اخبار ورزشیتوپ و تور

لیگ ملت‌های آسیای مرکزی: برد مقتدرانه نوجوانان ایران مقابل بزرگسالان ازبکستان

تیم ملی والیبال نوجوانان ایران در نخستین دیدارش در لیگ ملت‌های آسیای مرکزی با اقتدار از سد تیم‌ ملی بزرگسالان ازبکستان گذشت.

به گزارش پیشرو ورزش، رقابت‌های والیبال لیگ‌ ملت‌های آسیای مرکزی از روز گذشته (یکشنبه ۲۸ خرداد) به میزبانی شهر چولپان قرقیزستان آغاز شد.

تیم‌ ملی نوجوانان کشورمان که به نمایندگی از ایران در این مسابقات شرکت کرده است پس از استراحت در روز نخست، از ساعت ۱۳:۳۰ امروز (دوشنبه ۲۹ خرداد) و در نخستین دیدار خود به مصاف تیم ملی بزرگسالان ازبکستان رفت و سه بر صفر با امتیازهای ۲۵ بر ۱۸، ۲۵ بر ۱۷ و ۲۵ بر ۲۰ به پیروزی رسید و سه امتیاز به دست آورد.

تیم‌ ملی نوجوانان ایران در این بازی با ترکیب عمران گوگ‌جیلی، طاها بهبودنیا، مانی علیخانی، آرمین قلیچ‌نیازی، ابوالفضل مهدیان، سید متین حسینی و مرتضی طباطبایی (لیبرو) وارد زمین شد.

ملی پوشان نوجوان ایران که خود را برای حضوری شایسته در رقابت‌های قهرمانی جهان در آرژانتین آماده می‌کنند، با سرویس‌های پرشی و توپ‌گیری عالی اجازه هیچ‌گونه کاری به رقیب خود ندادند و از همان ابتدا اختلافی بیش از انگشتان یک دست ایجاد کردند و ست اول را با نتیجه ۲۵ بر ۱۸ به سود خود تمام کردند‌‌.

در ست دوم ازبک‌ها که در اندیشه جبران شکست ست‌ اول بودند، با تمرکز بهتری وارد زمین شدند و بازی تا امتیازات ابتدایی برابر پیش‌ ‌رفت، اما در ادامه نوجوانان ایران بازهم قدرت خود را بر حریف دیکته کردند و از امتیاز ۱۰ به بعد، اختلاف بازهم بیشتر شد تا ست دوم هم در انتها با برتری ۲۵ بر ۱۷ نوجوان ایران پایان یافت.

در ست سوم تیم حریف که در بازی روز گذشته هم‌ مغلوب قرقیزستان شده بود، چیزی برای از دست دادن نداشت و بازهم بازی تا امتیازات ابتدایی برابر پیش رفت، تا اینکه سروقامتان نوجوان ایران با توپ‌گیری و تمرکز روی توپ‌های برگشتی توانستند توپ و میدان را در اختیار بگیرند و با پیروزی ۲۵ بر ۲۰ در نهایت سه بر صفر فاتح میدان شوند.

در نخستین روز مسابقات سه دیدار روز گذشته برگزار شد و تیم‌های ملی الف و ب کشور میزبان و تیم ملی مغولستان مقابل حریفان خود به پیروزی رسیدند.

این رقابت‌ها با حضور هفت تیم قرقیزستان (الف و ب)، نپال، مغولستان، ازبکستان، ایران و ترکمنستان به صورت گروهی پیگیری می‌شود و در پایان تیم‌های اول و دوم جدول در دیدار نهایی برای مقام قهرمانی و تیم‌های سوم و چهارم جدول در دیدار رده‌بندی برای مدال برنز به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 3 =

دکمه بازگشت به بالا