اخبار ورزشیاسلایدر اصلیمصاحبهویژه‌های خبری

محمدی:می گویند فوتبال حرفه ای شده ولی در اصل فوتبال پولی شده

در ادامه ی گفتگوی پیشرو ورزش با پیشکسوتان و مدیران فوتبال کشورمان اینبار به سراغ حاج حسین محمدی عضو هیات مدیره اسبق باشگاه پرسپولیس و از تلاشگران موفق عرصه صنعت چاپ که در دهه ۶۰ جز مدیران موفق فوتبال و سرخپوشان تهرانی بودند رفتیم.

به گزارش پیشرو ورزش، مشروح گفتگوی اختصاصی پایگاه خبری پیشرو ورزش با حاج حسین محمدی مرد خوشنام فوتبال ایران و از مدیران توانمند و پرتلاش دهه ۶۰ پرسپولیس تقدیم شما مخاطبین گرانقدر می شود:

پیشرو ورزش: با سلام و احترام؛ ضمن تشکر از وقتی که در اختیار رسانه پیشرو ورزش ورزش گذاشتید با اجازه شما در خصوص فوتبال و باشگاه پرسپولیس با هم گفتگویی داشته باشیم.

حاج حسین محمدی: سلام و علیکم . از شما ممنونم که این فرصت را به من دادید و در ادامه من برخی از خاطراتم را تعریف می کنم.

پیشرو ورزش: در دهه ۶۰ بحث فوتبال ما با این دهه فرق می کرده چه مادی چه معنوی! در خصوص آن دوران برای مخاطبین پیشرو ورزش بفرمایید؟
بله فوتبال الان با دهه ۶۰ چه از نظر مادی و چه معنوی قابل قیاس نیست.
آن زمان از نظر مادی کسی دنبال پول نبود و فوتبال این زمان ده درصد زمان قبل هم نیست . چرا این را می گویم چون کسی که با دل جون کاری را انجام بده به دل می شینه و کسی که بره بگه پول من چی شد نمی تونه گفت دلی پای کاره فوتبال و تیمش است!
آن زمان بازیکنی که از استقلال می خواست بیاد پرسپولیس یا برعکس ، می رفتند باهاش صحبت می کردند سریع پشیمان می شد ولی الان اینجوری نیست چون اون زمان عرق به تیم خود را داشتند ولی الان میشه گفت اینطور نیست!

از نظر معنوی هم الحمدالله همه چی قدیمی شده و من حسرت یک روز آن زمان را می خورم.

محمدی گفت:سال ۶۷ که من با حکم مرحوم غفوری فرد رئیس وقت سازمان تربیت بدنی به عضویت هیات مدیره پرسپولیس در آمدم جلسات مختلفی را در هیات مدیره به صورت هفتگی داشتیم و پیگیر مسایل مختلف تیم می شدیم.
یادم می آید پرسپولیس در آسیا با الهلال بازی داشت و اون زمان پول بلیط هواپیما و سفر نداشتیم و جلسه ای با رئیس سازمان هواپیمایی وقت داشتیم که با ایشان مذاکره کردیم و با هواپیمای حجاجی که از سفر حج به کشور بازگشته بودند به عربستان رفتیم.
همچنین آنجا که رسیدیم پذیرایی مفصلی از ما کردند و امکانات خوبی در اختیار پرسپولیس قرار دادند.
در بازی هم حدود ۵۰۰۰ نفر از عرب ها بازی را تماشا کردند آن بازی را ۰ بر ۰ کردیم با الهلال.
زمانی هم که از عربستان برگشتیم رفتیم دنبال کار میزبانی و هتل آزادی را هماهنگ کردیم که محل اسکان الهلال باشه و با فدراسیون و شورای تامین هم صحبت کردیم کار چاپ بلیط و فروش آن با خودمان باشد که این کار را در چاپخانه خودم انجام دادیم.
 اینکار هم انجام شد و پس از بازی فدراسیون وقت نامه زد و گفت برای اولین بار در تاریخ ورزشگاه آزادی ۹۷۰۰۰ تماشاگر از یک بازی دیدن کردند که من گفتم ۱۰ هزار نفر هم بیشتر از این عدد وارد ورزشگاه و بدون بلیط وارد شدند.
آن زمان ما دغدغه زیاد داشتیم و دلخوش بودیم داریم برای ورزش کشورمان کار می کنیم . یکی دیگر از کارها این بود که بازیکن به ما معرفی می کردند برای تست فنی و ما هم به یکی از با شرف ترین مربیان فوتبال کشور حسن عضدی معرفی می کردیم که از بین همین ها بهترین هاشون انتخاب می شدند و بدون چشم داشتی وارد فوتبال و تیم ها می شدند. ولی الان و در زمان حال اینگونه نیست.
در فوتبال ما بعضی ها محبوب هستند و بعضی دیگر فقط مشهور هستند.
همیشه در کارها من خودم را سپربلا می کردم بدون اینکه چشم داشتی برای من داشته باشد و قدیما پولی هم نبود و من خودم در چاپخانه خودم داشتم کار می کردم و خدا اینقدر به من محبت داشت که چشمم به پول و جایگاهی نباشد.

پیشرو ورزش: الان فوتبال را پیگیری می کنید: بله
الان فوتبال قابل مقایسه با زمان گذشته نیست و چون پرسپولیس را دوست دارم فوتبال را می بینم.
الان می گویند فوتبال حرفه ای شده ولی در اصل فوتبال پولی شده.
زمانی که محمد دادکان رئیس فدراسیون فوتبال بود یکی از دوران خوب فوتبال بود اول اینکه حقوقی بعنوان رئیس دریافت نکرد و و  دوما نیز در مجموع برای فوتبال کشورمان تلاش های خوبی کرد.
عربستانی ها رونالدو و نیمار را آوردن که به فوتبالشون اهمیت و بها بدهند و باعث دیده شدن فوتبالشان بشود.
ما قبل از انقلاب رفتیم عربستان برای مسابقه و بازیکنان تیم ملی سه تا گل به عربستان زدند و عربستانی ها افتخارشان این بود که ما از ایران سه تا گل خودریم ولی الان می رویم از تیم های سطح پایان می بازیم.
چرا فوتبال ما به المپیک نمی ره؟به دلیل زیر ساخت ضعیف و توجه به تیم امید است.
منچستر یونایتد به ایران آمد و الکس فرگوسن گفت: علی پروین را ۵۰۰ هزار پوند می خرم.
خیلی ها مثل پله و بکن بائر به ایران آمدن و اتفاق خاصی که باعث آبروریزی شود پیش نیامد ولی حالا رونالدو میاد ایران خیلی ها کارهای قشنگی نکردند.
بهترین ها در تاریخ باشگاه پرسپولیس حسین کلانی، مرحوم صفر ایرانپاک ، همایون بهزادی و علی پروین بودند و الان نمیشه گفت بازیکن خوبی در پرسپولیس وجود داره.
حاج حسین محمدی همچنین عنوان داشت: در دوران برانکو به صورت مقطعی در پرسپولیس کارهای خوبی شد و الان بنظر من پرسپولیس داره نان برانکو را می خورد و خب یحیی گل محمدی خودش شاگرد برانکو بوده و اتفاقا شاگرد خوبی هم بود و در کل چیزی بعد از برانکو به اضافه نشد و بازیکنان آن زمان هم دونه دونه رفتند.

ما باید زیرسازی درستی داشته باشیم و دوتا جوان را بیاریم در کنار با سابقه های تیم که ازشون یاد بگیرند و آب دیده شوند.
عضو اسبق هیات مدیره پرسپولیس در دهه ۶۰ افزود: آن زمان سقف قراداد ما برای هر بازیکن نهایت ۲۵ هزارتومان بود و آن موقع بازیکنان با عشق میامدن و با عشق بازی می کردند ولی الان بازیکنان بیشتر برای پول میان!

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + پنج =

دکمه بازگشت به بالا