اخبار ورزشیاسلایدر اصلیفوتبالفوتبال ایرانویژه‌های خبری

مجمع فدراسیون فوتبال برگزار شد

مجمع فدراسیون فوتبال از ساعت ۱۱ امروز با حضور ناظران فیفا و AFC آغاز شد.
به گزارش پیشرو ورزش، مجمع عمومی سالیانه فدراسیون فوتبال از ساعت ۱۱ امروز در سالن همایش‌های هتل آکادمی فوتبال به صورت آنلاین آغاز شد.
* پس از تلاوت قرآن کریم و پخش سرود کشورمان، فرا رسیدن ماه مبارک رمضان با پخش دعای ربنا، تبریک گفته شد.
هدایت ممبینی، دبیرکل فدراسیون فوتبال درابتدا به حاضران خیر مقدم گفت و اظهار داشت: یک سال دشوار و امیدبخش را سپری کردیم. رویدادهایی را داشتیم که باعث غرور ما شد.
وی افزود: ممبینی با اشاره به دستاوردهای فدراسیون فوتبال در یک سال اخیر به موفقیت های تیم های فوتبال پایه، بانوان، فوتبال ساحلی و فوتبال اشاره کرد و سپس به ورود VAR استفاده کرد.
با تمام سختی ها با حضور پررنگ بانوان در مسابقات توانستیم با هدایت مهدی تاج به موفقیت هایی دست پیدا کنیم و حتی پس از سال‌ها میزبان تیم‌های عربستانی بودیم. فدراسیون فوتبال تعطیلی ندارد و می بینید که در ایام نوروز ۱۴۰۳ باید ۲ بازی را مقابل ترکمنستان در روزهای ۲ و ۷ فروردین پیش رو داریم. طبق اساسنامه فدراسیون فوتبال برای صرفه جویی هزینه ها و درک دشواری مسیرها با توجه به حلول ماه مبارک رمضان به صورت آنلاین برگزار کردیم.
* نمایندگان فیفا و AFC نیز در این مراسم حضور داشتند.
*۷۰ عضو از ۸۷ عضو مجمع به دستور جلسه امروز رای دادند که این دستور با ۵۸ رای مثبت تصویب شد. در ادامه کلیپ شمارش این آرا در حضور ناظران، شمارش کنندگان و نماینده کمیته بدوی انتخابات پخش شد. البته تا روز گذشته آرای خود را به صورت الکترونیک اعلام کرده بودند.
* ولی الله خسروی(۵۰ رای معتبر)، حسین خبیری(۵۸ رای معتبر) و محمد اسفندیارپور(۵۵ رای معتبر) به عنوان ناظران مجمع معرفی شدند.
* فروزان سلیمانی(۵۵ رای) علی نادری(۵۳ رای) و محمدرضا غفاری(۶۱ رای) نیز به عنوان شمارش کنندگان آرا انتخاب شدند.
صورت جلسه مجمع قبلی مورخ ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ نیز با کسب ۶۱ رای مورد تصویب قرار گرفت.
* در ادامه کلیپی از عملکرد تیم‌های ملی و کمیته‌های مختلف فدراسیون فوتبال در سال ۱۴۰۲ پخش شد.
* با کسب ۶۱ رای موافق، گزارش عملکرد فدراسیون در سال ۱۴۰۲ مورد تایید قرار گرفت.
* بخش بعدی اردستانی، مدیرعامل موسسه آزمودگان به عنوان حسابرس مستقل فدراسیون، گزارشی از صورت‌های مالی را ارائه کرده و آن را از جهات مختلف منصفانه و مطلوب خواند که البته در ادامه رحمانی‌نیا، رئیس کمیته حسابرسی فدراسیون هم توضیحاتی را درمورد ۲ بند مورد بحث یعنی دارایی‌ها و صورت‌های ارزی و دعوی فدراسیون با شرکت شستا برای بازپرداخت بدهی این شرکت در مطرح کرد. این پرونده در حال حاضر در دادگاه تجدیدنظر قرار گرفته و فدراسیون امیدوار است ساختمان خیابان سئول و ۳ دانگ از ساختمان باشگاه پرسپولیس در اختیار آنها قرار بگیرد.
* گزارش حسابرس و بازرس مالی فدراسیون با ۵۶ رای از مجموع ۷۰ رای مورد تصویب قرار گرفت.

* برخلاف موعود بنیادی‌فر که به عنوان نماینده جامعه داوران در سالن مراسم حضور داشت، خبری از امیر قلعه‌نویی به عنوان نماینده مربیان نبود.
* رئیس فدراسیون فوتبال در شرایطی مدعی شد در سال ۱۴۰۲ چهار بار مردم را خنداندیم و از دیدار با ولز مثال زد که این بازی در سال ۱۴۰۱ برگزار شده است.
* در بخشی از کلیپ عملکردی فدراسیون، فیلمی از محمد محبی، زننده گل اول ایران مقابل ژاپن پس از پایان بازی منتشر شد که این بازیکن در تماسی با مادرش گفت سال ۲۰۱۹ و زمان برگزاری بازی با ایران قول داده بودم، یک روز برای ایران افتخارآفرینی کنم. همچنین سردار آزمون هم با چشمانی گریان اعلام کرد ۴ سال منتظر انتقام گرفتن از ژاپن بودم.
منظمی نایب رئیس بانوان نشد
در شرایطی که مریم منظمی بیش از یک سال است به عنوان سرپرست نایب رئیس بانوان فعالیت می‌کند، او نتوانست در رای گیری برای انتخاب نایب رئیس سوم و بانوان فدراسیون آرای لازم را به دست بیاورد و تنها ۳۴ رای کسب کرد.
در سال ۱۳۹۳ نیز منصور قنبرزاده نتوانست آرای لازم را برای نایب رئیسی فدراسیون به دست آورد.
* آیین نامه مالی و معاملاتی نیز با ۶۰ رای تصویب شد.
* اعضای فدراسیون فوتبال با ۵۹ رای بر تسریع ساخت ساختمان جدید این فدراسیون تاکید کردند.
*پایان بخش مراسم پخش کلیپ مربوط به درگذشتگان فوتبالی بود.
دولت فیرپلی مالی را قانونی کرده است
مهدی تاج در بخش پایانی صحبت‌های خود: اعلام کرد از منظمی تشکر می‌کنم اما حق رای مجمع است که تصمیم بگیرد و هرچه در نظر دارد اعلام کند. ان‌شاءالله بخش بانوان را در آینده ترمیم و تقویت می‌کنیم.
وی افزود: از سنجر و آندره نماینده AFC و فیفا و همه حاضران در مجمع نیز تشکر می‌کنم. امیدوارم شرایط بهتری برای فوتبال کشور رقم بخورد. هرچند حال عمومی فوتبال خوب است اما باید بهتر شود. در سال آینده فوتبال رونق بیشتری می‌گیرد زیرا رویدادهای مهمی را پیش رو داریم که سرآغاز آن مسابقات مقدماتی جام جهانی است در ادامه نیز مسابقات سایر تیم‌های ملی و لیگ را خواهیم داشت.
همچنین باید از فیرپلی مالی هم یاد کرد و از اعضای این کارگروه نیز تشکر می‌کنم. دولت نیز بازی جوانمردانه مالی را در قانون آورده که امسال مصوب خواهد شد و به وزیر ورزش ابلاغ می‌شود. از همکاری وزارت ورزش در تمام بخش‌ها برای توسعه فوتبال قدردانی می‌کنم. امیدوارم بحث بازی جوانمردانه و مجوز جدی‌تر
گرفته شود و بتوانیم نمایندگان بیشتری در آسیا داشته باشیم. امروز نیز جلسه‌ای فرهنگی در وزارت ورزش برگزار می‌شود.
به جز دربی در چند بازی دیگر هم از VAR استفاده می‌شود
رئیس فدراسیون فوتبال درمورد استفاده از VAR، گفت: سعی داریم از این سیستم به جز دربی در بازی‌های بیشتری از دور برگشت استفاده کرده و از سال آینده هم در تمام ورزشگاه‌ها استفاده کنیم.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + شش =

دکمه بازگشت به بالا