصوریان و اینکه می‌خواست قبل از این بازی تکلیف مشخص شود، تصمیم به جدایی گرفتیم.

محمدی ادامه داد: او معتقد بود که تکلیفش را به یک بازی متصل نکنیم و تصمیم‌گیری کامل و جامع در مورد همکاری بگیریم. او گفت؛ با توجه به تعهدی که دارم، برایم قابل احترام است و مطمئنا پای تعهد و توافقم ایستاده‌ام. از زحمات باشگاه و حمایت هیات مدیره تشکر می‌کنم و تابع هر تصمیمی هستم.

* بهترین و عاقلانه‌ ترین تصمیم را می‌گیریم تا آینده ذوب‌آهن تامین شود

وی در مورد اینکه گزینه‌های مختلفی از جمله مهدی تارتار و منصور ابراهیم‌زاده برای هدایت ذوب‌آهن مطرح شده است، گفت: زمانی که یک تیم تغییر مربی می‌دهد یا در ابتدای فصل است، مطمئنا یکسری اسامی مطرح می‌شود. خیلی اسامی مطرح شده و برخی برنامه دادند. با هیات مدیره باشگاه در حال بررسی تمام موارد ارائه‌ شده هستیم. تمام شرایطی را که وجود دارد چه در باشگاه، چه در تیم فوتبال و چه برای آینده درخشان نام ذوب‌آهن مدنظر قرار می‌دهیم و به این سمت و سو می‌رویم که بهترین و عاقلانه‌ترین تصمیم را بگیریم تا آینده ذوب‌آهن تامین شود.

* با مقایسه فصل قبل مشخص می‌شود که به هیچ عنوان در شرایط بحرانی نیستیم

محمدی با اشاره به اینکه در این راه سختی‌های زیادی را کشیده‌ایم که امروز اینجا هستیم، گفت: اگر به فصل قبل باز گردید و امتیازها و جایگاه ذوب‌آهن را با شرایط الان مقایسه کنید متوجه می‌شوید که ما نسبت به فصل قبل به هیچ عنوان در شرایط بحرانی نیستیم، اما تغییر و تعویض در دستور کارمان قرار گرفته است. با نهایت دقت و هوشمندی بررسی دقیق و عاقلانه می‌کنیم. آنهایی هم که هوادار واقعی ذوب‌آهن هستند تمام دغدغه‌شان را مدنظر قرار می‌دهیم و به هیچ عنوان احساسی و غیرکارشناسی تصمیم نخواهیم گرفت.

وی ادامه داد: تصمیم‌مان برای اعتلای نام ذوب‌آهن خواهد بود. آنهایی هم که بعضا شیطنت می‌کنند، دلسوزی‌های ساختگی دارند و خودشان را دلواپس واقعی نشان می‌دهند، افرادی هستند که می‌خواهند حاشیه و خللی را در روند رو به رشد و پیشرفت ذوب‌آهن وارد کنند. آنها بدانند و آگاه باشند ذوب‌آهن با عزت و افتخار به راه خودش ادامه می‌دهد.

* میراث دار ۱۰۰ میلیارد بدهی و تعهد هستم

محمدی با اعلام اینکه باشگاهی را تحویل گرفتیم که بالغ بر ۱۰۰ میلیارد بدهی و تعهد داشت، عنوان کرد: خوشبختانه تا امروز که من هستم، بخش خیلی زیادی از تعهدات و بدهی‌ها را در ۴ ماه گذشته پرداخت کرده‌ایم. تیم‌های ذوب‌آهن حقوق جاری‌شان را دریافت کردند، علی‌الخصوص تیم فوتبال که باید یکسری از تعهدات را به روز انجام می‌دادیم. بنده میراث‌دار تعهداتی هستم که باید در زمان خودش انجام می‌شد و نشد. من، هیات مدیره و مجموعه باشگاه ذوب‌آهن و کارخانه تمام‌قد ایستاده‌ایم و تعهدات را انجام می‌دهیم. فوتبال، هندبال، بسکتبال و بانوان همگی پول گرفته‌اند. بدهی‌هایمان تا حدود زیادی پرداخت شده و با قدرت و عزت همین مسیر پیشرفت را پیش می‌رویم.

* هواداران واقعی بدانند باشگاه مسیر پیشرفت را طی می‌کند

مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن اظهار داشت: ممکن است خیلی‌ها در این مسیر دلواپسی‌های نخ‌نمایی داشته باشند. به مردم خوب اصفهان، به هواداران واقعی ذوب‌آهن می‌دانند که باشگاه مسیر پیشرفت را طی می‌کند. در این راستا از نقطه‌نظرات همه کسانی که کارشناسی می‌کنند تشکر می‌کنیم. آن ۱۰۰ میلیارد تومانی را هم که برای ما بجا گذاشته‌اند. بالاخره به یکجایی می‌رسانیم. این‌طور هم نیست که رها کنیم. به وقت خودش رفع و رجوع خواهد شد.

* از خیلی از تیم‌های لیگ برتری بیشتر پرداختی داشته ایم

وی ادامه داد: شاید آن پرداختی‌هایی که ما انجام داده‌ایم، خیلی از تیم‌ها انجام نداده باشند. قطعا در نیم فصل دوم هم تیم را تقویت می‌کنیم و تصمیم عاقلانه و هوشمندانه‌ای برای کادر فنی خواهیم گرفت. نقاط مورد نیازی را که کادر فنی جدید تشخیص دهد، حتما با جدیت تقویت و ترمیم خواهیم کرد. قطعا نیم فصل دوم را با تلاش، کوشش و جدیت زیاد پیش خواهیم برد. از همین حالا چشم‌انداز دقیقی هم به فصل آینده لیگ برتر داریم.

* مدت همکاری‌ام با منصوریان کم اما عمق دوستی‌مان زیاد است

محمدی در مورد اینکه سرمربی‌تان ایرانی است، گفت:‌ ان‌شاءالله. با توجه به اینکه در حال حاضر در تعطیلات نیم فصل لیگ برتر فوتبال به سر می‌بریم و تیم‌ها در حال استراحت هستند،‌ در این فاصله جمع‌بندی می‌کنیم و تصمیم نهایی را می‌گیریم. سعی می‌کنیم تصمیمی بگیریم که دل همه هواداران شاد شود. مجددا باید از زحمات منصوریان تشکر کنم. دوست خیلی خوب و برادر من است. با اینکه مدت کمی با هم کار کردیم و همکاری‌مان از لحاظ مدیریتی عمر طولانی نداشت، اما از لحاظ عرضی خیلی مفید بود. یک دوست و یک برادر خیلی خوب به دوستان خیلی خوب قبلی‌ام اضافه شد.

* دو بازیکن بی کیفیت خارجی به فوتبال ایران اضافه شده بود

مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن در مورد اینکه گفته می‌شود شما پاسپورت بازیکنان خارجی را نگه داشته اید تا آنها به تیم‌های دیگر نروند، گفت:‌ نه، این موضوع درست نیست. با توجه به قوانین و مقرراتی که وجود دارد، باید حقوق‌ بازیکنان خارجی را به روز پرداخت کنیم. آنها مورد رضایت کادر فنی نبودند و با نامه‌نگاری‌هایی که صورت گرفت آنها در اختیار باشگاه قرار گرفتند تا در موردشان تصمیم‌گیری شود. دو بازیکن خارجی فاقد کیفیت به فوتبال ایران آمده است که مجموع قیمتی این دو نفر در وضعیت فعلی ارزی ۴۴۰ هزار دلار بوده است.

* چهره منصوریان را نمی‌توانند خدشه دار کنند/ ادب مرد به از دولت اوست

وی گفت: متاسفانه بازیکن مدافع قراردادش برای دو فصل تنظیم شده است که این اتفاق چیزی نادر در فوتبال ما محسوب می‌شود. علیرضا منصوریان برای جذب این نفرات تاییدیه به باشگاه داده بود اما به ما گفت که من در مورد قیمت و مدت قرارداد نقشی نداشتم. متاسفانه اسنادی را در سایت‌ها و روزنامه‌ها منتشر کرده‌اند تا شخصیت و چهره منصوریان را تخریب کنند، اما خوشبختانه او آنقدر آدم سالم و محترمی است که با یک خبری که در روزنامه‌ها و سایت‌ها پخش می‌کنند، نمی‌توانند او را تخریب کنند.

وی ادامه داد: چهره منصوریان هیچ وقت خدشه دار نمی‌شود. باید به خودمان رجوع کنیم تا ببینیم کجا هستیم. در اخلاق ایرانی و اسلامی همیشه ما را توصیه به رعایت حقوق دیگران کرده‌اند و به قول شاعر ادب مرد به از دولت اوست. آنهایی که باید این موضوع را بدانند می‌دانند. منِ محمدی هم باید بدانم.

* برنامه‌ای برای جدایی اسماعیلی فر نداریم

مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن در مورد اینکه تیم‌های دیگر به دنبال دانیال اسماعیلی‌فر هستند و نظر شما و باشگاه ذوب‌آهن در این مورد چیست، گفت: دانیال تا نیم فصل لیگ آینده با ما قرارداد دارد. او از بازیکنان بسیار خوب تیم ماست و بچه مستعد و توانمندی است. هم از لحاظ اخلاقی و رفتاری و هم از لحاظ فنی از او رضایت کامل داریم. مطمئنا برنامه‌ای برای واگذاری این بازی تا این لحظه نداریم، ضمن اینکه کادر فنی جدید باید بیاید و در مورد این مسئله تصمیم‌گیری کند.

وی تاکید کرد: این که شایعه می‌کنند اسماعیلی‌فر می‌خواهد برود و در حال مذاکره با تیم‌های دیگر است، اصلا درست نیست و ما هم برنامه‌ای برای جدایی او نداریم. او قوی و محکم در فوتبال ذوب‌آهن توپ می‌زند و در سایپا هم یکی از بهترین نفرات ما بود.

انتهای پیام/

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا